1. 1

    Klopt niet, indien er op- en afritten zijn kan de politie kiezen om het gehele traject of de deeltrajecten aan te zetten.
    Er word dus altijd het gemiddelde van een traject gemeten. In bepaalde gevallen kan je wel over 2 opeenvolgende trajecten komen.

    Heerlijk om die TG aso’s zich boos te zien maken omdat ze de wet niet mogen overtreden :-)
    Er staan wel bij het begin, maar niet bij het einde borden, dus officieel weet volgens mij niemand waar ze ophouden. (tenzij Koos het op zijn site heeft gezet)

    En (zoals gebruikelijk) er staan meerdere feitelijke onjuistheden in het artikel, waar ik lekker niets over mag zeggen…
    (en ja ik heb er verstand van).

  2. 3

    LOL @ krop.

    Ik werk niet voor de overheid, maar ook mijn werkgever heeft mij voor geheimhouding laten tekenen.

    Wat ik nog wel even kwijt wil is dat het hele privacy gedoe (waar ik me veel zorgen over maak) juist voor trajectcontroles niet op gaat. Ten minste als je geen overtreding begaat worden de metingen weg gegooid. Met die systemen kan je dus niet getrackt worden.

  3. 4

    @3 …of het geeft juist toe dat er een groot gat in de transparantie van publiek-private samenwerking zit (zie ook OV-chipkaart): Het publieke deel is aanspreekbaar, maar heeft feitelijk geen macht en kan zich verschuilen achter de geheimhouding van het private deel.

    [ironie]Je werkt dus voor een soort verkeers-Blackwater[/ironie] :-P

  4. 5

    Ik lach me een breuk bij GS nu ook over hun zuiger , maar:
    “”Aan het begin van het traject maken camera?s boven of naast de weg opnames van elk passerend voertuig, op alle rijstroken. Een computer bewaard alle beelden. De computer identificeert vervolgens ieder voertuig dat passeert. Aan HET EINDE VAN HET TRAJECT maken camera?s wederom een opname. Die opname wordt automatisch gekoppeld aan de opname van het betreffende voertuig bij de start van het traject. Vervolgens rekent de computer uit hoeveel tijd er verstreken is tussen de twee opnames. Met een simpel rekensommetje (lengte van het traject gedeeld door de tijd) berekent de computer hoe hard ieder voertuig heeft gereden. Is er niet harder gereden dan de voor dat voertuig geldende maximum snelheid, dan worden de opnames direct gewist. Is er te hard gereden, dan worden de beelden en het daaruit ?gelezen? kenteken automatisch doorgestuurd naar de politie.” waarvan GS zecht dat het niet klopt, klopt wel, het gaat precies zoals het er staat.

    Maar zoals ik hierboven al zei, die aso’s van flitsservice hebben aannames gedaan over waar de trajecten ophouden. En die kloppen niet in alle gevallen.

    Heerlijk! :-)

  5. 6

    Maar zoals ik hierboven al zei, die aso’s van flitsservice hebben aannames gedaan over waar de trajecten ophouden. En die kloppen niet in alle gevallen.

    Dat kun je toch gewoon zien?