Geeft de denken over de ethics van bepaalde media, bv. opvallend veel geretoucheerde sportfoto’s. Voor mode-advertenties of dvd covers kun je nog denken “ach ja”, maar als je ziet dat het ook trade mark wordt in mode èn babe magazines (bv. navel weg), heb je zo langzamerhand een probleem, bv. qua “hoe kijkt de maatschappij naar vrouwen” met de hele zelfbeeld problematiek toe.
Soit, het weze duidelijk hoe Photoshop meer gebruikt wordt dan men denkt. Voor het overige : hilaries natuurlijk, vooral qua vingers, handen en reflecties worden veel ballen misgeslagen. (“People in 2020 are going to see this decade [as] the decade of inept reflections.”)
Mijn favoriet is “The Daily Mail’s rugby coverage takes a psychotropic turn” (2008-03-24), de meeste andere zijn quite verontrustend.
Reacties (1)
Geeft de denken over de ethics van bepaalde media, bv. opvallend veel geretoucheerde sportfoto’s. Voor mode-advertenties of dvd covers kun je nog denken “ach ja”, maar als je ziet dat het ook trade mark wordt in mode èn babe magazines (bv. navel weg), heb je zo langzamerhand een probleem, bv. qua “hoe kijkt de maatschappij naar vrouwen” met de hele zelfbeeld problematiek toe.
Soit, het weze duidelijk hoe Photoshop meer gebruikt wordt dan men denkt. Voor het overige : hilaries natuurlijk, vooral qua vingers, handen en reflecties worden veel ballen misgeslagen. (“People in 2020 are going to see this decade [as] the decade of inept reflections.”)
Mijn favoriet is “The Daily Mail’s rugby coverage takes a psychotropic turn” (2008-03-24), de meeste andere zijn quite verontrustend.
Bonus voor drs. de Soto : klikmelink…