Welkom

Welkom in het café! Hier kunt u onder het genot van een virtueel drankje, nootje en/of kaasplankje alles bespreken wat elders off topic is.

Klets gezellig mee, of start hier een nieuwe discussie. En oh ja, lees voor de lol ook eens onze huisregels!

Cafépraat (6227)

#299.1 Frank789 - Reactie op #299

Echt waar?

Provinciale partijen tonen zich geschokt na het vierde schandaal in korte tijd rond Limburgse CDA’ers. „Dit straalt af op Limburg.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/23/drie-onderzoeken-naar-limburgse-stichting-wegens-schandaal-a4036946

#299.2 beugwant - Reactie op #299.1

En wat doet Provinciale Staten* in Limburg? De aandacht afleiden door te dreigen met weer een wielrenevenement.
https://www.1limburg.nl/wk-wielrennen-nederland-dan-moet-limburg-er-bij-zijn
Het mag toch zo langzamerhand wel bekend zijn dat alles waar een bidbook bij komt, vooral geld en gedoe kòst. Ik dacht dat er juist was afgesproken om die wieleroverlast in het Heuvelland te verminderen.

*en dan met name VVDer Van den Akker, bekend van zijn vliegveldtic en derhalve zeer ervaren met curieuze geldstromen.

#307 Bookie

Happy Atheist Day!
https://www.atheistrepublic.com/atheist-day

Nu nog een dag om het te gedenken dat atheïsten wereldwijd wordt aangedaan , maar hopelijk ooit een dag om te vieren.

#307.1 Frank789 - Reactie op #307

Excuses van de Nederlandse regering en schadevergoeding aan de Nederlandse atheïsten lijken mij wel op zijn plaats. ;-)

#307.2 Bookie - Reactie op #307.1

Nee, maar men kan zich wel sterk maken voor atheïsten binnen de EU. Het is toch de enige minderheid waar het anti-discriminatiebeginsel niet voor geldt. In landen als Duitsland, Spanje, Italië en Polen worden ze wettelijk gediscrimineerd.

#262 Co Stuifbergen

MH17 geen obstakel voor gasonderhandelingen met Poetin – het moest alleen stiekem

Nadat MH17 op 17 juli 2014 was neergehaald, bevroor Nederland de diplomatieke relaties- en handelsrelaties met Rusland. Althans, voor de buitenwereld. Achter de schermen werden de banden snel weer aangehaald. De Nederlandse regering verzweeg dit tegenover de Kamer.

https://www.ftm.nl/artikelen/gazprom-2-de-lobby-voor-nordstream
(de link is volgens mij 24 uur geldig)

#262.1 basszje - Reactie op #262

Je vraagt je af wat er voor nodig is voor je de woorden ‘crimineel’ en ‘corruptie’ in de mond mag nemen …

#262.2 Hans Verbeek - Reactie op #262.1

Laten we beginnen met hypocrisie

Over Russisch aardgas gesproken.
In de VS is nu een democratische president. Maar ook die regering vindt dat Nordstream-2 beter niet afgebouwd kan worden.
https://seekingalpha.com/news/3675374-blinken-warns-germany-nato-over-nord-stream-2-pipeline

#262.3 Bismarck - Reactie op #262.2

Dat heeft dan weer veel meer met (de verkoop van) Amerikaans aardgas te maken.

#262.4 basszje - Reactie op #262.3

Het heeft ook te maken met dat zolang het gas nog langs Oekraine / Polen moet, Poetin een goede reden heeft om geen verdere avonturen te ontplooien.

#306 Bismarck

Oké, als je even wilt lachen, lees dan van dit artikel de kop en de laatste twee zinnen.

