Quote du Jour | Hitler

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

SargQdJ09

Just like Hitler, who sought to establish a race free of all faults, Israel is chasing after the same target,They kill women so that they will not give birth to Palestinians; they kill babies so that they won’t grow up; they kill men so they can’t defend their country …

Turkse premier Erdogan is op verkiezingstournee. Hij wil president worden. Zijn populariteit is echter tanende en dus grijpt hij naar extreme taal om te kunnen profiteren van de situatie rond Gaza.
Premier is hij en president wil hij worden van een land dat in de NAVO zit en bij de EU hoopt te komen. Hij krijgt nog weinig weerwoord uit die hoek.

Reacties (58)

#1 Lommers

Net als Hitler, heeft Erdogan een snor.

  • Volgende discussie
#2 Olav

Steeph:

Premier is hij en president wil hij worden van een land dat in de NAVO zit en bij de EU hoopt te komen. Hij krijgt nog weinig weerwoord uit die hoek.

Inderdaad, en dat zou eigenlijk wel moeten.

Maar de NAVO is het sowieso nooit om de democratie te doen geweest, en de EU heeft nooit van harte een reëel perspectief op toetreding willen bieden. In Turkije is men om die reden ook wel een beetje klaar met de EU, het hoeft niet meer zo nodig. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling, waar Erdogan nu op inspeelt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 weerbarst

Hij heeft gelijk, Joden/Zionisten zien zichzelf als een superieur volk/ras dat andere mag exploiteren.

Erdogan heeft wel andere problemen, voor israel USA NATO bedienden zij de proxy soldaten in Syrie en Iraq;
http://www.jpost.com/Middle-East/Islamic-State-fighter-Turkey-paved-the-way-for-us-369443
https://twitter.com/ZulfaMad/status/495864773113036800

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Henk van S tot S

Nu kan men veel van Erdogan zeggen:

De jij-bak vermelden “wat je zegt ben je zelf” zou niet kloppen.
Hij heeft meer weg van http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_Honecker

Gelukkig mag ik dat hier schrijven, in Turkije had ik een redelijke kans om in de bak te belanden ;-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Mario

Wat wil je dan wat er tegen Erdogan wordt gezegd?

“Ja, we weten dat Israël kinderen vermoord om de Gazanen uit te roeien, maar zolang er geen gassen zoals Zyklon-B in het grote concentratiekamp Palestinië worden gebruikt, mag je geen link leggen met Hitler. Foei!” Wel een beetje rekenschap houden met de “historische schuld” van de Nederlanders, hoor. Die voelen zich al zo ongemakkelijk, wanneer er zelfs maar iets als een overigens nietszeggende Godwin wordt gemaakt.

Zoiets?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Olav

@3:

Hij heeft gelijk, Joden/Zionisten zien zichzelf als een superieur volk/ras dat andere mag exploiteren.

Geachte redactie, kan dit soort kwalijke nonsens a.u.b. achterwege blijven? Waarom wordt dit nog getolereerd?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Joost

Als Erdogan gelijk heeft zijn die Israëli nogal slecht in hun opzet, met het “slechts” doden van een op de 1000 Gazanen.

Dit zet dus echt geen zoden aan de dijk.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 su

@8 Los van of zij dit gaan realiseren, er is wel een grote groep Israëli met aanhang in de Knesset die er in woord op aanstuurt.

http://countercurrentnews.com/2014/07/israeli-crowd-racist-chant/
http://www.presstv.ir/detail/2014/07/16/371556/israel-must-kill-all-palestinian-mothers/

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 Mario

@8

En het aantal dodelijke slachtoffers in de voorgaande decennia?

Mocht je het nog niet weten, Israël flikt dit ong. om de twee jaar. Volgens sommigen (zoals Uri Misgav & Yoav Fromer) een middel om de aandacht af te leiden van bijvoorbeeld economische problematiek. Maar ook om de massa (in Israël) in het gareel te houden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 McLovin

@7: Ben het er niet mee eens, in het geheel niet maar waarom moet dit weg? Meningsuiting, vrijheid van enzo?

