Schermschot #4

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Klik op onderstaand beeld en raad uit welke film het schermschot afkomstig is:

Een litteken als verhaal.

******************************************************

Uitleg van DE SCHERMSCHOTQUIZ: Een filmstill wordt gevangen met print-screen op de computer of via het analoge gat dat tussen tv en fotocamera gaapt. En u mag raden uit welke film de afbeelding komt of anderszins zinnig cinematisch commentaar leveren. Blijven goede antwoorden lang uit in het reactiepampier, dan kan de organisatie aanwijzingen geven. Na pakweg een jaar filmplaatjes raden (eind 2008), zal een prijs aan de beste Sargassale Schermschutter worden toegekend.

Reacties (34)

#1 Paul

videodrome
met Debby Harry, erg leuk
Ben ik weer de eerste?

  • Volgende discussie
#2 mark

Hoera! Je bent weer de eerste!

Met een fout antwoord, echter. Het Schermschot is NIET binnen 4 minuten geraden.

Nice try though, Paul…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 clismo

8 mm

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 dave

a clockwork orange (stanley kubrick)
en ja…het boek (anthony burgess) was beter
niettemin..goede film
bla bla bla

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 S’z

Ingelogd 20u19… Abel Ferrara “The addiction” ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 S’z

Atom Egoyan … Hal Hartley …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 mark

Leuk om af en toe te lezen waarom een keuze/gok wordt gemaakt. Kan nog eens bonuspunten opleveren. Maar het goede antwoord is nog niet gegeven.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 S’z

Atom Egoyan “The adjuster” ? Beelden zijn typisch voor vroege Egoyan, fascinatie met nieuwe media, video, scherm in het scherm, … Cronenberg had ook gekend maar die is directer.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 Willem Bever

Deep Litteken?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 S’z

Atom Egoyan “Family viewing” ? Hal Hartley filmt te proper, indien niet Egoyan of Cronenberg dan Ferrara more likely, maar ik zie niet meteen deze scène in een van Ferrara’s films. Abel Ferrara is van NYC, Egoyan is Canadees (en Armeens). Hartley is ook van NYC maar die zou zo’n scène niet draaien. Wang & Auster evenmin, en behalve in “After hours” zie ik niet meteen een Scorcese in aanmerking komen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 Paul

bummer,
dacht het zeker te weten. Litteken, tv, videocamera….
Ik ga eens nadenken, maar dit is typisch een quiz “als je het niet weet, raad je het niet

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 S’z

Zo is dat #11.

Bon, Mark, ik zou hier alle titels van geciteerde regisseurs opsommen kunnen, maar dat heeft ook geen zin he. Handdoek in de ring tot de volgende reeks tips.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 TRS

@9

Deep Cut?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 Kornuit

Blair Shirt Project?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15 weerbarst

Crash – cronenberg

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16 ronald

Zie ik daar Ron Jeremy?

Zo nee, dan is het vast een flut film

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#17 larie

Ach dames heeren, kijk geen tv ga vrijwel nooit naar de scoop, en ben toch nioet saai..maar dit ding(screenshots enzo) is klasse..gister nog naar 2001 gekeken die ik eens ooit aangeschaft had..heel (te) laat en dat dankzij U, dank U wel.

The shot..ich habe keine einung.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 mark

Het Schootsveld is een weinig verruimd.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#19 Naam

Deep throath?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20 Q

sex, lies en videotape?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#21 Sogger

De screenshot is uit de film interview van Steve Buscemi

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#22 Voorbijganger

Offtopic:

Linkje voor Crachat:

http://zoomquilt2.madmindworx.com/zoomquilt2.swf

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#23 Quartz

Interview

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#24 Quartz

Oh ja, sorry, motivatie…
Ik heb ‘m toevallig vorige week gezien.
Vooral omdat ik haar http://www.imdb.com/name/nm1092227/
zo mooi vind.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#25 Quartz

Dacht eerst aan Crash van Kronenberg trouwens.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#26 Sogger

De scène kwam mij al bekend voor, maar het was het Van Gogh Movers busje dat de bevestiging gaf. Heb nog even een link gezocht naar de trailer daar komt het busje ook even in voor (0.31).
http://nl.youtube.com/watch?v=vCHUibmnZi4

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#27 Sogger

Oh en trouwens ook het schermschot zelf op 1.15

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#28 Quartz

Dit is een zogenaamde “aanrader”!
Aiwoppaaa.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#29 Crachàt

at 22: SCHIT-TE-REND!!!
Ooit in het begin van de internets zoiets gezien, het was uiteraard nog voor Flash. Eerst was ik aan het keuren, genre: dàt vind ik goed, dat niet etc., maar ineens werd het ritme en de afisseling op zich belangrijk, en verviel de notie goed of slecht.

Wel miste ik geluid, blijkbaar van zodra het beweegt zou dat erbij moeten. Al kan dat ook slecht en cheap uitpakken. Mooimooi, en dank, raadselachtige Voorbijganger.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#30 Quartz

Well done Sogger BTW

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#31 Crachàt

en o ja:

^^^^ ROFFFFFFELDETROMMELDEDRUMSOLO! ^^^^


Hedenvandaag heeft Sogger de buit binnen, als eerste over de aankomstlijn, als beste de dikste karper gevist. Mooi, en met motivatie toe.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#32 Quartz

Aiwoppaaaaa!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#33 MP

Weer es wat anders dan inzoomen op een Mandelbrot!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#34 mark

Goed dat Crachàt in de nachtdienst reeds te ceremonie heeft voltrokken en het elegante schermschotvolkslied heeft gedrumd.

Buscemi’s Interview inderdaad. Waarin (geheel Van Goghiaans, edoch origineel scenario van Th. Holman) de sympathie bij de zeer welbespraakte mooi soapactrice ligt en niet bij de even eloquente sappelende journalist die onder zijn niveau moet interviewen. “Wat mannen mooi maakt, zijn littekens”, zo ontlokt Katya geheimen van Pierre, en probeert hij weer die van haar te ontdekken. Maar het echte litteken van het verhaal, is natuurlijk de moord op Theo, die de film aantrekkelijk voor Hollywood maakte.

  • Vorige discussie