Schermschot #4

Klik op onderstaand beeld en raad uit welke film het schermschot afkomstig is:

Een litteken als verhaal.

******************************************************

Uitleg van DE SCHERMSCHOTQUIZ: Een filmstill wordt gevangen met print-screen op de computer of via het analoge gat dat tussen tv en fotocamera gaapt. En u mag raden uit welke film de afbeelding komt of anderszins zinnig cinematisch commentaar leveren. Blijven goede antwoorden lang uit in het reactiepampier, dan kan de organisatie aanwijzingen geven. Na pakweg een jaar filmplaatjes raden (eind 2008), zal een prijs aan de beste Sargassale Schermschutter worden toegekend.

  1. 8

    Atom Egoyan “The adjuster” ? Beelden zijn typisch voor vroege Egoyan, fascinatie met nieuwe media, video, scherm in het scherm, … Cronenberg had ook gekend maar die is directer.

  2. 10

    Atom Egoyan “Family viewing” ? Hal Hartley filmt te proper, indien niet Egoyan of Cronenberg dan Ferrara more likely, maar ik zie niet meteen deze scène in een van Ferrara’s films. Abel Ferrara is van NYC, Egoyan is Canadees (en Armeens). Hartley is ook van NYC maar die zou zo’n scène niet draaien. Wang & Auster evenmin, en behalve in “After hours” zie ik niet meteen een Scorcese in aanmerking komen.

  3. 11

    bummer,
    dacht het zeker te weten. Litteken, tv, videocamera….
    Ik ga eens nadenken, maar dit is typisch een quiz “als je het niet weet, raad je het niet

  4. 12

    Zo is dat #11.

    Bon, Mark, ik zou hier alle titels van geciteerde regisseurs opsommen kunnen, maar dat heeft ook geen zin he. Handdoek in de ring tot de volgende reeks tips.

  5. 17

    Ach dames heeren, kijk geen tv ga vrijwel nooit naar de scoop, en ben toch nioet saai..maar dit ding(screenshots enzo) is klasse..gister nog naar 2001 gekeken die ik eens ooit aangeschaft had..heel (te) laat en dat dankzij U, dank U wel.

    The shot..ich habe keine einung.

  6. 29

    at 22: SCHIT-TE-REND!!!
    Ooit in het begin van de internets zoiets gezien, het was uiteraard nog voor Flash. Eerst was ik aan het keuren, genre: dàt vind ik goed, dat niet etc., maar ineens werd het ritme en de afisseling op zich belangrijk, en verviel de notie goed of slecht.

    Wel miste ik geluid, blijkbaar van zodra het beweegt zou dat erbij moeten. Al kan dat ook slecht en cheap uitpakken. Mooimooi, en dank, raadselachtige Voorbijganger.

  7. 31

    en o ja:

    ^^^^ ROFFFFFFELDETROMMELDEDRUMSOLO! ^^^^


    Hedenvandaag heeft Sogger de buit binnen, als eerste over de aankomstlijn, als beste de dikste karper gevist. Mooi, en met motivatie toe.

  8. 34

    Goed dat Crachàt in de nachtdienst reeds te ceremonie heeft voltrokken en het elegante schermschotvolkslied heeft gedrumd.

    Buscemi’s Interview inderdaad. Waarin (geheel Van Goghiaans, edoch origineel scenario van Th. Holman) de sympathie bij de zeer welbespraakte mooi soapactrice ligt en niet bij de even eloquente sappelende journalist die onder zijn niveau moet interviewen. “Wat mannen mooi maakt, zijn littekens”, zo ontlokt Katya geheimen van Pierre, en probeert hij weer die van haar te ontdekken. Maar het echte litteken van het verhaal, is natuurlijk de moord op Theo, die de film aantrekkelijk voor Hollywood maakte.