Ze gaan iets samendoen met Government Motors, volgensmij blijft er straks nog maar 1 groot staats bedrijf over. Heerlijk dat fascisme en communisme.
#2
Loupe
Wie heeft er straks eigenlijk geld om die elektrische auto’s te kopen? Als de crisis en de bezuinigingen zo doorgaan, kunnen maar weinig mensen zich nog een nieuwe auto veroorloven, groen of niet.
klopt hetis een dode industrie, maar de overheden houden het overeind, en dan geven ze straks de vrije markt de schuld
#3
Joop
Wat een ontzettend positief initiatief van de Franse regering. Aanpakken op de juiste manier, goed voor Frankrijk (en de rest van ons continentje) en groen is de toekomst!
#4
Yevgeny Podorkin
Mooi. Van de week al een gezien (splinternieuwe hybride Citroen), stond langs het huis op te laden via een kastje aan de gevel. Weliswaar overdag..(niet zo bijdehand mevrouwtje) en neem aan dat de bewoners groene stroom afnemen anders is het initiatief en marketing gebaseerd op feel good- sentiment “goed duurzaam bezig zijn” (a la biobrandstof verwoesten natuur en landbouwgrond)..
#5
anton
Groen gaan is falliet gaan. Toch zonde van die eigenzinnige Franse auto’s.
#6
Grolschje
Je kunt er een hele bak subsidie tegenaan gooien. Dat vermommen onder het devies ‘groen’. Ze maken zo meteen nog steeds te dure flut auto’s die niet verkopen.
Als een rechtse president dit had gedaan waren de reacties waarschijnlijk niet positief onder linksen. Dan was het belastinggeld naar de rijken schuiven.
#7
Joop
De reacties zijn weer lachwekkend… vooringenomen negatief geneuzel. :-)
Dat kan wel zijn, maar als er maar genoeg Antons rondlopen, wordt zoiets een selffulfilling prophecy. Tenzij zijn anti-groen praatjes alleen maar woord en weinig daad zijn. Maar hij lijkt mij er zo eentje die expres een auto koopt die nog meer benzine slurpt en rommelmarkten afstruint op zoek naar werkende 100 watt gloeilampen om in zijn huis te hangen, uit pure weersigheid.
Jammer, inderdaad, als je de Telegraaf elke dag leest, met GeenStijl, en de reacties serieus neemt, dan neem je de taal over. Dat zie ik wel meer bij reacties. En dat heeft dan invloed op de publieke opinie.
#8
majava
Weet je wat ook zo’n fiasco was? Dat met die fietspaden. Moesten we onder druk van een groene lobby van kansenburgers die geen auto konden betalen allemaal aan de aparte fietsstroken en paden. Op kosten van de belastingbetaler natuurlijk. En kijk nu eens waar dat toe heeft gel…
oh wacht.
#9
ReinoutS
Als we dat een paar jaar terug met NedCar gedaan hadden waren we nu spekkoper geweest. Nu blijft het behelpen met mini’tjes bouwen voor BMW.
Reacties (12)
Ze gaan iets samendoen met Government Motors, volgensmij blijft er straks nog maar 1 groot staats bedrijf over. Heerlijk dat fascisme en communisme.
Wie heeft er straks eigenlijk geld om die elektrische auto’s te kopen? Als de crisis en de bezuinigingen zo doorgaan, kunnen maar weinig mensen zich nog een nieuwe auto veroorloven, groen of niet.
klopt hetis een dode industrie, maar de overheden houden het overeind, en dan geven ze straks de vrije markt de schuld
Wat een ontzettend positief initiatief van de Franse regering. Aanpakken op de juiste manier, goed voor Frankrijk (en de rest van ons continentje) en groen is de toekomst!
Mooi. Van de week al een gezien (splinternieuwe hybride Citroen), stond langs het huis op te laden via een kastje aan de gevel. Weliswaar overdag..(niet zo bijdehand mevrouwtje) en neem aan dat de bewoners groene stroom afnemen anders is het initiatief en marketing gebaseerd op feel good- sentiment “goed duurzaam bezig zijn” (a la biobrandstof verwoesten natuur en landbouwgrond)..
Groen gaan is falliet gaan. Toch zonde van die eigenzinnige Franse auto’s.
Je kunt er een hele bak subsidie tegenaan gooien. Dat vermommen onder het devies ‘groen’. Ze maken zo meteen nog steeds te dure flut auto’s die niet verkopen.
Als een rechtse president dit had gedaan waren de reacties waarschijnlijk niet positief onder linksen. Dan was het belastinggeld naar de rijken schuiven.
De reacties zijn weer lachwekkend… vooringenomen negatief geneuzel. :-)
Dat kan wel zijn, maar als er maar genoeg Antons rondlopen, wordt zoiets een selffulfilling prophecy. Tenzij zijn anti-groen praatjes alleen maar woord en weinig daad zijn. Maar hij lijkt mij er zo eentje die expres een auto koopt die nog meer benzine slurpt en rommelmarkten afstruint op zoek naar werkende 100 watt gloeilampen om in zijn huis te hangen, uit pure weersigheid.
Jammer, inderdaad, als je de Telegraaf elke dag leest, met GeenStijl, en de reacties serieus neemt, dan neem je de taal over. Dat zie ik wel meer bij reacties. En dat heeft dan invloed op de publieke opinie.
Weet je wat ook zo’n fiasco was? Dat met die fietspaden. Moesten we onder druk van een groene lobby van kansenburgers die geen auto konden betalen allemaal aan de aparte fietsstroken en paden. Op kosten van de belastingbetaler natuurlijk. En kijk nu eens waar dat toe heeft gel…
oh wacht.
Als we dat een paar jaar terug met NedCar gedaan hadden waren we nu spekkoper geweest. Nu blijft het behelpen met mini’tjes bouwen voor BMW.