Het wordt tijd voor efficientere vliegtuigen, lijkt me want hier is niet tegenop te kweken.
#3
zmc
Het wordt tijd voor efficient gebruik van onze landbouwgrond. Met pak hem beet 10% van de oppervlakte haal je met zonnepanelen net zoveel energie op als met zonnebloempjes.
#4
Sil
@3
Een vliegtuig op accu’s blijft lastig.
Maar stel dat Duitsland de crisis niet overleeft kunnen we het mooi opkopen en er een Jet-fuel plantage beginnen. Het deltaplan voor de 21ste eeuw.
#5
Ketsman
Ik word patatboer langs een startbaan Ik flikker gewoon elke ochtend een paar zakken piepers door een straalmotor en ik kan de rest van de dag relaxen.
#6
zmc
@Sil, #4: Dan maar met de trein?;-) Die is misschien wel milieuvervuilender, maar als de brandstof met 10x zo weinig milieu-impact geproduceerd kan worden, valt dat snel weg. Zonder biobrandstof- en landbouw-subsidie lost dit probleem zichzelf op. Markt werkt ook hier.
Maar dan nog. Dat een vliegtuig niet op elektriciteit kan vliegen, is geen argument. Andere voertuigen kunnen wel op accu’s of bovenleiding rijden. Gooi de olie in het vliegtuig en de elektricteit in de trein. Maar zonnebloempjes in vliegtuigen is volstrekt belachelijk en alleen rendabel met bakken subsidie enzo.
Reacties (6)
Waar is het luchtje dan?
Een gebied zo groot als Duitsland…
Het wordt tijd voor efficientere vliegtuigen, lijkt me want hier is niet tegenop te kweken.
Het wordt tijd voor efficient gebruik van onze landbouwgrond. Met pak hem beet 10% van de oppervlakte haal je met zonnepanelen net zoveel energie op als met zonnebloempjes.
@3
Een vliegtuig op accu’s blijft lastig.
Maar stel dat Duitsland de crisis niet overleeft kunnen we het mooi opkopen en er een Jet-fuel plantage beginnen. Het deltaplan voor de 21ste eeuw.
Ik word patatboer langs een startbaan Ik flikker gewoon elke ochtend een paar zakken piepers door een straalmotor en ik kan de rest van de dag relaxen.
@Sil, #4: Dan maar met de trein?;-) Die is misschien wel milieuvervuilender, maar als de brandstof met 10x zo weinig milieu-impact geproduceerd kan worden, valt dat snel weg. Zonder biobrandstof- en landbouw-subsidie lost dit probleem zichzelf op. Markt werkt ook hier.
Maar dan nog. Dat een vliegtuig niet op elektriciteit kan vliegen, is geen argument. Andere voertuigen kunnen wel op accu’s of bovenleiding rijden. Gooi de olie in het vliegtuig en de elektricteit in de trein. Maar zonnebloempjes in vliegtuigen is volstrekt belachelijk en alleen rendabel met bakken subsidie enzo.