Geert Wilders lanceert Wildersproces.nl en de internationale site Wildersontrial.com…
-
Burgers voor het klimaat
Vrijdag 29 november wordt de volgende landelijke staking voor klimaatmaatregelen verwacht. Tot nu toe zijn in 14 plaatsen acties aangekondigd. Ongeacht hoe groot de… Lees verder
-
Europese grensmuren zijn goudmijn voor militaire en security-industrie
Wapenhandelaren, die verdienen aan de gewapende conflicten, repressieve regimes… Lees verder
-
Meer dan 11.000 wetenschappers waarschuwen voor klimaatcrisis
27 jaar geleden, in 1992, publiceerde de ‘Union of Concerned Scientists’, samen met meer dan… Lees verder
-
Hoeveel ruimte krijgt Big Brother?
De ontwikkeling en toepassing van gezichtsherkenningssoftware roept vragen op in Europa en de VS. Lees verder
-
Thierry Baudet is dé klimaatontkenner van 2019!
Het was een spannende race, en ook in het redactielokaal waren de voorkeuren tot het einde verdeeld. Bij de online stemming… Lees verder
-
Burgers voor het klimaat
Vrijdag 29 november wordt de volgende landelijke staking voor klimaatmaatregelen verwacht. Tot nu toe zijn in 14 plaatsen acties aangekondigd. Ongeacht hoe groot de… Lees verder
-
Europese grensmuren zijn goudmijn voor militaire en security-industrie
Wapenhandelaren, die verdienen aan de gewapende conflicten, repressieve regimes… Lees verder
-
Meer dan 11.000 wetenschappers waarschuwen voor klimaatcrisis
27 jaar geleden, in 1992, publiceerde de ‘Union of Concerned Scientists’, samen met meer dan… Lees verder
-
Hoeveel ruimte krijgt Big Brother?
De ontwikkeling en toepassing van gezichtsherkenningssoftware roept vragen op in Europa en de VS. Lees verder
-
Thierry Baudet is dé klimaatontkenner van 2019!
Het was een spannende race, en ook in het redactielokaal waren de voorkeuren tot het einde verdeeld. Bij de online stemming… Lees verder
- Uitgelicht
- Data
- Algemeen
- Cultuur
- Economie
- Groen
- Kennis
- Leven
- Politiek
- Privacy
- Rechtsstaat
- Sark & Soto
Waan van de Dag
-
SG-café zaterdag 07-12-2019
0
Dit is het Sargasso-café van zaterdag 07-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
SG-café vrijdag 06-12-2019
18
Dit is het Sargasso-café van vrijdag 06-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
SG-café donderdag 05-12-2019
5
Dit is het Sargasso-café van donderdag 05-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
Met NL bsn-nummer toch als illegaal in gevangenis
50
Via Apoftegma: Daniël Buter, negentien jaar oud, op zijn derde door zijn Dominicaanse ouders in Nederland achtergelaten. Opgegroeid in Nederland, naar de basisschool in Nederland, naar de HAVO in Nederland en toen hij een paspoort nodig had voor zijn vervolgstudie ICT belande hij ineens als illegaal in de gevangenis in Rotterdam. Als niemand wat doet, wordt hij uitgezet naar de Dominicaanse Republiek, waar hij – voor de duidelijkheid – niet is geboren en nooit is geweest. Teken petitie hier. Meer achtergrond in Het Parool: Buter werd op 3-jarige leeftijd achtergelaten door zijn ouders, allebei van Dominicaanse komaf. Ze gingen ‘op vakantie’, maar kwamen nooit meer terug. Hij kreeg bij zijn geboorte wel een burgerservicenummer en werd bijgeschreven in het Nederlandse paspoort van zijn ouders. Toen die daar afstand van deden had Daniël dus geen Nederlandse documenten. Hij groeide op bij zijn oma en werd met zijn oude bsn-nummer ingeschreven in de scholen die hij volgde (op advies van een gemeente-ambtenaar). Ook al had dat zo niet behoren te gaan (de overheid had het bsn-nummer ongeldig moeten verklaren), gaat het nu dus ineens fout. Met de petitie willen zijn vrienden bewerkstelligen dat Daniël Buter zijn proces (in februari) in vrijheid mag afwachten.
