De Amerikaanse marketingdeskundige Brian Wansink kwam onder vuur te liggen nadat Nederlandse onderzoekers grove nalatigheden in zijn werk ontdekten.
Nu probeert de gedragsdeskundige zichzelf te rehabiliteren. Maar helaas is hij z’n datasets goeddeels kwijt. Hè, wat vervelend nou…
Reacties (4)
Dit kan iedereen overkomen. Ook ik ben een keer een databestand kwijt geraakt. Geheel buiten mijn schuld om. Het enigste wat resteerde was honderden bladzijden aan listing. Ook de sourcecode was volledig kwijt. Een uitzonderlijk goede typist heeft alles regel voor regel terug moeten zetten om uiteindelijk dit bestand terug te krijgen. Dus ik leef mee met Brian Wansink. Het zal je maar overkomen.
@1: Ik begrijp dat het jou destijds niet zo goed uitkwam (als Wansink nu) dat die data kwijt waren?
@1: ging toch over 4 publicaties? 1 keer kan op zich wel, maar vier keer? of gebruik je elke keer hetzelfde bestand ofzo?
Lazen jullie het artikel wel? Het gaat om TE KLEINE datasets bij die Wansink.