1. 1

    En beste leraren als u feiten ,en de waarheid als een KOE verkondigd.
    Onderbouw dat dan,wanneer daar kritiek op komt; van degene niet graag op fouten en falen, en geklungel gewezen willen worden. Voor de goede vrede; En ONZE truus excuus cultuur.
    Grijp deze vragen aan; om GOED uit te leggen ; waarom, sedert de overheid;op de stoel van leraren zit; TOCH na allen eerdere, “ombuigingen” in schoolsystemen, DIT de slechtste minister van onderwijs is OOIT.

    En bied haar sportief en passant ook nog een spraak therapie aan;
    Mogelijk om kosten te besparen,kan ze gelijk met Koppejan,een logopedist inhuren. Al is niet deze vorm verantwoordelijk voor haar welverdiende terechte kwalificatie;
    Als leraar heeft u het volste recht dit broddelwerk met een 3 te belonen…Op grond van de inhoud…En soms kunnen, zware onvoldoendes, met de beste spindoktors van de wereld,nog steeds geen 6je worden.

    Wel voor de spiegel staan; ik ben minister in ben minister..
    KLASSE!

  2. 2

    Je zou inderdaad verwachten dat de leraren en bonden zouden staken om het halveren van het Speciaal Onderwijs en het dumpen van de “probleemkinderen” in plaats van minder uren.
    Maar waar al die commentatoren die vinden dat leraren niet zo moeten zeuren overheen kijken is dat Nederlandse leraren in de weken dat ze werken aanzienlijk meer uren moeten draaien (nakijken proefwerken, voorbereiden lessen, ouderavonden, speciale kinderen, training), en dus in vergelijking met andere landen een hoge werkload hebben.
    Tel daarbij op het algemene gevoel dat ik meen te zien bij leraren dat ze niet worden begrepen, niet door hun managers en al helemaal niet door de politiek met die tenenkrommende van Bijsterveld helemaal bovenop, en ze hebben alle reden om van zich te laten zien.

  3. 3

    fulltime werkweek onderwijs is gemiddeld 42 uur, 6 uur meer dan de gemiddelde fulltime baan elders, hetgeen een aantal extra vakantieweken alsmede de populariteit van parttime banen in het onderwijs rekenkundig verklaart

  4. 5

    Ode basisschool van mijn kinderen wordt gewoon goed reken en taalonderwijs gegeven. Leraren voeren de gewone staartdeling weer in nadat de nieuwe rekenmethodiek erg moeilijk bleek. Juichend kwam mijn oudste dochter thuis: eindelijk snapte ze de delingen. Ze leren topografie, de kaart van Nederland, opstellen schrijven etc.

    Ouders worden gewoon buiten gehouden, klaagouders worden vriendelijk te woord gestaan, en vervolgens weer naar huis gestuurd met de mededeling dat er nog een aantal scholen in de buurt zijn waar hun kind ook kan worden ingeschreven.

    Er zijn bevlogen oude en jonge leerkrachten, leerkrachten die weten wat je kind doet, hoe zij/hij is en die er aan werken om het maximale uit je kind te halen.

    Kinderen die niet zo goed kunnen meekomen krijgen al snel een etiket en een aanbeveling om bij het speciaal onderwijs te gaan kijken. Sneu voor die kinderen, maar met klassen van 30 kinderen is ieder kind minder meer aandacht voor de overigen. Die geëtiketteerde kinderen kosten veel tijd en verstoren de les. Jammer voor ze maar het onderwijs van mijn kinderen gaat toch echt voor.

    De leraren hebben geen dag gestaakt, ze waren bezig met goed onderwijs.

  5. 6

    Kinderen die niet zo goed kunnen meekomen krijgen al snel een etiket en een aanbeveling om bij het speciaal onderwijs te gaan kijken.

    … alleen wordt dat speciaal onderwijs dus flink gekort, daar gaan die kinderen straks niet meer heen.

  6. 7

    Schattend rekenen.

    De Duitse stad Nördlingen heeft een cirkelvormige wal met een diameter van 1 km. Jantje maakt een rondwandeling over deze wal. Hoeveel km. legt hij ongeveer af?

    (a) 3 km
    (b) 22/7 km.
    (c) 355/113 km
    (d) 3 + 4/28 – 1/(790 + 5/6) km

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren