Betuwelijn na opening gelijk geblokkeerd

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Reacties (71)

#1 Chinaman

Met stip op 1 op de lijst van meest zinloze, trieste, domme en volkomen overbodige acties.

  • Volgende discussie
#2 ASH

Ik vraag me wel af hoe dit kan. Is niemand op het idee te komen om de boel te bewaken? Het was toch vooraf te verwachten dat er protest zou zijn?
En inderdaad, zinloos. Mosterd, maaltijd…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 downplayer

*zucht*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 MixMasterMike

Schijnbaar heeft Groenfront een manier bedacht om door actie achteraf een project zinniger of goedkoper te krijgen?
Ik sluit me volledig aan bij Chinaman. Volgens mij is deze actie bedacht door hele domme mensen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 MP

De betuweroute is een soort van werkverscshaffingsproject geworden voor ondernemend Nederland. Daarom is de VVD er ook altijd een sterke voorstander geweest en hebben ze allerlei rapporten met kanttekeningen genegeerd (wiki). Den Uyl besteedde de gasbaten nog aan iets wat maatschappelijk nut had zoals de Delta Werken (andere tijden).

Nu ligt hij er, wat moet je er mee doen? Zijn de zaken in Duitsland al voor mekaar? Of moeten daar op kosten van de Nederlandse staat ook nog een paar honderd kilometer worden neergelegd om de boel rendabel te maken. Ik vraag mij ook af hoe duur het onderhoud zal zijn.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Bismarck

Ik vind dat mosterd na de maaltijd wel meevallen. De exploitatie is nu al onrendabel. Als er dan ook nog rekening gehouden moet worden met blokkades, dan zal de lijn erg snel weer opgegeven worden, zodat alle omwonenden en de omliggende natuur alsnog hun rust terugkrijgen. Slimme actie dus.

Zonde van het geld, dat wel, maar dat is het hoe dan ook.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Maup

@6 De exploitatie is nu al onrendabel, omdat het onmogelijk is de gigantische investering terug te verdienen. Dat terugverdienen onmogelijk is, maakt de route echter niet gelijk nutteloos.

Ik denk overigens dat het een soort kanaaltunnelverhaal gaat worden. Uiteindelijk worden de kosten afgeschreven en zijn de kosten geheel voor de aanleg geheel voor de staat.

Waarom is het eigenlijk belachelijk dat de overheid de betuweroute heeft betaald (even afgezien of het nuttig is). Het is toch infrastructuur? Wegen worden ook door de overheid betaald, de rivieren worden bevaarbaar gehouden. De Nieuwe Waterweg is, volgens mij, ook betaald door de overheid.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Toni

Er ligt een mooi fietspad van Tilburg naar Turnhout over de (eigenlijk nooit rendabel geworden) voormalige spoorlijn. Toen de schoenindustrie uit Waalwijk vertrok werd de lijn Lage-Zwaluwe – Den Bosch ook onrendabel. Er ligt al een fietspad op het stuk van Waspik naar Waalwijk, er zijn plannen op die door te trekken. Over een paar jaar kunnen we ook heel mooi van Rotterdam naar Zevenaar fietsen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 larie

zoals eerder geuit hier..met stip op 1…tijd voor de kaas;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 Nonu

Kom eens kijken naar de plek waar je die foto van poste larie, dan laat ik je met plezier de plekken zien waar monumentale panden plaats moesten maken voor maisvelden. Praat een met monumentbeschermingsorganisaties in regio 024 en zie hoe ze zowat in huilen uitbarsten als je over de betuwelijn begint.

Net zo zinvolle actie als de acties in ’99-’00 waren. Profetisch zelfs nu achteraf gezien wat een ramp het is geworden.

Met stip 1 op meest megalomane bouwproject ooit.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 bvdbos

Dat er te weinig treinen zouden rijden is een verhaal van enige tijd geleden, inmiddels is wel duidelijk dat het erg druk wordt op de route heb ik begrepen.

Overtuigd GL-er zijnde ben ik toch van mening dat de Betuwe-route een goed ding is, meer treinen en minder vrachtwagens. Maar natuurlijk geen dieseltreinen!

De actie van vandaag is wel degelijk zinvol om nog voor een laatste keer (totdat de beheersmaatschappij failliet gaat en er een parlementair onderzoek plaats gaat vinden waarna idd de kosten op de staat worden afgeschreven ofwel wat Maud zegt) aandacht te vestigen om de andere belangen die er in Nederland spelen buiten economie en economisch rendabel investeren in infrastructuur.