Toevalligerwijs op Trouw:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3710252/2014/08/03/In-Israel-heerst-ziekelijk-gevoel-van-superioriteit.dhtml

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 Joost

@10: De bevolking van Gaza neemt alleen maar toe.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 Olav

@11:

@7: Ben het er niet mee eens, in het geheel niet maar waarom moet dit weg? Meningsuiting, vrijheid van enzo?

Ik ben niet zo van de vrijheid van meningsuiting voor racisten, antisemieten, vreemdelingenhaters enz. Ik bedoel: ze mogen het wel zeggen, maar waarom moet dat per se hier?

Toevalligerwijs op Trouw:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/3710252/2014/08/03/In-Israel-heerst-ziekelijk-gevoel-van-superioriteit.dhtml

Ja, dat weten we. Meer bewijs, als dat nog nodig was, dat de wereld door racisme en het toxisch “wij”-gevoel naar de bliksem gaat.

Soms zou je willen dat er een God was, dan kon-ie er nog eens een zondvloed overheen gooien.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 Krekel

Soms zou je willen dat er een God was

*kuch*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15 Mario

@12

Laat me raden: als konijnen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16 Inkwith Barubador

Iedereen heeft het nu wel over de Joden, maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#17 Olav

@14: Deze keer trap ik er niet in, beste Krekel ;-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 Goeroeboeroe

@3: Dat je misschien niet zo ontwikkeld bent, is niet erg. Maar ik zou dat wat minder etaleren, want nu heb ik last van plaatsvervangende schaamte.
Heb je belangstelling voor wat artikelen die het verschil tussen bot antisemitisme aan de ene kant en antizionisme/kritiek op Israël aan de andere kant uitleggen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#19 zuiver

Je kunt van Erdogan zeggen wat je wil, maar hier is hij erg consistent in. Dit geluid laat hij vaker horen en ik denk dat hij een regionale mening hier luid verkondigd.

Israël heeft gewoon een probleem met zijn buren. Wegduiken en zeggen dat het anti-semitisch, Erdogan of Turks is of nog wat andere excuses om dit af te doen, lijkt me niet correct. Een goede buur is beter dan een verre vriend. Israël lijkt het niet te begrijpen.

Het probleem is en blijft dat Israël zichzelf hier kwaad berokkend en gaat verdrinken in het bloed van de Palestijnen. En misschien wel uiteindelijk in hun eigen bloed.

Maar druk maar weg in politiek correct gebabbel.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20 Anoniem

Mag ik zeggen dat ik hoop dat Ekmeleddin Ihsanoglu president wordt? Die man lijkt een stuk rationeler.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#21 Henk van S tot S

@6:
Ik zou me iets kunnen voorstellen van:

Ok! u hebt een punt, maar zou u ook zo vriendelijk willen zijn, het corrupte gedrag van u en uw conservatieve “clubje” eens onder de loep te nemen ;-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#22 Joost

@15: Nee, gewoon als mensen die in zo’n situatie zitten.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#23 Mario

@22

maar nog steeds ben je niet ingegaan op mijn punt over de eerdere dodelijke slachtoffers gedurende decennia.

“Als Erdogan gelijk heeft zijn die Israëli nogal slecht in hun opzet, met het “slechts” doden van een op de 1000 Gazanen.

Dit zet dus echt geen zoden aan de dijk.”

Je ziet trouwens liever nog meer slachtoffers? Of valt je (eerdere) opmerking onder “sarcasme”?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#24 weerbarst

Er zijn duidelijke overeenkomsten met de raciale zuiveringen door de Zionistische Joodse staat Israel met die van Hitler Duitsland, Ik heb het erover omdat het artikel daar over gaat, en het tegenovergestelde beweert. Dat sommigen hier daar onpasselijk van worden en me de mond willen snoeren en in logische misvattingen en onderbuik onzin vervallen is hun probleem.

De betovering is verbroken, steeds meer mensen worden wakker.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#25 Mario

@24

Enkel alu-hoedjes zoals jij hebben geruime tijd liggen slapen. Opvallend (en grappig) ook dat juist zij telkenmale aangeven dat ‘er meer wakker worden’.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#26 weerbarst

@Mario
Waarmee ik bedoel: Steeds meer mensen kijken door de Israelische propaganda heen , het anti semiet! bij elke kritiek, zoals ook hier steeds weer gebeurt. Dus blijkbaar zijn het niet enkel de aluhoedjes die nog slapen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#27 Joost

@23: Doe niet zo idioot en leg me geen woorden in de mond. Ik neem aan dat het plaatsen van “slechts” tussen aanhalingstekens voor de goede verstaander voldoende is om te plaatsen waar ik sta in dit conflict.

