Manipulatie is geen vies woord meer voor adverteerders
In welk universum was het dat ooit wel ?
#2
Joop
Modificering is een stuk onbekender woord.
#3
InvertedPantsMan
Eens met KJ. Adverteren is manipuleren.
#4
Olav
Wat nieuw is, is dat men er tegenwoordig rond voor uit durft te komen.
#5
piet
Leuk stuk voor zo’n Kuitenbrouwer om eens te ontleden. De inhoud zegt me niet zoveel, maar zo’n opsomming van marketing-jargon lijkt wel op één of andere parodie.
#6
sjap
Had ik al opgemerkt dat ik echt niet meer voor mijn lol in een doorsnee buurt-winkelcentrum kan komen omdat de doorzichtige nep-kortingen, absurde door markering-inspanningen omhooggewerkte prijzen, reclame mij ongelukkig stemmen.
*verdomd het nog langer zijn geld aan nieuwe producten uit te geven uitgezonderd etenswaren*
#7
esgigt
Snap het niet… de politiek manipuleert al vanaf het begin, waarom zou reclame anders zijn dan politiek?
#8
piet
@6 heeft gelijk, als je nagaat dat van A-merken meer dan 25% van de prijs bestaat uit marketing en branding (en bij kleding helemaal absurde marges), dan zitten veel consumenten toch wel een beetje vreemd in elkaar…
Reacties (8)
Manipulatie is geen vies woord meer voor adverteerders
In welk universum was het dat ooit wel ?
Modificering is een stuk onbekender woord.
Eens met KJ. Adverteren is manipuleren.
Wat nieuw is, is dat men er tegenwoordig rond voor uit durft te komen.
Leuk stuk voor zo’n Kuitenbrouwer om eens te ontleden. De inhoud zegt me niet zoveel, maar zo’n opsomming van marketing-jargon lijkt wel op één of andere parodie.
Had ik al opgemerkt dat ik echt niet meer voor mijn lol in een doorsnee buurt-winkelcentrum kan komen omdat de doorzichtige nep-kortingen, absurde door markering-inspanningen omhooggewerkte prijzen, reclame mij ongelukkig stemmen.
*verdomd het nog langer zijn geld aan nieuwe producten uit te geven uitgezonderd etenswaren*
Snap het niet… de politiek manipuleert al vanaf het begin, waarom zou reclame anders zijn dan politiek?
@6 heeft gelijk, als je nagaat dat van A-merken meer dan 25% van de prijs bestaat uit marketing en branding (en bij kleding helemaal absurde marges), dan zitten veel consumenten toch wel een beetje vreemd in elkaar…