-
SG-café woensdag 04-12-2019
7
Dit is het Sargasso-café van woensdag 04-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
SG-café dinsdag 03-12-2019
44
Dit is het Sargasso-café van dinsdag 03-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
Burgers laten Nederlandse bewindspersonen CO2-neutraal naar Madrid vliegen
4
Momenteel vindt de 25e klimaatconferentie plaats in Madrid. De Nederlandse bewindspersonen reizen per vliegtuig heen en terug. De afstand Schiphol-Madrid vv. bedraagt 2925 kilometer. Een vlucht tussen de 700-2500 kilometer stoot 200 gram CO2 per reizigerskilometer uit. Dat maakt 585 kilogram CO2 per kilometer. Premier Rutte en de Nederlandse overheid lijken niet in staat om deze CO2 uitstoot te compenseren, of doen dat alleen via aankoop van CO2-credits. Op initiatief van Andy van den Dobbelsteen, Hoogleraar Climate Design & Sustainability aan de TU Delft, heeft een gelegenheidscoalitie van 7 twitteraars 7 ton CO2 gecompenseerd via Carbon Killer. https://twitter.com/dobbelska/status/1201927756180836352 De compensatie via Carbon Killer zorgt ervoor dat er 7 ton CO2 uit het Europees Emissiehandelsysteem afgeboekt is. Waarmee de beschikbare emissieruimte voor de industrie is gedaald. Ondergetekende heeft nog een ton CO2 extra mogen compenseren via Carbon Killer ter compensatie van domme rekenfouten over de hoeveelheid CO2 compensatie die Klaas Dijkhoff van zijn wachtgeld zou kunnen betalen.
-
Mijnbouwers plukken miljarden van Pakistan
6
Pakistan moet twee mijnbouwbedrijven 5,9 miljard dollar betalen. Dat is het resultaat van een arbitragezaak bij de Wereldbank; die bank is opgericht om ontwikkelingslanden te helpen. Het gaat om een schadevergoeding voor investeringen in een project dat Pakistan nooit heeft goedgekeurd en dat nooit is uitgevoerd. “Het is ruim tweemaal zoveel als Pakistan uitgeeft aan gezondheidszorg voor 200 miljoen mensen, in een land waar 7 procent van de kinderen voor hun vijftiende verjaardag sterft”, schrijft Sachs, professor aan de Columbia University. Bij internationale investeringsrechtbanken kunnen bedrijven, buiten de reguliere rechtbank om, een zaak beginnen tegen landen die hun belangen zouden schaden. Dergelijke arbitrage is een omstreden onderdeel van vrijhandelscontracten zoals CETA (tussen de EU en Canada). In Nederland is de goedkeuring van CETA uitgesteld omdat er onvoldoende steun voor lijkt te zijn in de Tweede Kamer.
-
SG-café maandag 02-12-2019
2
Dit is het Sargasso-café van maandag 02-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
-
SG-café zondag 01-12-2019
6
Dit is het Sargasso-café van zondag 01-12-2019. Hier kan onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles besproken worden wat elders off topic is.
Laatste reacties
-
SG-café vrijdag 06-12-2019
Door:
Krekel
Dat is dan een goede eerste stap, snappen dat die bezuinigingsmaatregelen waar mensen boos om worden zorgen voor een toenemende ongelijkheid zou een logische volgende zijn.
