oBambi mikt overduidelijk op de middenklasse, geen verrassing natuurlijk, ware het niet dat middle class suburbia unsustainable is.
en dan die vreselijke muziek !
hemel, doe mij maar een moddergooicommercial van 30 seconden :-)
#2
Bismarck
Mij vielen vooral een paar woorden uit de reactie van McCain op: “rain, or another act of God”. Weet voortaan dat als je nat wordt, dat een doelbewuste actie van het spaghettimonster was!
#3
Henrik
hemel, doe mij maar een moddergooicommercial van 30 seconden :-)
Jammer Hendrik, ik dacht/hoopte mooie geoliede vrouwen moddergooiend te zien.
#5
Henrik
zon_er _, _ick.
#6
dick
idd zon en (jammer van het typefoutje er staat eR) ick, zucht…..duurt nog ff.
#7
Freek
Ik zette hem uit bij de in de wind waaiende eindeloze graanvelden. Denk overigens dat de video een heel negatief effect heeft. Amerikanen vinden het niet leuk als ze opeens gedwongen worden een half uur politiek te kijken in plaats van hun favoriete show, en dan ook nog niet eens de mogelijkheid krijgen om weg te zappen.
#8
Bismarck
@8: Ik zat me ook al af te vragen of een half uur durende reclame wel effectief zou zijn. Op zijn minst geeft Obama McCain de kans om hem als geldsmijter weg te zetten (een argument waar potentiele Republikeinenstemmers wel gevoelig voor zijn). Maar goed, ik zou hem eerst even moeten bekijken om de reclame inhoudelijk te beoordelen (al is de vraag of ik dat kan, ik krijg braakneigingen van dingen die veel amerikaanse stemmers wel aanspreken).
#9
larie
-1 voor obama
#10
Arjan
Het McCain argument is niet dat je op hem moet stemmen omdat hij zo goed is, maar dat je TEGEN Obama moet stemmen omdat die zo slecht is. Deze infomercial trekt vergelijkingen tussen ‘gewone’ Amerikaanse families en het verhaal van Barack Obama. Hoe zijn moeder problemen had met de verzekeringsmaatschappij terwijl ze doodging aan kanker, hoe z’n grootouders in de tweede wereldoorlog werkten en vochten, hoe hij zonder vader opgegroeid is zijn allemaal zaken die hem humaniseren.
Als de Amerikanen dan de klik kunnen maken dat McCAin momenteel 7 a 8 huizen bezit, kan dit redelijk hard aankomen.
#11
Rick
De huizen zijjn van Cindy, niet van John.
#12
Arjan
@12
Je hebt helemaal gelijk, John slaapt eigenlijk gewoon in z’n auto en moet zich voor de rest helemaal redden van z’n eigen geld en heeft verder helemaal niets met Cindy te maken.
#13
Scrutinizer
Ik vind het een ongelooflijk professioneel gemaakte informercial die emoties los maakt en uitstekend aansluit bij de vragen en onzekerheden van de onafhankelijke en de gematigd republikeinse Amerikaanse kiezers. Het is een beetje onzinnig om te constateren dat hij niet helemaal aan sluit bij de Europese smaak. Hij zou minder geslaagd zijn als dat wel het geval was geweest.
#14
Mr.C.
Mooi gedaan.
+De arbeider die buiten staat bij het hek en naar de fabriek kijkt. Waar hij niet meer werkt.
+De inrichting van zijn kantoor. Erg plattelands.
+De football training in het halfdonker.
+De nadruk op midamerika.
En tig meer fijne asociaties, die zonder negatief te zijn het contrast flink aanzetten met Mc.Cain.
#15
Mauz
Ik vond de commercial eigenlijk helemaal niet zo goed. Door de nadruk te leggen op die arme mensen, komt niet goed naar voren dat hij hoop en verandering wil uitstralen. Ik vond ´m dan ook te negatief gekleurd.
#16
Mr.C.
