Ach wat….
Men kiest toch gewoon voor de goedkoopste vlucht/meest directe vlucht. En dan nog, wat is belangrijker? Lawaai (2×10 minuten per vlucht bij opstijgen/landen) of milieu (effect kan meer dan 14 uur zijn). Groot vliegtuig levert meer lawaai op, maar stoot waarschijnlijk minder CO2 uit per passagiers km. Zeker ook omdat grotere vliegtuigen voor langere vluchten worden gebruikt.
#2
Erik van Erne, stichting Milieunet
Leuk werkstuk, gerommel in de marge.
Vliegtuigen worden pas schoner, zuiniger en stiller als men de ouderwetse verbrandingsmotor vaarwel gaat zeggen.
Kwestie van tijd. De hoge brandstofprijzen werken wellicht een versnelde ontwikkeling van nieuwe technieken in de hand.
Reacties (2)
Ach wat….
Men kiest toch gewoon voor de goedkoopste vlucht/meest directe vlucht. En dan nog, wat is belangrijker? Lawaai (2×10 minuten per vlucht bij opstijgen/landen) of milieu (effect kan meer dan 14 uur zijn). Groot vliegtuig levert meer lawaai op, maar stoot waarschijnlijk minder CO2 uit per passagiers km. Zeker ook omdat grotere vliegtuigen voor langere vluchten worden gebruikt.
Leuk werkstuk, gerommel in de marge.
Vliegtuigen worden pas schoner, zuiniger en stiller als men de ouderwetse verbrandingsmotor vaarwel gaat zeggen.
Kwestie van tijd. De hoge brandstofprijzen werken wellicht een versnelde ontwikkeling van nieuwe technieken in de hand.
Biobrandstof bijmengen is helemaal geen optie.