Maar uiteindelijk ben ik het niet eens met de actievoerders, meer treinen is een goed ding. Helaas dan een paar monumenten weg, gebeurd in dorpen en steden overal, maar wat ermee gewonnen wordt, wordt buiten beschouwing gelaten.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 HansR

Ik schreef 3 jaar geleden ergens het volgende log:

Ik was vandaag ergens in een congrescentrum in het midden van het land. Vijf jaar geleden woonde ik daar in de buurt. Ik was er blijven hangen nadat ik was afgestudeerd aan de kleinste universiteit van Nederland. Een prettige buurt. Een rustige omgeving. Een rustig dorpje.

Vijf jaar is een hele tijd.

Ik kwam nu terug. Vanaf de snelweg door Ede. Een mega-afrit is het geworden: drie banen richting de Edese Poort, drie ervandaan. De poortwachter is de Brienenoord van centraal Nederland. Centraal Nederland wordt volwassen en gegoten in beton. Nadat ik had gedaan wat ik moest doen ging ik nog even langs de oude buren. Hij heeft Alzheimer, zij is half invalide vanwege reumatiek. Haar zuster was overleden, hun dochter heeft borstkanker. De kinderen uit de buurt waren van 13 jaar ineens 18 jarige vrouwen. Andere buren waren weg. Het was mooi weer.

Vijf jaar is een hele tijd.

Op de terugweg naar huis over de A15. van 1995 tot 2000 heb ik over die weg naar mijn werk in Rotterdam gereden. Ik ken die weg goed. In 1995 kon ik Rotterdam nog goed bereiken en was het prettig rijden over een brede weg, met weids uitzicht over de Betuwe en de polders. Op weg naar het werk floot ik en voelde ik Nederland. Ik herinner mij die weg goed. Vandaag over de brug bij Kesteren. Met betonblokken verhoogde middenberm. Druk. De A15. Industrieterreinen links.

En rechts de schok.
Een muur.

Een muur van beton met gebogen spijlen met prikkeldraad. Althans zo lijkt het mij. Ik krijg een associatie met de Berlijnse muur. Het is de Betuwelijn. Ik raak de associatie met Duitse muren en prikkeldraadversperringen niet kwijt. Soms als ik de geometrie en het perspectief van de hoogspanningsleiding in de verte zie, moet ik aan de eindoplossing denken. Het is beton en ijzer. Het is een barrière dwars door Nederland. Ik zie de goederenwagons van Duitsland naar Nederland rijden. Soms zinkt de barrière iets dieper en steken alleen de leidingen boven de grond uit, soms wijkt de rails iets verder weg van de A15. Links zie ik nog af en toe wat groen maar meestal industrieterrein. Rechts zie ik alleen de muur. Ik voel me beklemt. Deze rit is een claustrofobische ervaring. Ik voel me gekwetst: als dit is wat we met Nederland doen dan hoeft het wat mij betreft niet meer. Ik word gebruikt. Ik ben een kental in een gedehumaniseerde samenleving waar economie het enige doel en het alleenzaligmakende is.

IJzer en beton.

Ik kan Nederland niet meer voelen.
Ik kan Nederland niet meer zien.
Ik ben blij dat ik daar niet meer woon en niet meer naar Rotterdam hoef te rijden.

Vijf jaar is een hele tijd.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 Nonu

Wellicht dat electrische treinen zoveel efficienter zijn dat ze schoon te noemen zijn. En de drukst bevaren waterroute die er note bene naast loopt is natuurlijk niet genoeg, net als de zowat 10 jaar lang gestremde A15 niet is.

Maar of dat alle onteigening, machtoplegging, gesplitste gemeenschappen, vernietiging van landschap, natuur, cultuur en zoverder (ik stop maar) waard was betwijfelen vele. Het lijkt me duidelijk, dat GroenFront! uberhaupt bijna 10 jaar lang min of meer succesvol aktie heeft kunnen voeren tegen de betuwelijn dit niet te wijten is aan voldoende draagvlak voor dit project bij de bevolking.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 MP

Speciale zaterdagavond raad het grote prestige project plaatje:

Maar waar is het?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15 Krekel

Ik weet niet waar het is, al vermoed ik Zuid-Limburg, maar dat gebouw aan de linkerkant vind ik mooier dan dat gebouw aan de rechterkant.