#205 Hans Verbeek

Inflatie, die onder de radar blijft: de huizenprijzen.
Koophuizen zijn nu weer 10% duurder dan een jaar geleden.
https://nos.nl/artikel/2373601-vorige-maand-hoogste-prijsstijging-koophuizen-in-bijna-20-jaar.html
Leuk voor de babyboomers, die hun huis nu duur kunnen verkopen aan starters.
Leuk voor de makelaars en notarissen.
Leuk voor de overheid, die bij hogere huizenprijzen meer onroerend zaakbelasting binnenkrijgt.
Leuk voor de banken, die bij lage rente wel steeds hogere hypotheken uitgeven en zo hun inkomsten op peil houden.

Zou het iets te maken hebben met de biljoenen euro’s die de ECB de afgelopen 12 maanden in het Europese geldsysteem heeft geduwd. Waar is de econoom, die ons uitlegt wat het effect is van die stimuleringsprogramma’s?

#205.1 majava - Reactie op #205

Zou het iets te maken hebben met…

woningtekort? Ja.

Hier roept Finland. Zelfde Euro, zelfde ECB. Prijzen stijgen alleen in Helsinki regio, omdat er… te weinig woningen zijn. In dit geval een veel hogere vraag dan aanbod, niet omdat wij hier een VVD hebben die kostte wat kost de verhuurdersheffing in stand moet houden (na het ook zelf uitgevonden te hebben.)

#205.2 Co Stuifbergen - Reactie op #205.1

Als er geen woningtekort was, zou de prijs van een huis ongeveer gelijk zijn aan de bouwkosten (+ de kosten van de grond).

Als er een tekort is, wordt de vraag hoeveel mensen voor een woning betalen willen.
En dat blijkt af te hangen van hoeveel ze lenen kunnen.
En dat hangt weer van de rente af. En van de hypotheek-rente-aftrek.

#205.3 majava - Reactie op #205.2

Ja, dat wat je zegt over lenen, rente en HRA is absoluut waar. Zelfs in de huidige markt. Het is de reden waarom ik Hans Verbeek’s post niet reflexmatig met de grond gelijk maakte. Het eerste deel van wat ‘ie schreef (“Leuk voor …”) is namelijk waar. Het zijn markten die helemaal niet in hun maag zitten met de huidige situatie.

#205.4 Hans Verbeek - Reactie op #205.2

Als er geen woningtekort was, zou de prijs van een huis ongeveer gelijk zijn aan de bouwkosten (+ de kosten van de grond).

Mee eens Co.
Het tekort aan woningen (in vergelijking tot het aanbod) wordt deels veroorzaakt doordat het aantal bewoners per woning daalt. Als er gemiddeld 4 mensen in een woning gehuisvest zijn, dan heb je in NL genoeg aan zo’n 4,25 miljoen woningen. Wonen er gemiddeld maar 2 mensen in een woning: dan heb je 8,5 miljoen woningen nodig.

En dat blijkt af te hangen van hoeveel ze lenen kunnen.
En dat hangt weer van de rente af. En van de hypotheek-rente-aftrek.

Ook mee eens.
Dankzij de lage rente kunnen nu relatief veel huizenkopers een deels aflossingsvrije hypotheek toch betalen. Bij een lage rente zijn de maandlasten nog wel te overzien.

#205.5 Frank789 - Reactie op #205

[ Leuk voor de babyboomers, die hun huis nu duur kunnen verkopen aan starters. ]

En waar gaan die 2,7 mln babyboomers tussen de 63 en 78 jaar oud dan wonen? Op straat of in een andere dure woning?
Het is voordelig voor de kinderen van de babyboomers als hun ouders de komende 15 jaar massaal gaan overlijden. De meest voorkomende stervensleeftijd voor babyboomers ligt immers tussen de 77 (geboren 1940) en 80 (geboren 1955) jaar.

