Ik heb ze een paar dagen geleden gezien. Ik neem aan dat de media expert die dit bedacht heeft harakiri gepleegd heeft of op zijn minst werkeloos is nu.
#2
GoedeMorgenDezeMorgen
Ik vond het filmpje erg leuk.. Deed een beetje denken aan Monty Python. Ze hadden John Cleese moeten vragen…
#3
Warumbel
Die eerste in het klaslokaal vond ik nog wel grappig, ook omdat het zo onverwacht was, daarna werd het snel flauw natuurlijk.
De boodschap is alleen wel een andere dan wellicht de bedoeling was: “Je doet mee en je hebt géén keus”.
De 10:10 campagne is opzich een laagdrempelige campagne waar veel burgers zonder al te veel moeite aan kunnen meedoen. Ontploffende kinderen is alleen niet handig, de gemiddelde burger trekt dat niet als het buiten een Hollywood productie plaatsvindt, en dan gaan de Haters met je boodschap aan de haal: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/duyvendak_weer_terug_met_haatc.html (het schijnt dat Pownews het op pedante wijze bracht ‘van foei foei dat milieufascisme’ en daarna een item uitzond over paarden slachten op Dierendag, gewoon omdat het kan).
#6
Petra
Subtiel is anders maar ik kan er wel om lachen.
#7
parallax
Wat een amateurs.
#8
Lothar
Vraag me af of dit niet gepland is. Je kon toch op je vingers natellen dat hier boze reacties op zouden komen, en nu krijgen ze heel wat meer publiciteit dan ze met wat bravere filmpjes ooit hadden kunnen halen.
(Plus: grappig!)
#9
Lothar
(Denk ook aan de beroemde campagne voor Conquistador Coffee – “People know the name, sir.”)
@8 Lothar: vreemd genoeg hadden de mensen die hier direct mee bezig waren het niet door dat de plank volledig werd misgeslagen.
Misschien is het een soort van blindstaren waar er vanuit werd gegaan dat de ingehuurde professionals (bijvoorbeeld Richard Curtis, o.a. oprichter van Comic Relief en mede-verantwoordelijk voor feel-good hits zoals Mr. Bean en Blackadder) het wel zouden weten… niet dus. De video is in eerste instantie pas offline gehaald nadat mensen van andere organisaties aangaven dat ze het totaal niet snapten. Maar dat was jammer genoeg na de officiële ‘launch’.
Erg jammer aangezien de 10:10 campagne zelf een goed idee is.
#14
Kilgoretrout
Op zich best een grappig filmpje,
doet mij alleen denken aan hoe het communisme vroeger met het woord ‘vrijwilliger’ omging.
Die associatie moet je zo ver mogelijk van je vandaag houden…
Reacties (14)
Ik heb ze een paar dagen geleden gezien. Ik neem aan dat de media expert die dit bedacht heeft harakiri gepleegd heeft of op zijn minst werkeloos is nu.
Ik vond het filmpje erg leuk.. Deed een beetje denken aan Monty Python. Ze hadden John Cleese moeten vragen…
Die eerste in het klaslokaal vond ik nog wel grappig, ook omdat het zo onverwacht was, daarna werd het snel flauw natuurlijk.
De boodschap is alleen wel een andere dan wellicht de bedoeling was: “Je doet mee en je hebt géén keus”.
ROTFLMAO
De 10:10 campagne is opzich een laagdrempelige campagne waar veel burgers zonder al te veel moeite aan kunnen meedoen. Ontploffende kinderen is alleen niet handig, de gemiddelde burger trekt dat niet als het buiten een Hollywood productie plaatsvindt, en dan gaan de Haters met je boodschap aan de haal: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/duyvendak_weer_terug_met_haatc.html (het schijnt dat Pownews het op pedante wijze bracht ‘van foei foei dat milieufascisme’ en daarna een item uitzond over paarden slachten op Dierendag, gewoon omdat het kan).
Subtiel is anders maar ik kan er wel om lachen.
Wat een amateurs.
Vraag me af of dit niet gepland is. Je kon toch op je vingers natellen dat hier boze reacties op zouden komen, en nu krijgen ze heel wat meer publiciteit dan ze met wat bravere filmpjes ooit hadden kunnen halen.
(Plus: grappig!)
(Denk ook aan de beroemde campagne voor Conquistador Coffee – “People know the name, sir.”)
Deze was ook erg mooi gemaakt, maar helaas ongeschikt voor het grote publiek.
Polar Bear from Plane Stupid on Vimeo.
Dom. Nu gaat het alleen om de gewelddadigheid van het filmpje en is de boodschap verdampt. Zoiets als je doel voorbij ontploffen.
Deze was ook aardig.
@8 Lothar: vreemd genoeg hadden de mensen die hier direct mee bezig waren het niet door dat de plank volledig werd misgeslagen.
Misschien is het een soort van blindstaren waar er vanuit werd gegaan dat de ingehuurde professionals (bijvoorbeeld Richard Curtis, o.a. oprichter van Comic Relief en mede-verantwoordelijk voor feel-good hits zoals Mr. Bean en Blackadder) het wel zouden weten… niet dus. De video is in eerste instantie pas offline gehaald nadat mensen van andere organisaties aangaven dat ze het totaal niet snapten. Maar dat was jammer genoeg na de officiële ‘launch’.
Erg jammer aangezien de 10:10 campagne zelf een goed idee is.
Op zich best een grappig filmpje,
doet mij alleen denken aan hoe het communisme vroeger met het woord ‘vrijwilliger’ omging.
Die associatie moet je zo ver mogelijk van je vandaag houden…