Dat gebouw aan de linkerkant heeft waarschijnlijk ook meer mensen van een inkomen voorzien dan dat gebouw aan de rechterkant.

Mooi én nuttig dus …

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16 Krekel

Ik zat er helemaal naast! Het plaatje is overigens té makkelijk te vinden, MP. Ik deed maar één poging op Google-afbeeldingen. Ik tikte in: kerk +industrie … en ik had ‘m.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#17 Krekel

Delfzijl (Heveskes) dus, voor de ALO’s onder ons.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 MP

Knap Krekel. Maar die industrie is dus ene flop daar, een hoax zo u wilt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#19 Krekel

Industrie moeten we inderdaad dus nooit meer aan de politiek overlaten, die spelen immers altijd maar wat met de centen van anderen.

Industrie voor de industrieëlen,
die met hun eigen geld spelen.

Helemaal met je eens, MP.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20 Bismarck

@13: Huh? Bij de parlementaire enquete zeiden ze toch dat de vaarroute meer dan voldoende capaciteit had.

@11: Zijn die treinen dan schoner dan schepen? Vergeet niet dat een electrische trein niet echt schoon is, ze gebruikt immers electriciteit die ook ergens opgewekt moet worden, dat kan bijvoorbeeld op kolencentrales zijn, niet echt schoon.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#21 MP

capaciteit is ook hoger geloof ik op het water

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#22 MP

Krekel, om er iets meer over te weten komen kijk kun je hier kijken, tenminste als je het boeiend vindt;)

link

vodeo

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#23 Krekel

Een leuke vodeo is altijd welkom, MP. Bedankt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#24 Krekel

Ik krijg de vodeo alleen niet aan de praat.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#25 Krekel

Vodeo’s kunnen we dus ook al niet aan de overheid (VPRO = een sectie daarvan) overlaten. Iedere vodeoverstrekker die er winst mee zou willen maken, zou er alles op alles voor zetten om het te laten werken, op een zo toegankelijk mogelijke manier.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#26 Bismarck

@25: Kan je wel zeggen, maar dan krijg je dus van die posts als deze. Heeft dus ook niemand wat aan (behalve de mensen met genoeg geld om al die commerciele kanalen te betalen).

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#27 Krekel

Voor de VPRO moet je ook betalen, Bismarck.

Het verschil is: als je voor Trouw betaalt krijg je de gewenste informatie wel, en als je niet betaalt krijg je de gewenste informatie niet. Bij de VPRO krijg je de gewenste sowieso informatie niet, ook al betaal je … en als je niet betaalt wordt je opgehaald door gewapende mannen in uniform, die je opsluiten.

Met andere woorden: in het ene systeem is er een stimulans ingebouwd die ervoor zorgt dat de dienst naar behoren wordt geleverd. In het andere systeem is er een stimulans ingebouwd die ervoor zorgt dat de ‘klant’ betaalt, of de dienst nou geleverd wordt of niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#28 Krekel

Bovendien zijn er andere manieren om geld te verdienen met het verspreiden van informatie. Youtube, bijvoorbeeld, adverteert gewoon, en haalt daarmee genoeg geld binnen om enkele diensten ‘gratis’ aan te bieden.

Wederom is hier sprake van een systeem dat ervoor zorgt dat Youtube zijn informaties zo goed mogelijk beschikbaar houdt, er zijn immers altijd (concurrerende) kapers op de kust. Mocht het een staatsbedrijf worden, zoals de VPRO, dan is die stimulans weg, dan worden ze immers sowieso wel betaald, of ze hun werk naar behoren doen of niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#29 MP

Ja sorry Krekel, zo’n voodoo vpro video link is linke soep. Maar je weet het, de i zit naast de o en daar heeft The police toch een mooi liedje mee gemaakt.

En verders, stukje lifelog, ik was wat afwezig vanwege een bevalling die gaande was. Ben om 20:30 weer vader geworden van een zoon.

Nu maar een borrel en even een frisse neus halen!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#30 zazkia

Grappig dat Jorritsma als minV&W een van de belangrijkste veroorzakers en Duijvestein als commissievoorzitter een van de eerste politieke tegenstanders nu samen in een college in Almere zitten.
http://www.youtube.com/watch?v=5xHF9oDi9LE

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#31 sikbock

felicies MP! 10 vingers en 10 teentjes? maakt mevrouw MP het ook goed?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#32 mescaline

Vette shizzle @MP. Flapstaart!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#33 mescaline

U2 @31 ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#34 MP

Dank, ja alles is wel weer een marxistje erbij Sikbock;)
Gelukkig zijn er nog mensen die voor verloskundige studeren want er was dus een student verloskundige bij deze thuisbevalling, ik zal jullie de details besparen ;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#35 sikbock

@33 im westen nichts neues

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#36 S’z

Quel déconfiture…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#37 S’z

36bis : QUELL déconfiture…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#38 S’z

36bis : QUELLE déconfiture…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#39 Crachàt

Gààt het een beetje, De BoeS’zelaere?

En aan de rest, kwa toppik ook: het zou fijn zijn dat zowel de Laries als de Nonu’s dezer blog de reactie-impuls krijgen om een mooi uitgebreid en steeds immer welkom GASTBIJDRAGE, met de nadruk op GAST en BIJDRAGE te mailen naar de redactie, alwaar er verdomme een mooie, haast Sargassiaanse discussie zou kunnen ontstaan omtrent het mooie of het erge van de Betuwelijn.
Ik, als Belg en Crachàt, weet het namelijk niet.
Een trein lijkt mij machtig milieubewust (en spaar me de paddentunnel, want padden kunnen mij gestolen worden, kwaaklosers Machinist of Activist).
Ook een trein doorheen natuurgebied? Liever niet.
Dus wie heeft gelijk, schelders?
Stript uzelve van emotie, en denk diep en oprecht na over consequenties van respect(ievelijke) emotsies.

Is het
a) stop met alles, van wegtransport over ijzeren lijn
b) ga door met alles over de spoorweg doen denderen
of c) ik ni kan verdommen ni, ik altijd gelijk ja, de ander altijd fout toch weetjewel whatever?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#40 Krekel

Ik rook een Cubaantje voor je, MP.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#41 MP

Krekel dank. Ik moet eigenlijk gaan pitten, maar die adrenaline he…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#42 MP

Een van de aardige spin offs van het betuweroute project zijn de archeologische ontdekkingen. Wel frappant dat ze dan een watervervoersmiddel zoals een boomstamkano moeten vinden ;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#43 Olaf Koens

een zoon! Van harte MP!

Om met gisteren te spreken, het kan verkeren! Geluk en voorspoed gewenst!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#44 HansR

Gefeliciteerd @MP.
Hoop dat het kind nog een toekomst in Nederland te erven heeft zonder uitsluitend staal en beton. Zonder muren dwars door het land. Misschien moet je ‘m alvast inschrijven bij talencursussen ivm zijn emigratie.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#45 MP

Bedankt Olaf en HansR!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#46 S’z

@MP : gefeliciteerd sans plus ;-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#47 MP

Staat genoteerd S’z ! :)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#48 larie

Ahhh..MP..zie het nu pas..mooi hè..gefeliciteerd man..wel lief doen tegen de dame MP, beetje gevoelige periode :)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#49 MP

@larie,

Dank, ja vertel mij wat ;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#50 Bismarck

@27: Heel goed en mooi enzo, maar ik krijg die informatie van Trouw dus niet. Als je dus commercieel gaat, sluit je mensen uit van de discussie, omdat ze geen toegang tot de informatie hebben.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#51 Bismarck

@39: Je opties zijn wat absoluut. Ik zou ervoor pleiten per situatie te bekijken wat nou beter is. Een spoorweg parallel leggen aan een andere relatief milieuvriendelijke verkeersader (de Rijn) lijkt me bijvoorbeeld minder snel nuttig, dan de IJzeren Rijn (een aansluiting van al liggend spoor , waarop op enkele tientallen kilometers wat herstel nodig is en dat eerder vrachtwagenverkeer vervangt).

Wat je aan natuur/leefmilieu/architectuur kapot maakt lijkt me ook wel een afweging waard, alsmede de gezondheid van mens en dier direct bij de infra. Dat zal ook niet altijd gelijk zijn.

