1. 2

    ja, je moet soms wel behoorlijk scheel kijken of een toverbril op hebben om de waarheid te kunnen zien zo wordt die tegenwoordig verborgen en verbogen.

  2. 3

    Waarheid…….lipservice (click)

    Links naar boven, rechts naar beneden……..

    De blikken kruisen maar……..

    X-eyed

    [muziek]
    Modaka-Drift
    Astrid Seriese-Little trip to heaven
    Thornley-The Going Rate
    [/muziek]

    Blind

    Cross eyed (x-eyed)

    Links verheven rechts beneden.

    Snowblind……..

    Sneeuwbril…..

    Antenne, schaduw……….

    [muziek]
    Norah Jones-Cold Heart
    Marco borsato-Ik leef niet meer voor jou
    Foo Fighters- Virginia Moon
    [/muziek]

    Shit, het komt me zo bekent voor…


    ..
    .

    Ik zie het niet.

    (stukje avond)

  3. 4

    Hi NoName, voor mij is deze prent een herhaling van d’oude platen, niks nieuws.

    Tuurlijk het Matri-X- cross eyed thema, maar fuck so what.

    Ik wil wel eens de mindspell van een Congolees of Indisch officier uit 1870. BuVVub.

    Kippfest, waar ben je !

  4. 5

    Effe ernstig, Mesc: als tekenaar ga ik uit van mijn prerogatief dat alles, maar dan ook alles kan.
    Elk materiaal, op elk oppervlak, met elk onderwerp.
    Op het soms bevrijdend naargeestige en hopeloos creatieve pad wat ik hier op Sargasso heb afgelegd, is het postmoderne eentje wat ik met graagte links laat liggen. Maar wat me wel lokt is het medium Tijd.
    Om te beginnen mist een afgewerkte tekening dat, en dat mis ik wanneer ik het resultaat alhier zie.
    In het geval van deze tekening had ik de onstuitbare drang om a la reliefgravure het potlood haar ding te laten doen. Zo kwam de Waarheid al tekenend ‘aan het licht’, als iets van vroeger, een historisme, en iets wat uit de aard der zaak verbogen wordt. Waarheid is een herinnering, en een herinnering is een verbuiging.
    Ergo: waarom iets ‘nieuws’, als men het ‘oude’ wil tonen?
    Maar uw Congolees … tempting thought.

  5. 6

    In je werk hier komt het tekenen zelf (als proces, als materiaal) regelmatig als Eigen-onderwerp terug. Als sleutel ook wel en daar miste ik. Die mens die men siet. Dimensie. Den deze hield er gisteravond een paar achter, en ik werd er kribbig van. Dat zo’n ding dat kan… Ook wel weer mooi, eigenlijk.

  6. 7

    En u als vrexkuus een uitermate lekker volkoren broodje met brie, tomaat, basilicum en een druppeltje azijn en truffel-olie toegewenst.

  7. 8

    Wel, mesc, bedankt.
    Ik zie het als een eer, dat dubbele -aan de ene kant wil ik mijn tekening laten ‘verdwijnen’, niets geen vorm meer, enkel inhoud, aan de andere kant net weer niet. Dan wil ik elke lijn laten ‘voelen’, het tastbare ervan, het werkelijke.
    Zeker daarom de klikprent, die is met een macrolens genomen, van 2 cm afstand.
    Om het zinnelijke van grafiet en klei op een korrelig geperst vel pulp te tonen. Heerlijk. En de essentie.

  8. 11

    Die kop lijkt al gebeeldhouwd. En dan is het nog maar een tekening. Strak en levensecht. Fysiek uit klei namaken misschien…..proberen….

  9. 12

    Mijn fysiek dicteert me een beeldhouwer te zijn, beetje de vervreemding die je bij Gustav Klimt ziet, bruuske fijnicus.
    In een ideale wereld had ik dat geweest, nu is het 2dimensionaal. Wat ook beter past bij mijn immerse vrijheidsdrang.
    Maar tastbaar zou ik die wel willen zien, Mister Puppetwaarheid :-)

  10. 13

    ‘T was maar een voorzetje. Loopt in Antwerpen of ? vast wel een beeldhouwer rond die het wil maken. Soort van co- productie,…2- én 3 dimensionaal. Toe maar. En….wie weet: open monden, glorie, roem, exposities,…zoon apetrots óveral mee naar toe natuurlijk. ”Nee!,..ik kop ‘em niet in,..ik hecht aan m’n vrijheid!”,…..

    Tja, dan houdt het natuurlijk op hè…..

  11. 14

    Ter elke duidelijkheid: Mister Puppetwaarheid is de figuur op de tekening hé Yepe.

    Maar dit figuur zou ik zelf niet dorsen te beeldhouwen.
    Geef mij maar Rodin, keihard met zachtheid omgaan, smak in da face tederheid. De pure vorm zelf, maar dan duidelijk gevormd.