[ Leuk voor de makelaars en notarissen. ]
De prijzen mogen dan hoog zijn, de volumes zijn momenteel erg laag. Zodanig dat makelaars onderling handjeklap gaan doen om de inkomsten op te krikken ten koste van de kopers en verkopers.
https://www.trouw.nl/nieuws/afspraken-tussen-makelaars-bij-huizenverkoop-benadelen-kopers-en-verkopers-in-de-randstad~be8c6070/

Zou het iets met onze overheid te maken hebben die
– de overdrachtsbelasting voor starters op nul zet zodat de prijzen stijgen?
– de overdrachtsbelasting voor bewoners van 6 naar 2% verlaagde zodat de prijzen stijgen?
– ouder grote onbelaste schenkingen aan kinderen toestaat voor de huizenaankoop zodat de prijzen stijgen?
– actief bedrijven uit de UK hier naar toe haalt wegens de Brexit?
– ouderen dwingt zelfstandig thuis te blijven wonen in dat veel te grote huis in plaats van naar serviceflats of bejaardenhuizen te verhuizen?
– Prins Bernard jr cs geen strobreed in de weg legt?

Zou het iets te maken hebben met
– mensen die steeds groter willen wonen?
– mensen die vaker en langer alleen willen wonen?

Kortom, erg doorzichtig mijnheer Verbeek dat u enkel uw stokpaardje van EU+geldcreatie tot zondebok wil verklaren.

  • Beantwoorden
  • Volgende reactie op #205
  • Vorige reactie op #205
#205.6 Hans Custers - Reactie op #205.5

Deze had er ook nog bij gekund:

[Leuk voor de banken, die bij lage rente wel steeds hogere hypotheken uitgeven en zo hun inkomsten op peil houden.]

Voor banken is het juist veel makkelijker en minder risicovol om hun inkomsten op peil te houden met lage hypotheken met een hoge rente.

#205.7 Hans Verbeek - Reactie op #205.6

Hai Hans, de rente is wereldwijd erg laag geworden. Als een bank nu hogere rente gaat vragen, dan prijst die bank zich uit de markt. Zoals er een trend is naar energie-efficiëntie, zo is er ook een trend naar lagere rente.

Rente kun je zien als de prijs van geld of kapitaal. Is er veel vraag naar geld en een beperkt aanbod: dan stijgt de rente.
Momenteel is er idioot veel geld op de wereld en maar weinig vraag. Daarom is er wereldwijd een trend naar lagere rente.

#205.8 Hans Custers - Reactie op #205.7

Heb je nou nog steeds niet door dat je kritiek op je bullshit niet beantwoordt of weerlegt met het intrappen van wat open deuren of het verplaatsen van doelpalen? En heb je ook nog steeds niet door hoe doorzichtig dat spelletje is?

#205.9 Co Stuifbergen - Reactie op #205.5

De baby-boomers verkopen hun huis inderdaad pas als ze naar een bejaardenflat gaan.
En ik denk dat veel mensen een erfenis nodig hebben om een huis te kunnen kopen.

Een schilderij wordt niet mooier als het meer waard wordt, en als je wilt wonen, heb je er ook niets aan dat het huis meer waard wordt.

#205.10 Joop - Reactie op #205

Volgens mij zijn dat geen babyboomers meer, maar mensen die nog met weinig geld een premiewoning konden kopen jaren zeventig tachtig, en van de aardgasbel konden profiteren, omdat de overheid van alles subsidieerde onderin. Die tijd is voorbij. Dezelfde mensen stemmen nu vvd. Ondankbaar volk, hoe ze ook rijden in hun suv op de weg, niet normaal.

#205.11 Bismarck - Reactie op #205.10

” mensen die nog met weinig geld een premiewoning konden kopen jaren zeventig tachtig”
Dat waren toch vooral babyboomers (definitie: Geboren tussen 1945-1955, dus in 1980 25-35 jaar).

#256 Joost

We hebben de laatste tijd erg veel last van bots die accounts aanmaken, en hebben daarom een nieuwe plugin geactiveerd. Deze zou problemen kunnen veroorzaken met andere anti-spammaatregelen die we hebben. Zouden jullie aan de bel kunnen trekken als jullie problemen krijgen met reageren, bijvoorbeeld?

https://sargasso.nl/contact-tip-ons/

#210 Test

Het elkaar de schuld geven van polarisering is flink bezig:
– Sylvana Simons versus Caroline van der Plas.
– Vizier op Links met hun stickeracties, gevolgd door boze linkse reacties, gevolgd door Jan Dijkgraaf die Theo van Gogh er maar weer eens bij haalt.
– op voorkeurstemmen haalt Kauthar Bochallikht de Tweede Kamer en daarover is rechts verontrust vanwege de banden met de politieke islam.