Kortweg: Het hangt er van af.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#52 Krekel

@ 50,

Ja, leuk, maar ondertussen krijg je bij de VPRO ook niks. Alleen is het niks krijgen van Trouw goedkoper.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#53 Chinaman

@MP gefeliciteerd!

@HansR
Die mooie muren zijn er, mi voornamelijk door het dichtgetimmerde en actievoerende Nederland gekomen. Men zou eens last kunnen krijgen van het geluid van die 10 treinen per uur…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#54 mescaline

Ik stel de vraag aan de orde of de Betuwelijn een zinvolle investering blijkt te zijn als de olie op is.
Dan zeg ik ja.

Post-olie-ontwikkelingsscenario’s zouden de hypothetische Rijn-Gouwelijn (de sneltram Gouda-Leiden) ook wel eens re”eler kunnen maken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#55 Bismarck

@52: Maar met de VPRO is niemand van de discussie uitgesloten, bij de Trouw dus wel.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#56 Bismarck

@52:Ik sta gecorrigeerd. Ik krijg de VPRO-vodeo wel aan het werk.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#57 Krekel

@ 56,

Kut!

:)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#58 MP

Verdomme het is vIdeo geen vOdeo!!

Krekel is een digiiibeeeeeeeeeeeet. >;)

Bedankt Chinaman.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#59 Yevgeny Podorkin

Die route ligt er nu, dus niet meer zeuren graag.
Zorg dat de aansluitingen (met Duitsland) er komen en maak het economisch rendabel. Al die containers naar Duitsland niet meer over de weg. Ontlast het verstikte wegennet in ieder geval met dat stompzinnige milieuvervuilende vrachtverkeer. 10 % – 20 % minder vrachtauto’s (break- even?) en je boekt al milieuwinst.

Langdurige projecten zijn nou eenmaal altijd 5 x duurder op het eind van de rit…en achteraf blijkt e.e.a. logistiek/ technisch op bepaalde punten ook altijd achter de feiten aan te lopen en hád e.e.a. nou niet slimmer kunnen worden aangelegd inzake overlast natuur/ omwoners enz.enz.
Maar…tis nooit goed…wat je ook verzint in dit dichtgeslibde land. Want: minder exporteren/ consumeren? Dat willen we toch niet. En welke politieke partij neemt dát op in z’n programma? Dus…Get Real!

Ik begrijp de gekte wel: élk steentje… élk boompje…élk huisje..of d’r is wel een regeltje hoe/wat/waar… élk plekje heeft bestemming in Nederland. Op zondagmorgen op racefiets naar laatste stukjes “ongerept” in de regio Rotterdam: geen hond op straat..al die verlaten wegen, wouden van verkeersborden, gruwelijk beton, verkeerspleinen, industrieterreinen.…parkeerplaatsen! (wel eens geprobeerd uit te rekenen hoeveel m2 land totaal fysiek wordt ingenomen door een parkeerplaats (3 x 5 m maal 6.000.000 – 10.000.000?) …halve provincie Utrecht?)…bedoel…naast hoogtevrees, claustrofobie en een welhaast fascistische houding t.a.v. Het Insectenrijk…het kippenvel van desolate leegte staat vaak op de armen. En: heeft dit allemaal wel zin, kan het nou niet anders?

Niet door “te stoppen” dacht ik zo. Mens moet Vooruit. Anders is het uitsterven geblazen. 1) Doorschieten in technologie en veel en veel slimmer worden! Slimmere arbeidsverdeling. (2 uur in de file, 8 uur in het Hart van een stad in een kantoorkolos?…Waanzin! 4 uur boekhouding thuis…4 uur lesgeven of oma helpen oversteken…ik zeg maar wat). Slimmer in gebruik/ indeling van landschap (natuur/ landbouw/ infra). De juiste hoeveelheid producten maken, op de juiste plaats tegen de juiste kosten en kwaliteit. Aardappelen en sperzieboontjes resp. uit Malta en Kenia importeren. En in het Westland bloemen en tomaten? Marktwerking?, ’t zal best…Idioterie! In ieder geval niet slim.

