@3; Zolang Damien Hirst nog z’n troep kan slijten tegen astronomische bedragen, vrees ik van niet…
Maar er is hoop. Als je in Google namelijk ‘Damien Hirst’ + ‘Emperors New Clothes’ intypt, krijg je een plethora aan links waarin de beste man over de kam wordt gehaald als charlatan.
#5
Bismarck
Waarom voor de 2e keer binnen een week alweer aandacht voor één of ander plaatselijk museum? Komt een beetje navelstaarderig over.
@5 – Als je het artikeltje tot je had genomen, had je geweten dat het Stedelijk Museum te Amsterdam zo’n dertig jaar geleden wereldwijde allure had, en nog steeds in de wereldpers wordt besproken als relevant, Bismarck.
Ik vind een prima aanbouw. Simpel, strak ontwerp. Niet iets prestigieus volgens de laatst trend wat over 10 jaar hopeloos verouderd is of – nog erger – sneu truttig retrogedoe in de hoop dat het niet opvalt.
Nou, ’t zou best nog kunnen, als de ontwerper de moeite had genomen om te kijken of ’t in de context past. Op de zuidas had ’t niet mistaan. Maar temidden van de rest van de -klassieke- omgeving is ’t nu een smerige puspuist.
#9
trialanderr0r
Is het nou een verwijzing naar Duchamp (als een pisbak kust is, dan is een museum een badkuip)?
Reacties (9)
Het is dan ook een spuuglelijk ding.
Inderdaad.
Jammer van de van 170 miljoen dollar, maar gewoon slopen dat onding.
Of trek ‘m in elk geval een burka aan of zo.
Is de tijd dat je met prutswerk weg komt als je het post-modernistisch noemt dan eindelijk voorbij?
@3; Zolang Damien Hirst nog z’n troep kan slijten tegen astronomische bedragen, vrees ik van niet…
Maar er is hoop. Als je in Google namelijk ‘Damien Hirst’ + ‘Emperors New Clothes’ intypt, krijg je een plethora aan links waarin de beste man over de kam wordt gehaald als charlatan.
Waarom voor de 2e keer binnen een week alweer aandacht voor één of ander plaatselijk museum? Komt een beetje navelstaarderig over.
@5 – Als je het artikeltje tot je had genomen, had je geweten dat het Stedelijk Museum te Amsterdam zo’n dertig jaar geleden wereldwijde allure had, en nog steeds in de wereldpers wordt besproken als relevant, Bismarck.
Ik vind een prima aanbouw. Simpel, strak ontwerp. Niet iets prestigieus volgens de laatst trend wat over 10 jaar hopeloos verouderd is of – nog erger – sneu truttig retrogedoe in de hoop dat het niet opvalt.
Nou, ’t zou best nog kunnen, als de ontwerper de moeite had genomen om te kijken of ’t in de context past. Op de zuidas had ’t niet mistaan. Maar temidden van de rest van de -klassieke- omgeving is ’t nu een smerige puspuist.
Is het nou een verwijzing naar Duchamp (als een pisbak kust is, dan is een museum een badkuip)?