je vraagt je af of ze hier beter over nagedacht hebben dan over de combino.
Als ik het goed heb krijg je dus lokaal veel electrische busjes. Lokaal laden en lossen is voorlopig niet geregeld dus wat voorheen doorgaanbaar was voor tram of bus wordt nu geblokeerd voor tram EN bus. Sterker nog dit gaat ttv de spits icm openbaar vervoer. (Voor de NS doet de vrachtvervoer weinig goeds ad dienstregeling). Waar wordt buiten de stad geladen/gelost. Hoe regelen ze het dat de aanvoer (4st) tegelijkertijd daar zijn met de tram. Hoe pakt de aslast van de vrachttram uit op railslijtage. Hoe beinvloed het hogere benodigde optrekvermogen het tractiesysteem…
Laat mij raden. Een wethouder heeft zich weer bij de neus laten nemen. Al een volledige concessie weggegeven (dus nieuwe randvoorwaarden obv leermomenten gaan de stad veel kosten) en het typ materieel dat wordt toegepast is niet bekend laat staan omschreven.
#3
micha
alle vracht naar 4 punten en dan de stad in…op nieuwe rails? Zou graag het doorstromingsmodel willen zien. Kan me niet voorstellen dat wat nu al niet goed lukt met aanvoer vanuit vele kanalen nu via 4 wel goed gaat. Het is niet voor niets dat er zoveel vrachtwagens klaar staan, er is aanvoer nodig voor de nieuwe dag wat dezelfde ochtend nog ergens anders vandaan moet komen.
Het idee is voortgekomen vanuit 1 fabriek in dresden. Die constructie kennen we hier ook. Daarnaast is er naar zermat (http://www.zermatt.ch/data/pdf/Ortsplan.pdf) gekeken. Want dat had het zusje van Amsterdam kunnen zijn?
Laat me raden. Dit gaat de amsterdammer en de middenstand grof geld kosten. Een eerste kleine test is succesvol immers kleine impact maar dan gaat het systeem life waarna blijkt dat de wegen verstopt raken. Trams blijven steken en zonder omweg komt de bevoorrading stil te staan. Stakingen leggen de stad lam. Spoed leveranties zijn (nagenoeg) niet meer mogelijk maar ja leveranties komen toch al niet op tijd. Terugdraaien kan pas na milieurapport dat het terugdraaien niet slechter is voor het milieu en dan zit je met de europese gebakken peren.
Zonder extra tunnels voor de trams of het autovrij maken van de stad danwel in 4 taartpunten opdelen kom je er volgens mij niet. En dan heb ik het nog niet over de financiering. Blijkbaar heeft Amsterdam geld over?
Het grote voordeel is dat de vier punten zo gekozen kunnen worden dat ze toch al drukke wegen dan ontlasten. Auto’s zijn dan alleen voor de allerlaatste deel van het traject nodig. En ik neem aan dat spoedleveranties nog steeds mogelijk zullen zijn. Het wordt een extra optie, niet de enige optie.
#8
micha
“Het personentransport komt niet in gevaar. Hendriks: ?Hier en daar zullen wat extra rails moeten worden gelegd, maar op andere zijn rails niet meer in gebruik”
Die ouwe rails is hier niet op berekend en er is niet voldoende…nieuw rails.
Ik vermoed dat dit voornamelijk gaat werken met een beperkte overname van het transport en voornamelijk bij “houdbare” producten.
Reacties (8)
Klinkt zeer goed
je vraagt je af of ze hier beter over nagedacht hebben dan over de combino.
Als ik het goed heb krijg je dus lokaal veel electrische busjes. Lokaal laden en lossen is voorlopig niet geregeld dus wat voorheen doorgaanbaar was voor tram of bus wordt nu geblokeerd voor tram EN bus. Sterker nog dit gaat ttv de spits icm openbaar vervoer. (Voor de NS doet de vrachtvervoer weinig goeds ad dienstregeling). Waar wordt buiten de stad geladen/gelost. Hoe regelen ze het dat de aanvoer (4st) tegelijkertijd daar zijn met de tram. Hoe pakt de aslast van de vrachttram uit op railslijtage. Hoe beinvloed het hogere benodigde optrekvermogen het tractiesysteem…
Laat mij raden. Een wethouder heeft zich weer bij de neus laten nemen. Al een volledige concessie weggegeven (dus nieuwe randvoorwaarden obv leermomenten gaan de stad veel kosten) en het typ materieel dat wordt toegepast is niet bekend laat staan omschreven.
alle vracht naar 4 punten en dan de stad in…op nieuwe rails? Zou graag het doorstromingsmodel willen zien. Kan me niet voorstellen dat wat nu al niet goed lukt met aanvoer vanuit vele kanalen nu via 4 wel goed gaat. Het is niet voor niets dat er zoveel vrachtwagens klaar staan, er is aanvoer nodig voor de nieuwe dag wat dezelfde ochtend nog ergens anders vandaan moet komen.
Het idee is voortgekomen vanuit 1 fabriek in dresden. Die constructie kennen we hier ook. Daarnaast is er naar zermat (http://www.zermatt.ch/data/pdf/Ortsplan.pdf) gekeken. Want dat had het zusje van Amsterdam kunnen zijn?
Laat me raden. Dit gaat de amsterdammer en de middenstand grof geld kosten. Een eerste kleine test is succesvol immers kleine impact maar dan gaat het systeem life waarna blijkt dat de wegen verstopt raken. Trams blijven steken en zonder omweg komt de bevoorrading stil te staan. Stakingen leggen de stad lam. Spoed leveranties zijn (nagenoeg) niet meer mogelijk maar ja leveranties komen toch al niet op tijd. Terugdraaien kan pas na milieurapport dat het terugdraaien niet slechter is voor het milieu en dan zit je met de europese gebakken peren.
Zonder extra tunnels voor de trams of het autovrij maken van de stad danwel in 4 taartpunten opdelen kom je er volgens mij niet. En dan heb ik het nog niet over de financiering. Blijkbaar heeft Amsterdam geld over?
Nou ja, wie weet is het deze keer wel goed uitgewerkt. Maar zoals bijna al deze dingen: I’ll believe it when I see it.
Een OLS (ondergronds leidingen systeem) zie ik wel zitten. Hooguit een beetje laveren tussen al die bomen door.
Vergeet de palen niet;)
@3: ik begrijp dat het op bestaande rails is.
Het grote voordeel is dat de vier punten zo gekozen kunnen worden dat ze toch al drukke wegen dan ontlasten. Auto’s zijn dan alleen voor de allerlaatste deel van het traject nodig. En ik neem aan dat spoedleveranties nog steeds mogelijk zullen zijn. Het wordt een extra optie, niet de enige optie.
“Het personentransport komt niet in gevaar. Hendriks: ?Hier en daar zullen wat extra rails moeten worden gelegd, maar op andere zijn rails niet meer in gebruik”
Die ouwe rails is hier niet op berekend en er is niet voldoende…nieuw rails.
Ik vermoed dat dit voornamelijk gaat werken met een beperkte overname van het transport en voornamelijk bij “houdbare” producten.