-
Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct
Door:
Hermie
@63: "de stijgende menselijke CO2-uitstoot vormt de hoofdoorzaak voor de stijgende CO2-concentratie, dat staat buiten kijf." Okay, dan zijn we het daar over eens. En als ik mij niet vergis "stoten" oceanen…
-
Ongehoord
Door:
Cerridwen
@36: [q]Alleen al het feit dat een extreem rechtse omroep in oprichting binnen zo’n korte tijd zoveel leden werft, bewijst voor mij het rechtse discours in Nederland.[/q]Er zijn 17 miljoen mensen in Nederland. 50.000 aanmeldingen stelt niets voor. Het bewijs dat er een flinke groep gepassioneerd is voor extreem rechtse denkbeelden, maar het bewijst niet dat 'het' discours in Nederland rechts is. Dat is echt een denkfout. [q]Welke discussie heeft “links” dan de laatste jaren gewonnen?…
-
Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct
Door:
Hans Verbeek
@60: [q]dat jij weigerde te accepteren dat uitstoot/emissies/concentratie geen modeluitkomst was.[/q] Ik weiger dat niet. Men kiest ervoor bepaalde concentraties in de klimaatmodellen door te rekenen. Mijn punt is dat men onbewust neigt naar onrealistisch hoge CO2-concentraties. @61: de stijgende menselijke CO2-uitstoot vormt de hoofdoorzaak voor de stijgende CO2-concentratie, dat staat buiten kijf. Maar ik kan me voorstellen dat het opwarmen van de oceanen (die niet betwist wordt) daar…
-
SG-café vrijdag 06-12-2019
Door:
Cerridwen
@16: OK, maar wat zegt dat over jouw bewering dat er sprake is van toenemende ongelijkheid en eindeloze bezuinigingen in Frankrijk? Dat mensen boos worden van een verhoging van hun pensioenleeftijd snap ik ook.
-
SG-café vrijdag 06-12-2019
Door:
Krekel
@10: De Fransen reageren op maatregelen die nu genomen worden, en ze weten uit welke hoek de wind waait.
-
Met NL bsn-nummer toch als illegaal in gevangenis
Door:
Prediker
@49 Je bent duidelijk niet zo bekend met hoe een bureaucratische overheid werkt; hoe wet- en regelgeving werkt; hoe beleid werkt; dat dit beleid op bepaalde punten tegen de tegenwerking aanloopt van andere staten (zoals Marokko). En dat maakt je vatbaar voor magisch denken: zet gewoon op elk departement een sterke man, die ad hoc beslissingen maakt. Want zo werkt beleidsuitvoering natuurlijk: met ad hoc beslissingen. Logisch wel, dat je achter die rattenvanger Baudet met z'n mooie…
-
Leesvaardigheid
Door:
Sjors
@2: maar je weet pas of een zinsopbouw logisch is als je de onderlinge relatie tussen de woorden begrijpt, en is zinsontleding dus vrij essentiele basiskennis voor het maken van goedlopende, lekkerlezende zinnen.
-
Ongehoord
Door:
GerritB
@31: Was er niet iets heel erg mis met hun site, waardoor mensen zich tig malen konden opgeven als nieuw lid. Ik zou dat ledenaantal met een flinke korrel zout nemen.
-
Leesvaardigheid
Door:
GerritB
@2: Helemaal mee eens.