E.e.a. kan alleen in 2) slagvaardig bredere samenwerkingsverband(en). Europa dus. Sterker nog: Europa zou de toon moeten en kunnen zetten. Europa zou moeten vooroplopen in zoektocht naar Andere Energie om maar een heet hangtaboe te noemen. I.p.v. halfslachtig min-of-meer gedwongen de mierennestmentaliteit van China en VS te kopiëren. Of te laten ringeloren door Rusland met z’n gas en olie (nog minimaal 20 jaar in een democratische dictatuur). Niet slim! Jammer..dat gesteggel met verdrag/ grondwet. Whewhewhe..euro..whewhewhe…klompjes/ molentjes…whewhewhe…niks te vertellen. Pff…je zou andere continenten tenslotte nog op ideeën kunnen brengen en dwingen hetzelfde te gaan doen nietwaar?.

Is de toekomst voor het zoontje van MP dan gegarandeerd gezond welvarend en veilig?

Hallo! Wakker worden!!

Natuurlijk niet..moet je wat voor doen, handen uit de mouwen en niet apathisch achterover gaan leunen. Altijd alert blijven en verstandige mensen aanstellen. En als huis-en-haard van de buurman afbrandt een handje toesteken, de armen niet meer zien als slachtoffer of last, maar ze beschouwen als prijsbewuste consumenten, je medeburgers niet discrimineren op de arbeidsmarkt, in het onderwijs en wat sociale mogelijkheden betreft, zelfs wanneer ze staatsburgers zijn. Doe iets aan de mentaliteit! Kijk hoe andere landen (m.b.t. immigranten: VS) bepaalde (typische grootstedelijke) problemen te lijf gaan en pas deze vervolgens flexibel toe.
Anders spat er misschien ook nog es een bruine zeepbel in je bakkes kapot.

Gezonde geest in een gezond lichaam and shit…ja toch…weet ik veel…

Zoek het anders lekker zelf uit dan.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#60 Yevgeny Podorkin

# 59

Hou toch eens op met dat onsamenhangende, schier eindeloos durende..op niets gebaseerde gezever. Vreselijk. Wordt er doodmoe van…salonwereldverbeteraars…pfff..

Doe gewoon als altijd…vertel een leuke mop of zo…of rot anders maar op…

*in gesprek met jezelf…mag dat?*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#61 Yevgeny Podorkin

Doe zelf gewoon lul.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#62 Yevgeny Podorkin

Bemoei je er niet mee ja.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#63 MP

@YP.

Gaat het nog een beetje meneer Yevgeny Podorkin??!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#64 Yevgeny Podorkin

Ik mag niet mopperen MP.
Nee…zat een beetje verveeld in mezelf te neuzelen. En dat JIJ daar dan op reageert. Niet doen..je hebt al genoeg aan het hoofd toch…qua luiers en toestanden…

Maar…ik moet vingers soms tot orde manen.
Als ik alles maar zou intikken wat in me opkwam zeg?…nou nee..wil e.e.a. de dag erna met goed fatsoen e.e.a. nog terug kunnen lezen…maar oké…als je er dan op staat:

VERKLARING

Rotterdam, 18 juni

Ondergetekende, bij volle bewustzijn en beschikkend over volledig verstandelijk vermogen verklaart hierbij dat hij, op straffe van 25 stokslagen per overtreding, geen nodeloze reacties meer zal plaatsen op Sargasso.

Dat Zweer en Beloof ik.

Aldus opgetekend,

Yevgeny Podorkin
Rotterdam

Zo goed?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#65 MP

Jammer ;) Maareh ik een ontspan moment soort van…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#66 Yevgeny Podorkin

O.

Nou, leuk..dat weten we dan ook weer.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#67 larie

YP..klasse, werkelijk, je bent me er een unikeen. Maar nu tijd voor een drankje (geen franse azijn)..ik ga direct op je toasten :)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#68 MP

*larie komt bij van koude krekel douche*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#69 larie

tis over. Adrenaline heb ik enigszins weten te kanaliseren maar niet in te dammen…verlies van, dat doe ik niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#70 Yevgeny Podorkin

Ja larie..idem dito..

En MP en Kornekel..eeh Krokuit..whatever…afijn, je weet wel..in het andere draadje waar ik me vingers maar niet aan wou branden (heroine..pff..”wie weet” nietwaar het!)

Hoera!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#71 Crachàt

Weuh? Veel gemist: YP komt gansch los – heerlijk lessvoer voor voorlees, en de MP heb een zoon!! nog. ook.

Machtig gefelciteerd hombre, en de madame ook.

5 weken en 5 kilo is mijn sprot reeds in geen koude kleren
gaan zitten.

  • Vorige discussie