10/10 campagne in VK met dom filmpje

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (14)

#1 InvertedPantsMan

Ik heb ze een paar dagen geleden gezien. Ik neem aan dat de media expert die dit bedacht heeft harakiri gepleegd heeft of op zijn minst werkeloos is nu.

  • Volgende discussie
#2 GoedeMorgenDezeMorgen

Ik vond het filmpje erg leuk.. Deed een beetje denken aan Monty Python. Ze hadden John Cleese moeten vragen…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Warumbel

Die eerste in het klaslokaal vond ik nog wel grappig, ook omdat het zo onverwacht was, daarna werd het snel flauw natuurlijk.
De boodschap is alleen wel een andere dan wellicht de bedoeling was: “Je doet mee en je hebt géén keus”.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 su

ROTFLMAO

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Carlos

De 10:10 campagne is opzich een laagdrempelige campagne waar veel burgers zonder al te veel moeite aan kunnen meedoen. Ontploffende kinderen is alleen niet handig, de gemiddelde burger trekt dat niet als het buiten een Hollywood productie plaatsvindt, en dan gaan de Haters met je boodschap aan de haal: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/10/duyvendak_weer_terug_met_haatc.html (het schijnt dat Pownews het op pedante wijze bracht ‘van foei foei dat milieufascisme’ en daarna een item uitzond over paarden slachten op Dierendag, gewoon omdat het kan).

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Petra

Subtiel is anders maar ik kan er wel om lachen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 parallax

Wat een amateurs.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Lothar

Vraag me af of dit niet gepland is. Je kon toch op je vingers natellen dat hier boze reacties op zouden komen, en nu krijgen ze heel wat meer publiciteit dan ze met wat bravere filmpjes ooit hadden kunnen halen.

(Plus: grappig!)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 Lothar

(Denk ook aan de beroemde campagne voor Conquistador Coffee – “People know the name, sir.”)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 Carlos

Deze was ook erg mooi gemaakt, maar helaas ongeschikt voor het grote publiek.

Polar Bear from Plane Stupid on Vimeo.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 Taco Zip

Dom. Nu gaat het alleen om de gewelddadigheid van het filmpje en is de boodschap verdampt. Zoiets als je doel voorbij ontploffen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 Lothar

Deze was ook aardig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 PepijnK

@8 Lothar: vreemd genoeg hadden de mensen die hier direct mee bezig waren het niet door dat de plank volledig werd misgeslagen.

Misschien is het een soort van blindstaren waar er vanuit werd gegaan dat de ingehuurde professionals (bijvoorbeeld Richard Curtis, o.a. oprichter van Comic Relief en mede-verantwoordelijk voor feel-good hits zoals Mr. Bean en Blackadder) het wel zouden weten… niet dus. De video is in eerste instantie pas offline gehaald nadat mensen van andere organisaties aangaven dat ze het totaal niet snapten. Maar dat was jammer genoeg na de officiële ‘launch’.

Erg jammer aangezien de 10:10 campagne zelf een goed idee is.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 Kilgoretrout

Op zich best een grappig filmpje,
doet mij alleen denken aan hoe het communisme vroeger met het woord ‘vrijwilliger’ omging.

Die associatie moet je zo ver mogelijk van je vandaag houden…

  • Vorige discussie