1. 1

    Ehm, dit is Google en die lijn loopt recht langs de AMS-X naar zwitserland – ik ben al een tijdje uit de ISP wereld, maar was dat niet ooit de dikste pijp ter wereld ?

  2. 5

    ‘vrees voor het onbekende’ als oorzaak van de kritiek op Islam gaat dus niet op bij de grotere onbekende. Je zou haast zeggen dat het geen valide argument is.

  3. 7

    @gbh, ook geen internet – dus dat verklaard het dan weer (“religious references in user-created content indexed by Google”)

  4. 13

    @10: Maak je niet te nerveus. Aangezien dat punt op Noord-Oostland ligt, moet de zoekterm opgegeven zijn door een rendier of walrus.

  5. 15

    De moskee bv heeft geen internet, en de koran is papier. En de meerderheden verhullen op deze kaart de minderheden qua internetwoorden. 51 %jesus en 49% allah is toch een 100% blauwe cirkel.
    Wat ook een zeer onrepresentatieve bron is, de een schrijft vaker dan de ander en het woord zegt ook nog weinig over de overtuiging vd schrijver zelf. Een opmerking hier als Jesus is nooit echt opgestaan dat is verzonnen telt toch mee als blauw.

  6. 16

    Na de openings quote van Susan Sontag wilde ik niet meer verder lezen.
    Ik ga ervan uit dat Geert niets tegen Boeddha heeft (enkel tegen de uitwassen ervan).
    @2 vreemd, ik mis ze helemaal niet.

  7. 20

    Meer geïnteresseerd in de “lege” gebieden. Wat is er b.v. in Frankrijk (i.c. die kaart) aan de hand? Frankrijk voor ca. 80% rooms-katholiek (ca. 48 miljoen), 4,5% overwegend soennitisch islamitisch (ca. 4 miljoen) en verder kleine minderheden van protestanten (ca. 950.000), joden (ca. 700.000 en Armeens-christelijken.

  8. 22

    Ja, eigenlijk IS de wereld 1 groot bolletje music_animal. Bijeengehouden door miljarden kris-kras door elkaar heen krioelende kleinere bolletjes. En die dan gaan botsen natuurlijk en ontstaan er, want tis nog even nagelbijten, ontstaan er weer nieuwe tot recent nog onbekende deelbolletjes…

    Vandaar dat zwarte gat in Frankrijk natuurlijk.

  9. 26

    @KJ17, idd, nu je het zegt, je hoort ze er nooit over. Wel over hun geloof, maar nooit als in hun ‘god’. Ze schrijven wel over hun feestjes (‘octupus barmitswa’), ligt gevoelig misschien … ze vieren ook iets met pasen (agnost, ik vergeet altijd wat wat er gevierd wordt met pasen – ben gedoopt maar dat helpt niet)