#210.1 Co Stuifbergen - Reactie op #210

Niemand verwijt “Vizier op Links” dat het aan polarisatie doet.

Wel verwijten mensen dat Vizier op Links mensen intimideert.
Want dat doet “Vizier op links”.

#177 Frank789

Het is zover: De Wodanboys van Jacobse en Van Es staan op het museumplein:

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/corona-ontkenners-in-militaire-uniformen-op-museumplein

#177.1 beugwant - Reactie op #177

Je mag lijden dat daar geen veteraan met ptss gaat flippen.
Heeft de Organisatie van vaderlandslievende officieren al een coup beraamd?

#177.2 Rigo Reus - Reactie op #177
  • Beantwoorden
  • Volgende reactie op #177
  • Vorige reactie op #177
#177.3 Lethe - Reactie op #177.2

Ooh, dank!
Dat was mijn lach op de zondag. Hard nodig ook.

#177.4 Frank789 - Reactie op #177

“Kustaw Bessems waarschuwt: rechts wordt echt steeds extremer. En dus moeten partijen nu in actie komen, anders komt dat nooit meer goed

Want de groep die totaal geen vertrouwen meer heeft in de rechtsstaat, is groter dan ooit. ‘We kunnen zo niet verder, omdat deze mate van verwijdering en bitterheid uiteindelijk altijd leidt tot intimidatie en geweld.’”

(Voor als je een abonnement op de Volkskrant hebt)

#178 Rigo Reus

De Glimlach du Jour werd gisteren bij mij veroorzaakt door Caroline van der Plas, fractievoorzitter van BBB. Zij werd, op basis van enkele oude, maar erg foute tweets, beschuldigd van homofobie en racisme. En in haar verweer verhaspelde ze haar Nederlands. Ze zei:

Ik werp mij hier verre van.

#966 Jos van Dijk

Persbericht van de Piratenpartij:

Vanochtend is het twitteraccount van onze lijsttrekker Matthijs Pontier
(@matthijs85) geblokkeerd wegens “verdachte activiteit”. Opheldering van twitter-support is tot nu toe uitgebleven.

Matthijs twittert regelmatig over verdachte activiteiten zoals de toeslagenaffaire, de Ruttedoctrine en politiegeweld bij demonstraties, zoals gisteren op het Malieveld https://twitter.com/Matthijs85/status/1371170034354163715?s=20%5D.

#966.1 majava - Reactie op #966

Och, “politiegeweld”. Gaan we, als we later van corona verlost zijn en we weer voetbal met supporters krijgen, ook daar het “politiegeweld” veroordelen? En krijgen we dan de “verenigde supporters voor liefde en vrijheid” die claimen dat ze overal mogen gaan en staan waar ze willen, omdat het hun grondrecht is. Zo niet dan is het oppressie, einde rechtsstaat en bananenrepubliek-politiestaat?

Malieveld wappies kregen uren de tijd om te komen tot hun aantal waarvan ze wisten dat het niet meer toegestaan was, ondertussen coronaregels al die tijd met voeten treden. Toen ze duidelijk gesommeerd werden om het veld te verlaten deed een flink deel dat toch niet. Ze waren ook gewaarschuwd dat het met geweld gepaard zou gaan, mochten ze niet weggaan. En vervolgens ook nog weerstand bieden. Als ex-voetbalsupporter (nu alleen nog op de bank) weet je dat je dan gewoon een pak slaag verdient. En als dat dan gebeurt, omdat je zo lekker aan het provoceren bent, ook niets vreemd aan voor een voetbalsupporter, dan ga je daar dan niet over lopen janken en krijsen als een klein kind en de hele social media voldouwen met filmpjes (raar he, dat die wappies dat doen?! Je zou haast denken dat het ze daar om te doen is…).

