Hoe het ‘Mad Men’-model tv heeft gered

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Interessante analyse van het businessmodel achter cable tv – en waarom cable tv op dit moment vreselijk winstgevend is.

Open artikel

Reacties (5)

#1 Bismarck

Wat gek. ik lees juist dat dat model de TV (en zichzelf) de nek om gaat draaien.

#2 Noortje

@1
Toekomst: de nek omdraaien
Verleden: heel veel held opgeleverd.
Daar zit geen discrepantie is. De inleiding van Dimitri geeft alleen de helft van het verhaal.

#3 Bismarck

@2: Ik versta onder redden wat anders dan dat tv de nek om wordt gedraaid door omroepbedrijven die veel geld vangen.

#4 Joost

Oftewel, het huidige model heeft de huidige kabel gered, maar omstreeks 2016 is de pret voorbij en stort het systeem in, waarbij de auteur eigenlijk zegt dat de monopolies op de markt de huidige explosie in kwaliteitsseries mogelijk maakt. En dat laatste monopolie gaat dus gebroken worden.

#5 Martijn

Het businessmodel kan je net zo goed toepassen op internet als op televisie. Of je nu $30 per maand betaalt voor HBO op de kabel of HBO op de iPad is lood om oud ijzer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*