Ik zag er meer de situatie zoals hij nu is in. Wil je dat nog 4 jaar?
Reacties (17)
Barack oBambi
wat een tearjerker.
oBambi mikt overduidelijk op de middenklasse, geen verrassing natuurlijk, ware het niet dat middle class suburbia unsustainable is.
en dan die vreselijke muziek !
hemel, doe mij maar een moddergooicommercial van 30 seconden :-)
Mij vielen vooral een paar woorden uit de reactie van McCain op: “rain, or another act of God”. Weet voortaan dat als je nat wordt, dat een doelbewuste actie van het spaghettimonster was!
hemel, doe mij maar een moddergooicommercial van 30 seconden :-)
ik word op mijn wenken bediend.
(zit ik nu in mezelf te praten ?)
Jammer Hendrik, ik dacht/hoopte mooie geoliede vrouwen moddergooiend te zien.
zon_er _, _ick.
idd zon en (jammer van het typefoutje er staat eR) ick, zucht…..duurt nog ff.
Ik zette hem uit bij de in de wind waaiende eindeloze graanvelden. Denk overigens dat de video een heel negatief effect heeft. Amerikanen vinden het niet leuk als ze opeens gedwongen worden een half uur politiek te kijken in plaats van hun favoriete show, en dan ook nog niet eens de mogelijkheid krijgen om weg te zappen.
@8: Ik zat me ook al af te vragen of een half uur durende reclame wel effectief zou zijn. Op zijn minst geeft Obama McCain de kans om hem als geldsmijter weg te zetten (een argument waar potentiele Republikeinenstemmers wel gevoelig voor zijn). Maar goed, ik zou hem eerst even moeten bekijken om de reclame inhoudelijk te beoordelen (al is de vraag of ik dat kan, ik krijg braakneigingen van dingen die veel amerikaanse stemmers wel aanspreken).
-1 voor obama
Het McCain argument is niet dat je op hem moet stemmen omdat hij zo goed is, maar dat je TEGEN Obama moet stemmen omdat die zo slecht is. Deze infomercial trekt vergelijkingen tussen ‘gewone’ Amerikaanse families en het verhaal van Barack Obama. Hoe zijn moeder problemen had met de verzekeringsmaatschappij terwijl ze doodging aan kanker, hoe z’n grootouders in de tweede wereldoorlog werkten en vochten, hoe hij zonder vader opgegroeid is zijn allemaal zaken die hem humaniseren.
Als de Amerikanen dan de klik kunnen maken dat McCAin momenteel 7 a 8 huizen bezit, kan dit redelijk hard aankomen.
De huizen zijjn van Cindy, niet van John.
@12
Je hebt helemaal gelijk, John slaapt eigenlijk gewoon in z’n auto en moet zich voor de rest helemaal redden van z’n eigen geld en heeft verder helemaal niets met Cindy te maken.
Ik vind het een ongelooflijk professioneel gemaakte informercial die emoties los maakt en uitstekend aansluit bij de vragen en onzekerheden van de onafhankelijke en de gematigd republikeinse Amerikaanse kiezers. Het is een beetje onzinnig om te constateren dat hij niet helemaal aan sluit bij de Europese smaak. Hij zou minder geslaagd zijn als dat wel het geval was geweest.
Mooi gedaan.
+De arbeider die buiten staat bij het hek en naar de fabriek kijkt. Waar hij niet meer werkt.
+De inrichting van zijn kantoor. Erg plattelands.
+De football training in het halfdonker.
+De nadruk op midamerika.
En tig meer fijne asociaties, die zonder negatief te zijn het contrast flink aanzetten met Mc.Cain.
Ik vond de commercial eigenlijk helemaal niet zo goed. Door de nadruk te leggen op die arme mensen, komt niet goed naar voren dat hij hoop en verandering wil uitstralen. Ik vond ´m dan ook te negatief gekleurd.
Ik zag er meer de situatie zoals hij nu is in. Wil je dat nog 4 jaar?