Valt me ook tegen van de Piratenpartij.

#966.2 Cycloop - Reactie op #966.1

“Gaan we, als we later van corona verlost zijn en we weer voetbal met supporters krijgen, ook daar het “politiegeweld” veroordelen?”

Is al enkele malen gebeurt:

Ombudsman uit forse kritiek op arrestatie 326 Feyenoord-fans
13 juli 2016 21:15
Laatste update: 13 juli 2016 21:49
https://www.nu.nl/binnenland/4292898/ombudsman-forse-kritiek-arrestatie-326-feyenoord-fans.html
https://www.nationaleombudsman.nl/onderzoeken/2016060-geen-winnaars-onderzoek-naar-de-aanhouding-van-326-feyenoordsupporters
Er is “een ongeoorloofde inbreuk gepleegd op de grondrechten” van 326 demonstrerende Feyenoord-fans die op 21 februari van dit jaar bij de Kuip werden opgepakt.
Dat stellen de Nationale ombudsman en de ombudsman van de gemeente Rotterdam in een gezamenlijk rapport over de massa-arrestatie, dat woensdag is verschenen.

De Nationale Ombudsman rapporteert vernietigend over het politie- en justitieoptreden bij Feyenoord-Ajax in april 2006. De lokale driehoek wuift de kritiek weg.
https://www.trouw.nl/nieuws/geen-excuses-voor-aangehouden-fans~bc8cd022/
https://www.nationaleombudsman.nl/uploads/rapport_2008200_feijenoordajax.pdf

Adri Vermaat15 oktober 2008, 0:00
Tweeënhalf jaar na het play-offduel Feyenoord-Ajax, van 23 april 2006 in De Kuip in Rotterdam, ligt er een rapport van ruim honderd pagina’s van Nationaal Ombudsman Alex Brenninkmeijer.

#966.3 majava - Reactie op #966.2

Ja maar Feyenoord fans… #eyeroll

Maar goed. Het is ook mij wel eens overkomen. En m’n neefje 2 jaar terug nog. Je doet niks (!) Je staat waar je mag staan (!) Maar de politie vindt opeens dat je weg moet zonder te waarschuwen (!) Dus waterkanon erop en duwen met de lat omhoog.

Die uitroeptekens doe ik om aan te geven hoe anders dat was dan met die Malieveld provoceerwappies. En nog altijd loop ik er niet over te jammeren.

#966.5 Frank789 - Reactie op #966.1

Als je niet weggaat op verzoek, dan kun je klappen verwachten, ja.

Maar zie de beelden zie van een man die op de grond ligt en een hond aan zijn oren vast heeft om die hond van zijn lijf te houden.
Wie zou niet wanhopig proberen die rij snijtanden op afstand te houden?
Die man wordt met de wapenstok op zijn hoofd getimmerd, dat mag volgens mij niet, de wapenstok mag op benen, armen en schouders gebruikt worden, maar niet op het hoofd.
Als de man dan de hond loslaat en met zijn handen zijn hoofd probeert te beschermen krijgt hij nog steeds klappen op het hoofd én staat een andere agent hem in zijn zij te trappen.

Ik weet niet wat er aan vooraf ging, maar deze afloop lijkt me niet volgens de regels.

#966.6 Hans Verbeek - Reactie op #966.5

Er werd ook een mevrouw voor een rijdende ME-bus geduwd door een agent in burger. Gelukkig belandde ze niet onder de bus.
De politie wist van tevoren dat er meer dan 200 demonstranten zouden komen: ze hadden zelf ook meer dan 200 man paraat. De politie zette straten af net zoals ze vroeger deden bij de CPC.

Ze hadden de demonstranten gewoon tot zonsondergang kunnen laten zitten. Die demonstranten zaten gewoon op het gras en waren niet van plan de stad in te trekken of vernielingen aan te richten. Maar ja, ze overtraden wel de regels he.

