Klik op onderstaand beeld en raad uit welke film het schermschot afkomstig is:
Uitleg van DE SCHERMSCHOTQUIZ: Een filmstill wordt gevangen met print-screen op de computer of via het analoge gat dat tussen tv en fotocamera gaapt. En u mag raden uit welke film de afbeelding komt of anderszins zinnig cinematisch commentaar leveren. Blijven goede antwoorden lang uit in het reactiepampier, dan kan de organisatie aanwijzingen geven. Na pakweg een jaar filmplaatjes raden (eind 2008), zal een prijs aan de beste Sargassale Schermschutter worden toegekend.
Reacties (34)
videodrome
met Debby Harry, erg leuk
Ben ik weer de eerste?
Hoera! Je bent weer de eerste!
Met een fout antwoord, echter. Het Schermschot is NIET binnen 4 minuten geraden.
Nice try though, Paul…
8 mm
a clockwork orange (stanley kubrick)
en ja…het boek (anthony burgess) was beter
niettemin..goede film
bla bla bla
Ingelogd 20u19… Abel Ferrara “The addiction” ?
Atom Egoyan … Hal Hartley …
Leuk om af en toe te lezen waarom een keuze/gok wordt gemaakt. Kan nog eens bonuspunten opleveren. Maar het goede antwoord is nog niet gegeven.
Atom Egoyan “The adjuster” ? Beelden zijn typisch voor vroege Egoyan, fascinatie met nieuwe media, video, scherm in het scherm, … Cronenberg had ook gekend maar die is directer.
Deep Litteken?
Atom Egoyan “Family viewing” ? Hal Hartley filmt te proper, indien niet Egoyan of Cronenberg dan Ferrara more likely, maar ik zie niet meteen deze scène in een van Ferrara’s films. Abel Ferrara is van NYC, Egoyan is Canadees (en Armeens). Hartley is ook van NYC maar die zou zo’n scène niet draaien. Wang & Auster evenmin, en behalve in “After hours” zie ik niet meteen een Scorcese in aanmerking komen.
bummer,
dacht het zeker te weten. Litteken, tv, videocamera….
Ik ga eens nadenken, maar dit is typisch een quiz “als je het niet weet, raad je het niet
Zo is dat #11.
Bon, Mark, ik zou hier alle titels van geciteerde regisseurs opsommen kunnen, maar dat heeft ook geen zin he. Handdoek in de ring tot de volgende reeks tips.
@9
Deep Cut?
Blair Shirt Project?
Crash – cronenberg
Zie ik daar Ron Jeremy?
Zo nee, dan is het vast een flut film
Ach dames heeren, kijk geen tv ga vrijwel nooit naar de scoop, en ben toch nioet saai..maar dit ding(screenshots enzo) is klasse..gister nog naar 2001 gekeken die ik eens ooit aangeschaft had..heel (te) laat en dat dankzij U, dank U wel.
The shot..ich habe keine einung.
Het Schootsveld is een weinig verruimd.
Deep throath?
sex, lies en videotape?
De screenshot is uit de film interview van Steve Buscemi
Offtopic:
Linkje voor Crachat:
http://zoomquilt2.madmindworx.com/zoomquilt2.swf
Interview
Oh ja, sorry, motivatie…
Ik heb ‘m toevallig vorige week gezien.
Vooral omdat ik haar http://www.imdb.com/name/nm1092227/
zo mooi vind.
Dacht eerst aan Crash van Kronenberg trouwens.
De scène kwam mij al bekend voor, maar het was het Van Gogh Movers busje dat de bevestiging gaf. Heb nog even een link gezocht naar de trailer daar komt het busje ook even in voor (0.31).
http://nl.youtube.com/watch?v=vCHUibmnZi4
Oh en trouwens ook het schermschot zelf op 1.15
Dit is een zogenaamde “aanrader”!
Aiwoppaaa.
at 22: SCHIT-TE-REND!!!
Ooit in het begin van de internets zoiets gezien, het was uiteraard nog voor Flash. Eerst was ik aan het keuren, genre: dàt vind ik goed, dat niet etc., maar ineens werd het ritme en de afisseling op zich belangrijk, en verviel de notie goed of slecht.
Wel miste ik geluid, blijkbaar van zodra het beweegt zou dat erbij moeten. Al kan dat ook slecht en cheap uitpakken. Mooimooi, en dank, raadselachtige Voorbijganger.
Well done Sogger BTW
en o ja:
^^^^ ROFFFFFFELDETROMMELDEDRUMSOLO! ^^^^
Hedenvandaag heeft Sogger de buit binnen, als eerste over de aankomstlijn, als beste de dikste karper gevist. Mooi, en met motivatie toe.
Aiwoppaaaaa!
Weer es wat anders dan inzoomen op een Mandelbrot!
Goed dat Crachàt in de nachtdienst reeds te ceremonie heeft voltrokken en het elegante schermschotvolkslied heeft gedrumd.
Buscemi’s Interview inderdaad. Waarin (geheel Van Goghiaans, edoch origineel scenario van Th. Holman) de sympathie bij de zeer welbespraakte mooi soapactrice ligt en niet bij de even eloquente sappelende journalist die onder zijn niveau moet interviewen. “Wat mannen mooi maakt, zijn littekens”, zo ontlokt Katya geheimen van Pierre, en probeert hij weer die van haar te ontdekken. Maar het echte litteken van het verhaal, is natuurlijk de moord op Theo, die de film aantrekkelijk voor Hollywood maakte.