En nee. Geen enkele actie van Israël de afgelopen decennia valt onder de noemer “genocide”. Dat is een onverantwoorde inflatie van het begrip en zorgt er alleen maar voor dat je niet serieus genomen wordt.

Wat Israël nu doet valt te categoriseren onder oorlogsmisdaden. Wat het in het verleden gedaan heeft valt in sommige gevallen misschien onder etnische zuivering.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#28 Joost

@26: Er werd hier al lang voordat aluhoedjes ook hier mainstream werden geageerd tegen Israëlische propaganda en oorlogsmisdaden. Doe dus niet alsof jullie in de voorhoede lopen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#29 Mario

@27

Ik stel een vraag, en leg je geen woorden in de mond. Dat is iets wat jij er van maakt/ wil maken. Prima verder, hoor.

Genocide inflatoir? Mwah, gezien de vele acties van Israël (zowel militair alsook politiek) valt daar nog wel een leuke discussie over te voeren. Ja, in mijn optiek is Israël bezig met het uitroeien van een deel van de bevolking. En dit in eerste instantie enkel op basis van een aantal woorden in een of ander meermalen (door mensen) herschreven heilig boekkie.

Israël is de bezetter, en verantwoordelijk voor de dood van velen, w.o. onschuldige kinderen.

@26
Gaap

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#30 Joost

@29:

Laat me raden: als konijnen? (#15)
Je ziet trouwens liever nog meer slachtoffers? Of valt je (eerdere) opmerking onder “sarcasme”? (#23)

In beide reacties trek je conclusies over wat ik zei en die conclusies zijn in hoge mate speculatief. Dat je de tweede als vraag formuleert doet daar niet zoveel aan af.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#31 Bookie

@19
Erdogan is met name hypocriet. Zelf verantwoordelijk voor de dood van baby’s en overige burgers van een volk dat met recht streeft naar een eigen staat. Een soort van pot verwijt de ketel.
Hebben we het nog niet eens over zijn steun aan ISIS en zijn lidmaatschap van een partij met veel antisemieten (zoals een parlementariër die hoopt dat joden nooit zonder een Hitler zullen zijn).

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#32 Joost

En oh ja:

Ja, in mijn optiek is Israël bezig met het uitroeien van een deel van de bevolking.

In mijn optiek, en de optiek van de gebruikelijke definitie van genocide dus niet. Het oneigenlijke gebruik van zulke termen is contraproductief.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#33 Gladiool

De aartsconservatief Erdogan zou het gesierd hebben als hij eens een lans brak voor de universele rechten van de mens. Zolang hij dat niet kan, kan hij zijn verdere uitspraken bij het grofvuil zetten. Maar ja, dat referentiekader ontbreren wel meerdere ‘westerse’ politici hoor, daarom blijft het dweilen met de kraan open. Wat rest zijn de idolaten met hun idolen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#34 Inkwith Barubador

Hallo meneer Erdogan, eerst de Armeense genocide erkennen en dan mag u Godwinnen zoveel u wilt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#35 weerbarst

AFP: Israeli Prime Minister Benjamin #Netanyahu says his country’s campaign of strikes in #Gaza will go on until calm is restored to Israel

— Sky News Newsdesk (@SkyNewsBreak) August 4, 2014

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#36 Prediker

Ja, we weten dat Israël kinderen vermoord om de Gazanen uit te roeien…

@6 – Er wonen 1,6 miljoen mensen in Gaza, waarvan ongeveer de helft bestaat uit kinderen onder de veertien jaar. In Gaza-stad is driekwart van de bevolking jonger dan vijfentwintig.

Je roeit geen bevolking uit door elke paar jaar een paar duizend slachtoffers te maken onder een bevolking, ook niet als daar honderden kinderen bij zitten. De bevolking in Gaza groeit dan ook gestaag ondanks die aanvallen van het IDF.