#966.7 Frank789 - Reactie op #966.6

Er werden ook agenten met laserpennen beschenen en met zwaar vuurwerk bekogeld. Die relschoppers zaten echt niet “gewoon op het gras”.

[ De politie wist van tevoren dat er meer dan 200 demonstranten zouden komen: ze hadden zelf ook meer dan 200 man paraat. De politie zette straten af net zoals ze vroeger deden bij de CPC. ]
Dus???? Ze hebben gewoon hun werk gedaan?

Als je regels stelt, die iedere demonstrant verdomd goed kent en opzettelijk overtreedt, dan moet je wel optreden en niet toegeven aan die wappies die onze democratie willen ondermijnen.

#966.8 Hans Verbeek - Reactie op #966.7

Ik was erbij, Frank en jij niet. Tot kwart voor vier was het een gezellige boel. Veel mensen gezellig kletsend en dansend op zelf meegebrachte muziek.
Tegen 4 uur kwam er een dozijn nieuwe demonstranten bij. In het zwart gekleed, rugzak om, schreeuwend naar de politie. Die blanke mannen kwamen de festivalsfeer verstoren. Ik denk dat die gasten vuurwerk bij zich hadden.

dan moet je wel optreden en niet toegeven aan die wappies die onze democratie willen ondermijnen.

Het zijn gewoon mensen, Frank, ze hebben gewoon een baan en familie. Ze gaan gewoon stemmen.
Door het woord “wappies” te gebruiken probeer jij die mensen te ontdoen van hun menselijkheid. Op Twitter gelden daar inmiddels regels voor.
https://www.wired.com/story/twitter-dehumanizing-speech-policy/
Punt 2: hoe kom je erbij dat mensen die voor versoepeling van de coronaregels demonstreren de democratie willen ondermijnen. Graag een bewijs voor die bewering.

#966.9 Hans Custers - Reactie op #966.8

Weet je wat ontmenselijken is? Je er geen zak van aantrekken dat mensen ernstig ziek kunnen worden en zelfs kunnen overlijden, alleen maar omdat ze wat ouder zijn dan jij, of een ziekte of een wat andere levensstijl hebben. En dat alleen maar in het kader van je eigen botte egoïstische vrijheid. En dan nog gaan janken omdat je wappie wordt genoemd. Terwijl die omschrijving gewoon een prima kwalificatie is voor figuren die structureel stompzinnigheden uitslaan terwijl ze beter zouden kunnen weten. Wees blij dat het bij wappie blijft. Ik zou ook wel wat andere woorden kunnen bedenken die helemaal op hun plaats zouden zijn

#966.10 Frank789 - Reactie op #966.8

[ Tegen 4 uur kwam er een dozijn nieuwe demonstranten bij ]

In #966.6 schrijft u nog “Ze hadden de demonstranten gewoon tot zonsondergang kunnen laten zitten” en nu komt u opeens op de proppen met relschoppers?
Mijnheer Verbeek, ik heb al eerder op Sargasso betoogd dat er sinds jaar en dag relschoppers afkomen op allerlei demonstraties.
Als je daar echter vreedzaam bent dan stap je dus onmiddellijk op als je die relschoppers ziet arriveren omdat je niks met die relschoppers te maken wilt hebben en je weet dat het op geweld gaat uitdraaien.

Iedereen werd gewaarschuwd dat men moest vertrekken. Als je dat weigert weet je dat men geweld gaat gebruiken, dus geen huilie huilie doen tenzij je excessief geweld ondervindt.

“Dehumanizing”? Wappies zijn helaas bij uitstek “humans”, ze zijn alleen het zicht op de wetenschap kwijt en geloven in allerlei complotten.

Een heleboel mensen die momenteel elk weekend vergeefs demonstreren zijn volgelingen van Willem Engel en zijn kameraden. Als u een beetje volgt wat Engel zegt dan heeft hij niks met onze rechtsstaat, onze wetenschappers en ons parlement.