-
Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct
Door:
Hans Custers
@59 [q]Gezien de uitkomst (9x overschatting en 2x onderschatting) schijnen klimaatonderzoekers onbewust te kiezen voor een hogere menselijke CO2-uitstoot. (...) Maar dat vind ik wel een interessante conclusie.[/q] Wat begrijp je niet aan mijn uitleg daarover in #16? [q]In werkelijkheid zijn de berekeningen vaak uitgevoerd voor zogenaamde beleidsarme scenario’s. Ofwel: de te verwachten emissies als er helemaal niets zou worden gedaan om die te verminderen. In werkelijkheid is er natuurlijk…
-
Ongehoord
Door:
Sylvia
Vroegah was het niet salonfähig om bepaalde zaken te bepleiten. Na de dood van Fortuyn zijn de media, inclusief de linkse praatprogramma’s, zich dood geschrokken van het verwijt de ‘gewone burger’ vergeten te hebben. Sindsdien krijgt elke rechtse en extreemrechtse malloot volop gelegenheid elk rechts fact free verhaal in de spotlight te zetten - nota bene zonder fel weerwoord (‘o, we moeten onze gast en de thuiskijkende Henk en Ingrid niet beledigen’) - en moet je zelfs bij het…
-
Ongehoord
Door:
Henk van S tot S
@32: [url=https://www.dvhn.nl/drenthe/Als-we-in-1849-hadden-geluisterd-naar-een-Drentse-dominee-dan-was-er-nu-geen-rel-over-Zwarte-Piet-geweest-25022535.html]De eerst knecht(en) van Sinterklaas waren niet zwart.[/url] ;-)
-
Ongehoord
Door:
Karin van der Stoop
@30: Alleen al het feit dat een extreem rechtse omroep in oprichting binnen zo'n korte tijd zoveel leden werft, bewijst voor mij het rechtse discours in Nederland. Net als de steun voor de Pro-Pieten en de blokkeerboeren. Welke discussie heeft "links" dan de laatste jaren gewonnen? En wat heeft dat opgeleverd? De hele tyfuszooi en z'n moeder is aan de zogenaamd vrije markt overgeleverd. Kwetsbare groepen als ouderen en kinderen krijgen o.a. daardoor niet (tijdig) de zorg die nodig is.…
-
Ongehoord
Door:
Hermie
@33: Zullen we wedden?
-
Ongehoord
Door:
Frank789
@31: [ Zodra blijkt dat de omroep niets toevoegt zal die keihard verdwijnen. ] Waarom zitten we dan nog steeds met Powned en WNL? [ Niemand die zegt dat ook jij of wie dan ook, ook niet een omroep zou kunnen of mogen beginnen. ] Jawel. 50.000 leden is niet genoeg. Je moet ook nog een plan schrijven waaruit blijkt dat je een niet reeds gevuld gat vult.
-
Ongehoord
Door:
Frank789
@32: Maar geen Sinterklaasjournaal bij ON.
Actief
- Ongehoord (40)
- Nieuw onderzoek: klimaatmodellen voorspellen klimaatverandering al decennia correct (64)
- SG-café vrijdag 06-12-2019 (18)
- Met NL bsn-nummer toch als illegaal in gevangenis (50)
- Leesvaardigheid (4)
-
Britten tussen VS en EU (2)
Laatste reacties door: Fan van Baudet Cerridwen
- Geef burgers maar de schuld (15)
- Closing Time | Baby (show me your love) (5)
Ik denk niet dat iemand Geert hoeft uit te leggen hoe om te gaan met publiciteit. Die rechtszaak komt natuurlijk op een heerlijk moment, zo vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen. De tactiek van Geert en Mosko zal wel zijn om de boel zo lang mogelijk te rekken. En nu dus websites om fijn crossmediaal bezig te zijn.
Dit is prachtig en een feest voor de democratische rechtsstaat! Ik zit te popelen om de zure kneuter reacties van Fransisco van Jole en anderen te lezen!
Misschien is de rechter wel helemaal niet blij met al deze pogingen om jezelf op populistische wijze onder een rechtszaak uit te wiggelen. Ik bedoel, ik vind de rechtszaak in de grond een totaal belachelijke – echt iets waarover we ons in dit land de komende dertig, veertig jaar lang gaan schamen – maar er is een reden dat bedrijven en overheden die aangeklaagd worden altijd ‘geen commentaar’ geven. Het is maar het beste om je bek te houden als je onder de rechter bent, dacht ik.
“A sledgehammer blow” is wel erg krom Engels, he?
@ KJ
rechtspraak.nl:
“Openbaarheid (van de rechtspraak)
Rechters zijn onafhankelijk en worden voor het leven benoemd. Zij kunnen niet zomaar worden ontslagen of afgezet. Om toch te kunnen controleren of rechters hun werk wel goed doen, is de rechtspraak openbaar. Dat wil zeggen dat in principe iedereen een rechtszaak kan bijwonen. Alleen familiezaken en strafzaken tegen minderjarige verdachten vinden in beginsel achter gesloten deuren plaats. In deze zaken is de bescherming van de privacy van de betrokken mensen belangrijker dan de openbaarheid.
