1. 4

    Het wordt pas echt goed als de rails op iedere meter aan de aankomende AGV rapporteren met welke snelheid die erover kan. En automatisch een chatoproep for 4 quick f*k, take your gear with ya aan de eerste de beste locale reparasieploeg als dat < 100km is. Dan heb je echt een commerciele kansenmachine in China en Afrika.

  2. 8

    Het blijft natuurlijk incrementele innovatie dit (harder, faster, stronger) ipv iets echt radicaals. Aan de andere kant heeft Sarko wel gelijk als hij zegt dat zo vliegtuigen concurentie krijgen (waarvoor hulde!) waardoor het stiekem toch wel een beetje radicale innovatie is.

  3. 9

    De Duitsers hadden al lang een automotrice {verteilte Antrieb. Fast die gesamte elektrische Ausrüstung (z. B. Fahrmotoren, Bremsen und Transformatoren) ist unter dem Fahrgastraum angebracht und über die Wagen des Zugs verteilt. Damit konnte auf Triebköpfe verzichtet werden.} voor hun ook in Nederland rondsukkelende ICE 3

  4. 10

    @Cole
    De Duitse HST was dan ook van in het begin beter en handiger dan de TGV.
    Maar aangezien Frankrijk meer nood had aan wat verdoken Europese steun is het dus de TGV geworden.
    Gevolg, enorme investeringen nodig om apparte spoorlijnen aan te leggen ed.