#966.11 Hans Verbeek - Reactie op #966.10

Als je daar echter vreedzaam bent dan stap je dus onmiddellijk op als je die relschoppers ziet arriveren omdat je niks met die relschoppers te maken wilt hebben en je weet dat het op geweld gaat uitdraaien.

Als in een voetbalstadion 10 mensen racistische leuzen roepen, dan krijgen alleen die mensen een stadionverbod. De politie ziet heel duidelijk wie er vuurwerk gooit, er waren busjes vol agenten in burger afgelopen zondag. En als ik de relschoppers er zo uit kan pikken dan kan de politie met al hun ervaring nog veel beter.

Een heleboel mensen die momenteel elk weekend vergeefs demonstreren zijn volgelingen van Willem Engel en zijn kameraden.

Bewijs voor deze stelling ontbreekt, zoals zo vaak bij jou. Je hebt geen onderzoek gedaan, je roept maar wat.

#966.12 Frank789 - Reactie op #966.11

[ Als in een voetbalstadion 10 mensen racistische leuzen roepen, dan krijgen alleen die mensen een stadionverbod. ]

Achteraf, ja.
Voor de volgende wedstrijden, ja.
Duh.
In werkelijkheid kan de de wedstrijd wordt stilgelegd voor alle tienduizenden betalende toeschouwers vanwege die nog niet geïdentificeerde 10 racisten. Dat vinden we heel gewoon.
Dus als relschoppers op het Museumplein of Malieveld arriveren dan worden de eigenwijze-niet-vertrekkende-niet-relschoppers ook de dupe. Dat vind ik heel gewoon.

[ En als ik de relschoppers er zo uit kan pikken dan kan de politie met al hun ervaring nog veel beter. ]

Maar u mag de relschoppers aanspreken om weg te gaan, u mag besluiten zelf weg te gaan omdat u zich wilt distantiëren van het geweld dat u verwacht. De politie mag mensen niet de toegang weigeren en mag geen mensen verwijderen enkel omdat ze vermoeden dat zij relschoppers zijn, ook al zien ze er duidelijk zo uit. U doet huilie huilie net alsof de politie kan roepen “willen de echte relschoppers nu opstaan en vertrekken? Dan kunnen de wappies vreedzaam thee blijven drinken. Dank u!”

Dat ook u en uw kompanen vreedzaam hadden kunnen vertrekken nadat u duidelijk was gewaarschuwd negeert u gemakshalve. Vandaar dat ik [ Je hebt geen onderzoek gedaan ] ook maar eens gemakshalve negeer.

#966.13 Hans Verbeek - Reactie op #966.12

Zoals ik al schreef, de relschoppers waren voor mij duidelijk herkenbaar. Dus ook voor de politie.
Maar de politie heeft juist de vreedzame demonstranten gemept.

De vergelijking met een voetbalstadion gaat natuurlijk mank.
Als er racistische leuzen worden geroepen gaan niet alle supporters naar huis uit angst om geassocieerd te worden met dat kleine groepje. Dus je kunt van vreedzame geweldloze demonstranten ook niet verwachten dat zij weggaan als er één malloot een vuurwerkbom gooit en zich dan weer verschuilt in de massa.

Het geweld was disproportioneel constateren neutrale omstanders. Ik hoop dat de politie die kritiek ter harte neemt en niet denkt… het zijn maar wappies.

#966.14 Hans Custers - Reactie op #966.11

Waarom zouden we waarde moeten hechten aan het ooggetuigenverslag van iemand die al jarenlang bewijst zich maar bar weinig aan te trekken van feiten en logica? Je hebt je geloofwaardigheid allang verspeeld en dat heb je helemaal aan jezelf te wijten.

#966.15 Frank789 - Reactie op #966

Heeft Matthijs Pontier per ongeluk Memphis ingetikt?

Zo zie je maar dat er reeds allerlei filter op de achtergrond lopen.
Waarom dan nog steeds niets tegen schelden en stalken en bedreigen?

https://nos.nl/artikel/2372704-memphis-intikken-op-twitter-leidt-tot-verbanning.html

Start een nieuwe discussie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren

*
*
*