Uitspraken van rechters worden ook openbaar gemaakt. Belangrijke uitspraken zijn te vinden op deze site. Vertrouwelijke gegevens, zoals bijvoorbeeld de naam van een verdachte, worden bij publicatie van een uitspraak geanonimiseerd.”
Mooi, zo’n Engelse site. Gelukkig heef het engels hier ook een hele mooie term voor:
Attention whore.
…
Kom niet aan de messias, dan kom je aan volgeling klap
sigaarlong.[edit]Moet je niet opeens je post weghalen, klapper.
Ach ja! zo zie je direct weer wat t opinieklimaat is he! Ben je voor openbaarheid, onafhankelijke rechtspraak en houd je van de viering van de rechtsstaat dan ben je direct een volgeling van een messias!
hoera! Pak de hooivorken en fakkels en jaag m t land uit. En overigens, Pim die had t toch ook wel aan zichzelluf te danken he?! Is het niet?!
Maar nee, iemand die aandacht vraagt voor wat hij of zij belangrijk vindt is inderdaad een “attention whore” zoals prometeus dat placht te noemen. (De man langs de zijlijn, de bankzitter)
@4: Nee hoor, is prima Engels.
@Klaplong #5; ????
Wat heeft de principiele openheid van de rechtsgang te maken met de opportunistische publiciteit die de partijen zoeken gedurende de rechtsgang ? Volgens mij lullen we langs elkaar heen.
@ KJ
Bedoel jij nu dat het strategisch onhandig is om te publiceren over een eigen zaak die onder de rechter is?
@9 Wilders is wel heel selectief in wat hij openbaar wil. Je zal het met me eens zijn dat de PvVrijheid ook wel eens de namen van haar donateurs VRIJ zou mogen geven.
@Klaplong; eh ja.
@ IPM
Ik ben het denk ik niet met je eens over het onderwerp van discussie. Het gaat hier over het initiatief waarmee een rechtszaak breed uitgemeten wordt voor het publiek.
Niet over de vraag of Wilders een goede en consistente politicus en in de rest van zijn doen en laten een democraat is of niet.
Ik weet niet of je overheden en bedrijven die ‘geen commentaar’ roepen moet vergelijken met deze, zeer symbolische, zaak.
Ik denk dat de achtergrond van het ‘geen commentaar’ beleid van overheden en bedrijven vooral zit in een defensieve communicatiestrategie om te voorkomen dat partijen hun eigen zaak schade toebrengen.
Niet door de rechter te irriteren maar door dingen te zeggen die wellicht relevant zijn in het voor de rechter gebrachte conflict. In het burgerlijk proces wil het geval dat het proces bepaald wordt door partijen en dat “Feiten of rechten die door ene partij zijn gesteld en door wederpartij niet of niet voldoende zijn betwist, moet de rechter als vaststaand beschouwen, behoudens zijn bevoegdheid bewijs te verlangen, zo vaak aanvaarding van de stellingen zou leiden tot een rechtsgevolg dat niet ter vrije bepaling van partijen staat.”
Je kan je eigen zaak dus schade doen door dingen te zeggen die de wederpartij kan inbrengen.
Dit is een heel ander proces met heel andere belangen dan anders en dat zou wellicht de strategie rechtvaardigen om zelf meer in de media te brengen dan dat men gewoon is te doen.
Even semi off-topic: Grauss is momenteel de vraagsteller in de commissie de Wit… En hij geeft van tevoren expliciet aan wel engels te willen spreken, maar middels een tolk to moeten spreken. PeeVeeVee goos Inglies?
vraag ik me gelijk af, hij heeft tijd voor een website bouwen, maar niet voor de inhoud van zijn publieke agenda? en moet er nu voor elke rechtzaak een nieuwe site komen? hoe hoog zal deze site komen in de google search results?
Het is weer grappig: de halve wereld schrijft, blogt, spreekt over hoezeer Wilders wel niet moet worden vervolgd. En maakt hij zelf dan een website, dan hebben we daar kritiek op.
