Ben wel benieuwd hoe ze dit nou eigenlijk controleren, satelieten en dan de populaire vangstlokaties in de gaten houden?
#6
Pepijn
@Rik: Bijna niet.. Voornamelijk een combinatie van aangelande vis controleren / registreren en steekproef-controles op zee.
“Zwarte dozen” (real-time telemetrie met satelieten) waar gegevens als positie, netbeweging (of er wordt gevist), motor activiteit en ruiminhoud (hoeveelheid en soort vis in het ruim) in beschikbaar is zou prachtig -en spotgoedkoop- zijn. Dit soort systemen zijn kant en klaar commercieel beschikbaar. Veel Nederlandse Noordzee trawlers hebben ze al aan boord. Visserij management zou veel flexibelere worden met dit soort systemen; zowel vissers als ecosysteem hebben er voordeel van.
Reacties (6)
En nu het zo duur is om de trawler te laten varen, wordt het verbod misschien nog wel gedeeltelijk nageleefd ook!
Die Bart, altijd een optimist! :-)
Ook leuk, de reacties van Italie en Frankrijk.
Voila: http://www.myfavouriteplaces.org/wl/pivot/entry.php?id=75
Pardon, verkeerde linkje geplakt. Deze: http://afp.google.com/article/ALeqM5i6FyYd1V3L0MsHuHQ6lxDAGOrCzQ
Ben wel benieuwd hoe ze dit nou eigenlijk controleren, satelieten en dan de populaire vangstlokaties in de gaten houden?
@Rik: Bijna niet.. Voornamelijk een combinatie van aangelande vis controleren / registreren en steekproef-controles op zee.
“Zwarte dozen” (real-time telemetrie met satelieten) waar gegevens als positie, netbeweging (of er wordt gevist), motor activiteit en ruiminhoud (hoeveelheid en soort vis in het ruim) in beschikbaar is zou prachtig -en spotgoedkoop- zijn. Dit soort systemen zijn kant en klaar commercieel beschikbaar. Veel Nederlandse Noordzee trawlers hebben ze al aan boord. Visserij management zou veel flexibelere worden met dit soort systemen; zowel vissers als ecosysteem hebben er voordeel van.