SP: ‘Misleidende verkoop schaadt vertrouwen in goede doelen’

SP: ‘Misleidende verkoop schaadt vertrouwen in goede doelen’

Bedrijven die stellen dat zij goede doelen steunen maar het geld vooral in eigen zak steken moeten hard worden aangepakt. SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen wil dat minister van Justitie Hirsch Ballin ingrijpt. Gesthuizen: ?Deze week nog hebben enkele bedrijven huis aan huis setjes kaarten verkocht met de vermelding dat de opbrengst naar de bestrijding van kinderziektes gaat. Achteraf blijkt dat het bedrijf maar een heel klein deel aan goede doelen uitkeert en de rest als winst opstrijkt. Dat is op z?n minst misleidend, misschien zelfs oplichting. Hirsch Ballin moet ingrijpen, het vertrouwen van mensen in goede doelen mag niet beschaamd worden.?

  1. 1

    Wat voor bedrijven zijn bedoeld door deze mevrouw?

    Het vertrouwen van de burger in het algemeen is al geschaad door geld wat niet/deels aankomt (3e wereld) en salarissen bestuur.

    Mooi is wel een bedrijf dat de plaatstelijke basketballvereniging steunt, en daarvoor acties onderneem, waar de sponsor zelf beter van wordt. Ik zie het probleem niet zo.