Kennelijk ontgaat veel mensen de kern van de : de vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid geldt iedereen, maar als Wilders daar gebruik van maakt dan is het ineens bespottelijk.
Een betere illustratie de onzinnigheid van dit proces is er niet.
Zelfs Geert heeft wel eens gelijk.
Bla bla bla….
Doodziek van dat stomme gezeik over wilders en marokkanen, alleen maar cirkeltjes draaien.
Wel met een spiraal naar beneden, dat dan weer wel…..
http://www.youtube.com/watch?v=D9eSKGJTSpY
heeft wilders de site martelarenonline ook al gelanceerd?
‘Kennelijk ontgaat veel mensen de kern van de : de vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid geldt iedereen, maar als Wilders daar gebruik van maakt dan is het ineens bespottelijk.’
Wilders vindt het anders ook niet zo’n probleem als anderen diezelfde vrijheid ook niet hebben. Dan noemt hij het ‘demoniseren’ en gaat hij slachtoffertje spelen.
Calimero.
@ JW
Het strafrecht is er in onze rechtsstaat voor iedereen die vervolgd wordt. Het biedt juist waarborgen voor hypocrieten of mensen die verdacht worden van een strafbaar feit en zelfs voor mensen waar jij het niet mee eens bent, JW!
Bijzonder sterk, JW, jij illustreert waarom het zo belangrijk is om het recht niet in handen van een volkstribuun te laten.
Ik hoor je argumenten al: “Ja maar hij is óók heel hypocriet!” “Hij speelt slachtoffertje”
En daar gaat de boze menigte weer!! Aaarrrr….
Ik reageerde op een opmerking van Plinius van den Akkker (@19), Klaplong. Wat jij in mijn woorden legt is niet hetzelfde als wat ik schrijf. Ik reageer juist op die hypocriete manier van denken die o.a. Plinius van den Akkker tentoon spreidt (‘Wilders mag zeggen wat hij wil’, terwijl Wilders zelf juist die vrijheid van meningsuiting anderen wil ontzeggen).
Gaarne geen woorden of gedachtes in mijn berichten leggen die er niet in zitten. Dit doe je wel vaker, en behalve dat het mij stoort, vervuilt het ook discussies.
Maar zit eigenlijk niet elke betekenis in ieder bericht, en laat jij je niet storen omdat je open staat voor storende fact
..oren??
Gaat steeds iets nie goe, ik ga mn wijn verder opdrinken
…En nog meer sites en commentaren van Wilders
Waar houdt dat ooit op?
30. Dat kan ooit ophouden door die site van jou te sluiten. Nog iets zinnigs te melden of sluit je je aan bij de Wilders bashers?
Lol, Wilders wil Hans Jansen oproepen.
Tja ik begrijp wel waarom hij geen echte islamdeskundige wil oproepen zoals Karen Armstrong.
Hans Jansen is zelf een extremist.
Ik begrijp de tactiek van Wilders/Mosko niet zo goed…
ze willen getuigen oproepen die gaan verklaren dat de Islam inderdaad een verderfelijk geloof is en de Koran inderdaad een verderfelijk boek, zoals Wilders beweert. Maar dát is toch helemaal niet waar de rechtszaak om draait? Ongeacht of de Islam en de Koran inderdaad verderfelijk zijn (en ongeacht of je zoiets uberhaupt wel kunt aantonen over een geloof en een boek, kortom over een gedachtegoed) kun je nog steeds Moslims beledigen en aanzetten tot haat (zoals de aanklacht luidt)?
@33.Wilders maakt van de rechtzaak een grote “de islam is slecht,dus ik heb gelijk-show”, dat bleek al uit de eerste uitzending.Gewoon weer een podium om zijn ideeen te spuien.Het gaat hem ook helemaal niet over winnen of verliezen. elke uitspraakt werkt toch in zijn voordeel.
Verder heeft hij sowieso geen enkel recpect voor de rechtbank, zei hij vanmorgen in de kranten
Ach, dan maar eens een liedje over Wilders:
http://www.deliedjeskrant.nl/liedje.php?recordID=30