Kennelijk is het doel van Israël dus niet om de bevolking van Gaza uit te roeien. Was het dat wel, dan zouden we vele honderdduizenden slachtoffers zien.

Dit is een kwestie van even logisch nadenken, maar dat schijnt voor velen heel moeilijk te zijn wanneer het Israël betreft.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#37 Mario

@36

Er wonen 1,6 miljoen mensen in Gaza, waarvan ongeveer de helft bestaat uit kinderen onder de veertien jaar. In Gaza-stad is driekwart van de bevolking jonger dan vijfentwintig.

En hoe zit het met de andere leeftijdsgroepen? Oh, grotendeels vermoord door Israël vanwege decennia lang landjepik mede op basis van een of andere stukje tekst in een heilig boekje?? Ok..

Maak ik ondertussen even gebruik van een aantal citaten eerder hier op Sargasso geplaatst (helaas vergeten door wie), van voormalig ‘machthebbers’:

“We must use terror, assassination, intimidation, land confiscation, and the cutting of all social services to rid the Galilee of its Arab population.”
– David Ben-Gurion, May 1948, to the General Staff.

“There is no such thing as a Palestinian people… It is not as if we came and threw them out and took their country. They didn’t exist.”
– Golda Meir, statement to The Sunday Times, 15 June, 1969.

“The Partition of Palestine is illegal. It will never be recognized …. Jerusalem was and will for ever be our capital. Eretz Israel will be restored to the people of Israel. All of it. And for Ever.”
– Menachem Begin, the day after the U.N. vote to partition Palestine.

“(The Palestinians) would be crushed like grasshoppers … heads smashed against the boulders and walls.”
– Isreali Prime Minister (at the time) Yitzhak Shamir in a speech to Jewish settlers New York Times April 1, 1988

“If we thought that instead of 200 Palestinian fatalities, 2,000 dead would put an end to the fighting at a stroke, we would use much more force….”
– Israeli Prime Minister Ehud Barak, quoted in Associated Press, November 16, 2000.

“Israel may have the right to put others on trial, but certainly no one has the right to put the Jewish people and the State of Israel on trial.”
– Israeli Prime Minister Ariel Sharon, 25 March, 2001 quoted in BBC News Online

Genocide kan enkel plaatsvinden, als het volgens een bepaalde definitie gedaan wordt? Goh, zeg…Inflatoir zelfs?

Genocide is the systematic destruction of all or part of a racial, ethnic, religious or national group via the (a) Killing of members of the group; (b) Causing of serious bodily or mental harm to members of the group; (c) Deliberate inflicting on the group’s conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;(d) Imposing of measures intended to prevent births within the group; or (e) Forcible transferring of children of the group to another group.>/b>

https://en.wikipedia.org/wiki/Genocide#Intent_to_destroy

Logisch nadenken zei je? Sure. Begin er maar vast mee.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#38 Mario

@30

Vraagtekens worden geplaatst om aan te geven dat het om een vraag gaat. Jij trekt het door naar ‘woorden in de mond leggen’.

Prima verder; boeit me verder vrij weinig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#39 Noortje

Na afgelopen week Ayalet Shaked (https://www.knesset.gov.il/mk/eng/mk_eng.asp?mk_individual_id_t=904) een onverbloemde oproep deed tot uitmoorden van de Palestijnen, ging deze week Likud-partijgenoot van Netanyahu, Moscha Feiglin (http://en.m.wikipedia.org/wiki/Moshe_Feiglin) er nog eens dunnetjes overheen.

http://www.thedailybeast.com/articles/2014/07/07/israeli-politician-declares-war-on-the-palestinian-people.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2715466/Israeli-official-calls-concentration-camps-Gaza-conquest-entire-Gaza-Strip-annihilation-fighting-forces-supporters.html

De vergelijking met Hitler lijkt te passen in de (communicatie) strategie die Turkije al tijden volgt. Weinig feitelijk en dus weinig constructief. De intentie tot genocide (waar Turkije het enkele dagen terug over had, oh ironie nota bene Turkije) wordt langzaamaan steeds helderder.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#40 Krekel

@38: Alsof vragen niet suggestief kunnen zijn. Alsof niet elke vraag minstens één stelling bevat. Alsof vragen niet meestal op hele bundel onderliggende aannames steunen.

