1. 6

    You cannot change your password once you created it. Nor can we retrieve the password in case you forget it. The reason for this is that 0. saves your password by encrypting it on the server. See About for more information

    Je kunt je wachtwoord daar niet veranderen nadat het gemaakt is omdat het ge-encrypt is. Dat lijkt me onzinnig.

  2. 7

    @6, mogelijk (maar ik heb niet gekeken) dat de rest van de documenten geencrypt worden op basis van het wachtwoord. In dat geval kun je niet zomaar je wachtwoord wijzigen, maar moet je alle content decrypten en reencrypten. Dat dat niet in versie 0.1a zit kan ik me voorstellen.

  3. 9

    Na registratie krijg je op je geheime adres een rode en een blauwe pil toegezonden. Die dien je in je neus te proppen zodat je door zuurstoftekort je wachtwoord vergeet. Je geüploade documenten worden gewoon weggegooid.

  4. 10

    @5: ja, daar heb je wel een puntje…

    @7: dat zou inhouden dat niemand behalve jij, die documenten kan lezen (niemand kent jouw wachtwoord, toch?). Dat lijkt me ook al niet handig en niet goed voor de openheid van de democratie.

  5. 11

    @10, het is me uberhaupt nog niet helemaal duidelijk waarom je je zou moeten registreren – om open documenten te lezen is dat niet noodzakelijk.

    Maar als het de bedoeling is om ook privecommunicatie mogelijk te maken of geverifieerde wijzigingen, dan kan dat wel. Je kunt dan immers met PGP-versleuteling zaken encrypten die of alleen door jou gewijzigd kunnen worden maar met de public key wel gelezen, of door anderen geschreven en alleen door jou gelezen.

    Zoals het er nu staat lijkt het wel wat knullig, maar eea hangt af van de uitwerking.

    Note: wel opvallend trouwens dat het mailadres geen PGP-sleutel biedt.

  6. 12

    Waarom in het Engels? Misschien omdat dit voortvloeit uit de activiteiten van kunstenaar Jonas Staal als student aan de Leidse Universiteit, zoals in Kunst op Zondag te lezen was?

    Nulpunt is een project van Jonas Staal. In het kader van zijn studie naar de relatie tussen politieke propaganda en kunst lanceerde hij eerder een ideologische gids van de Biënnale van Venetië. Per landenpaviljoen wordt informatie verschaft over de sociale, politieke en economische condities waarin elke inzending tot stand is gekomen.

    Een project waar ook Younes Bouadi (Master student of philosophy of science, Universiteit van Amsterdam) en Renée In der Maur (in 2012 rMA Culturele Analyse gehaald, in 2009 BA geschiedenis moderne kunst gehaald en in 2002- 2003 een jaartje politieke geschiedenis gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam) als producer en project coördinator meewerkten. Zij werken in die functies ook mee aan Nulpunt.

    Voor zover ik weet is het gebruikelijk dat studenten hun projecten in het Engels de wereld in slingeren. Dat Nulpunt niet n het Nederlands wordt geopenbaard is natuurlijk een ernstige misser. Nulpunt valt buiten de kaders van het onderzoek dat Jonas Staal doet en dient een puur Nederlands doel.

    Ik kan me voorstellen dat dit project van Staal en Bouadi wat extra studiepunten oplevert, maar dat kan toch geen reden zijn Nulpunt alleen in het Engels op het web te knallen. Jammer, want dit WOB-project verdient ieders aandacht en bijdragen.

  7. 13

    @12: Ah, dank. KOV ;)

    En ja, ik zou dit minder als een studieproject zien dan als een serieuze poging tot een open democratie. Als dit alleen als kunst blijft steken gooi het dan maar weg.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren