De migratie van webstreepjelog.nl naar weblog.nl verloopt nogal problematisch

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (12)

#1 Jeroen Mirck

Zeg dat wel! :) #understatement

#2 Prediker

Dat was me inderdaad opgevallen, dat sommige web-streepje-log’s ineens waren opgehouden te bestaan.

#3 Loupe

Zou een van deze knappe koppen al op de hoogte zijn?

#4 vandyke

Als ik zo’n verhaal lees dan vraag ik mij altijd af waarom geen proef conversie? Waarom moet het direct live?

#5 SavageMick

@vandyke: Omdat ze door Typepad voor het blok zijn gezet. Dat bedrijf is verkocht en de nieuwe eigenaar wilde van de externe gebruikers af. Te weinig tijd voor een testmigratie was het gevolg en de blogs werden tegen de afspraken in te vroeg offline gehaald door Typepad (volgens web-log).

Allemaal heel begrijpelijk maar niet minder frustrerend voor de klanten. Dit is de tweede problematische migratie van web-log. Zo gaat het bedrijf nooit geld opleveren natuurlijk.

#6 Loupe

@5:
Bij dat ‘voor het blok zetten’ heeft Typepad wel een opzegtermijn van bijna een jaar betracht..

#7 rubber

Als bijna een jaar geleden al bekend was dat het contract zou stoppen had je al kunnen starten met je voorbereidingen. Het gaat hier niet over 1000 weblogjes lees ik, het zijn er wat meer…
Ik denk dat de mensen van Sanoma zich een beetje verslikt hebben in de klus.

#8 SavageMick

@6 Wanneer je weet dat de vorige migratie 14 maanden heeft geduurd… Dan is een jaar wat krap :)

#9 Loupe

@8:
Dat zou ik dan niet formuleren als ‘voor het blok gezet door Typepad’, maar als ‘er is ruimte voor verbetering in aanpak bij Sanoma’.. :)

#10 Leo Kroonenburg

Het zijn sukkels bij web-log.nl.

Ze communiceren slecht en hebben zichzelf enorm overschat!!
Ergens in hun flarden van communicatie zeggen ze dat het 389000 weblogs zijn en dus veel werk?
Ja, dat klopt en dat had dan ook de reden moeten zijn om een dergelijke conversie NOOIT in één klap te doen, maar in stappen.

De berg problemen die je bij een revolutie in plaats van evolutie voor je kiezen krijgt is immers niet te overzien.

Ze hebben sinds oktober vorig jaar de tijd gehad om de conversie te doen. Hadden ze dit stap voor stap gedaan hadden ze veel meer controle gehad en wellicht een flink aantal ontevreden gebruikers/klanten.
Nu is iedereen onherstelbaar ontevreden!

Ze bakken er helemaal niets van en hebben al het vertrouwen voor altijd verloren!!
Hoe ze zich nu ook nog in bochten wringen, het komt niet meer goed.

#11 MrOoijer

Zo langzamerhand, inderdaad, sukkels en zo.

Uur geleden: “We gingen online, we waren online en dat hebben we weer terug moeten draaien. De verwijzing naar de weblogs deed niet wat het moet doe”

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*