Je schuift Joost wel degelijk wat in de schoenen met je suggestieve vragen. Op zichzelf al triest genoeg, maar dit doen (en blijven doen) alsof je er geen erg in had is echt heel treurig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#41 Prediker

@37 – Jij beweert dat het IDF kinderen vermoordt teneinde de bevolking van Gaza uit te roeien.

Dat is klinkklare nonsens. Er wonen 1,6 miljoen mensen in de Gazastrook (volgens sommigen 1,8) waarvan de helft bestaat uit kinderen en tieners. Die roei je niet uit door elke paar jaar honderden kinderen te doden.

Je kunt dat sommetje zelf maken, of niet?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#42 Hal Incandenza

@all
Al dat semantische gelul over genocide is niet zo boeiend lijkt me.

Kunnen we het er niet gewoon over eens zijn dat de situatie in Gaza voor de Gazanen enorm ellendig is. Dat er onnodige en vooral onschuldige slachtoffers vallen. Dat Israël op dit moment oorlogsmisdaden pleegt door bv VN-scholen te bombarderen, terwijl ze herhaaldelijk op de specifieke locaties zijn gewezen. Dat deze operatie buitenproportioneel is in het kader van zelfverdediging. Dat deze operatie op geen enkele manier bijdraagt aan de doelen die Israël pretendeert na te streven. En de operatie Cast Lead daarom veroordelen zoals de Westerse politiek zou moeten doen.

(Niet dat de Gazanen daar nou direct iets aan hebben, maar m.i. is de enige manier waarop er ooit een verschuiving zal plaatsvinden in politieke zin als de publieke opinie zodanig verschuift dat de politiek meebeweegt.)

Al dat geneuzel over wel of niet genocide vertroebelt alleen maar de ernst van de situatie: een bevriende democratie onderdrukt een volk en bied geen enkel uitzicht op een oplossing van het conflict.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#43 Hal Incandenza

biedT met een -T dus. Godverdegodver de auto-correct.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#44 zuiver

@41: Ja, dat sommetje is te maken. Maar dan?
Gaat het alleen om de rekenkundige logica?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#45 Prediker

@44 – Als er termen als ‘uitroeien’ en ‘genocide’ vallen, dan geeft het rekensommetje inderdaad de doorslag.

Als er in dertien (!) jaar tijd minder dan 1% van een bevolking wordt omgebracht, dan kan men moeilijk volhouden dat daar een plan achter steekt om die bevolking uit te roeien.

Het slaat gewoon nergens op. Maar dit betreft Israël, dus dan kan het gebruik van allerlei hysterische retoriek kennelijk op bijval rekenen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#46 stoethaspel

@45

Ik kan het niet hartgrondiger met je eens zijn. Wie het woord ‘genocide’ inzet als verbaal slagwapen moet niet verrast zijn een lemma voor de kiezen te krijgen, lijkt me.

Maar dan heet dat ineens weer semantiek. Wat dan weer ten onrechte verward wordt met haarkloverij. Schiet lekker op, zo discussiëren…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#47 Olav

Voor iedereen die zich wil verliezen in discussies over wat precies genocide is heeft Wikipedia (natuurlijk) een fijn overzicht: Genocide definitions. Verder eens met Hal Incandenza, #42.

(Met dien verstande dat operatie “Cast Lead” alweer een paar jaar geleden is. Boeit ook niet welke naam ze eraan geven, de praktijk blijft toch ongeveer dezelfde.)

Ik denk ook niet dat Israël genocide bedrijft, of althans: nog niet. Al is hij natuurlijk gewoon een vuige populist die niets doet dan sentimenten uitbuiten, helemaal uit de lucht vallen komt het natuurlijk ook weer niet wat Erdogan beweert. Er zijn wel degelijk Israëlische haviken die dingen hebben gezegd die wijzen op genocidale intenties. Dat zijn types die Bibi, de schoft, nog gematigd doen lijken. In die zin kan de huidige Israëlische regering ook eigenlijk geen kant meer op. Als ze voortijdig (in de ogen van de haviken) ophouden met het offensief in Gaza dan krijgen ze het met extreemrechts aan de stok. Dan heb je kans dat er weer een soort Yigal Amir opstaat en dan is ook Bibi zijn leven niet meer zeker.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#48 Prediker

@46 – De grap is dat ik niet degene ben die schermt met lemma’s. Ik scherm met cijfers.

Degenen die schermen met lemma’s (en er al doende een semantische discussie van maken) zijn degenen die erop belust zijn om van die Gaza-offensieven van Israël een genocide te maken.

‘Kijk maar want volgens de internationale definitie van genocide…’ en dan volgt er een redenering die van vijf zwaar mishandelde zigeuners door een racistische groepering nog een ‘genocide’ zou maken, als er maar de intentie achter zit om alle zigeuners uit te roeien (“Causing serious bodily or mental harm to members of the group”).

Probleem is natuurlijk wel: als vrijwel elk haatmisdrijf een genocide is, dan verliest de term ‘genocide’ z’n betekenis. Blijkbaar snapt niet iedereen dat.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#49 Hal Incandenza

@47
Ja natuurlijk ‘Cast Lead’ was de vorige operatie… Twijfelde al… ‘Protective egde’ dus.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#50 Prediker

@49; Je moet die operaties wel uit elkaar houden, ja.

2008 – Cast Lead
2012 – Pillar of Cloud / Pillar of Defense
2014 – Protective Edge

Het doel van die operaties lijkt drieledig te zijn:

1. Het militair verzwakken van Hamas.

2. Het zo wanhopig maken van de burgerbevolking in Gaza dat het zich tegen Hamas keert, en zegt ‘Genoeg is genoeg, we kunnen hier niet meer tegen’.

3. Een verbroedering tussen Hamas en Fatah voorkomen. Hamas stond op het punt deel te nemen aan een eenheidsregering met Fatah (de dominante groep in de Palestijnse Autoriteit).

Met name doel no.2 komt neer op terrorisme. Het verklaart ook meteen waarom Israël zoveel burgerslachtoffers maakt (80% van het totale aantal slachtoffers); en waarom het IDF electriciteitscentrales en waterzuiveringscentrales treft.

Maar het is onmiskenbaar een andere bedoeling dan het uitroeien van de bevolking van Gaza. Als dat het doel was, zouden we honderd maal zoveel slachtoffers zien.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#51 weerbarst

Holocaust Survivor Hajo Meyer ” Zionists talk about Palestinians like Nazis talked about me” youtu.be/bygn63jZceM #Gaza #Sionisme

http://www.youtube.com/watch?v=bygn63jZceM

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#52 Sjors van Beek

@13: Veelzeggend. Foute meningen mogen (want we zijn oh zo tolerant) maar niet hier (want wij willen alleen keurige meningen lezen). Digitaal NIMBY-gedrag: Not In My Backyard.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#53 Olav

@52: Begrijp ik goed dat jij de antisemiet “Weerbarst” wel een aanwinst vindt voor de discussie hier?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#54 Sjors van Beek

@53: Nee, zeker niet. Geen ‘aanwinst’. Maar weren is een ander verhaal.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#55 Olav

@54: Waarom? De redactie kan toch gewoon zeggen: wij stellen dat hier niet op prijs, ga maar elders antisemitische linkjes plakken en discussies verzieken? Die “alles moet kunnen” mentaliteit tegenover racisten en antisemieten gaat Sargasso nog eens opbreken. Maar misschien heb ik het tegen de verkeerde.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#56 Sjors van Beek

@55: Ik snap je punt best. Maar waar wil je de grens leggen..? Een grijs gebied. Keihard antisemitisme: weg d’r mee. Maar de uitspraak die je hierboven aanhaalde, hoewel ‘not my cup of tea’, zou ik persoonlijk niet (willen) bannen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#57 Prediker

@56 – Weerbarst lijkt me gewoon een neonazi.

Waarom je die een podium zou moeten bieden om uiteen te zetten dat Joden zichzelf zien als superieur ras en daarom de dingen doen die ze doen (#3) en een holocaustslachtoffer op te voeren om aan te tonen dat de Joden net als de nazi’s zijn (#51), gaat mijn pet te boven.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#58 Olav

@57: Hear, hear.

  • Vorige discussie