Sjoh, de reactie van Willem Oranje is nog interessanter dan het geschreven stukje van oud PSP er Verdonk. De hoofddoek kan naast een vorm van onderdrukking ook een vorm van onderscheding vanuit een geloof zijn. Ik ken een vrouw die vorig jaar zich meer moslim ging voelen, en een hoofddoek ging dragen. Geen idee of dat door externe factoren of eigen keuze, zoals ze het zelf vertelt is. Eigenlijk is het onderdeel van een traditie, zoals die eveneens lang in christelijk Nederland gold. Tradities verander je niet zo snel, vooral op gedwongen manieren vanuit de overheid, zal het populairder worden als geuzengebruik.
#2
pedro
Zo langzamerhand wordt vanuit bepaalde kringen op die vrouwen net zo veel druk uitgeoefend om de hoofddoek af te doen, als er druk vanuit bepaalde islamitische kringen uit wordt geoefend om die doek te dragen. Op deze manier worden die vrouwen van 2 kanten in de mangel genomen en is van een vrije keus of een bevrijding geen sprake. De strijd om de hoofddoek begint te lijken op de veel te vaak voorkomende strijd tussen 2 gescheiden mensen, die de kinderen tot inzet van hun onderlinge ruzie maken.
Reacties (2)
Sjoh, de reactie van Willem Oranje is nog interessanter dan het geschreven stukje van oud PSP er Verdonk. De hoofddoek kan naast een vorm van onderdrukking ook een vorm van onderscheding vanuit een geloof zijn. Ik ken een vrouw die vorig jaar zich meer moslim ging voelen, en een hoofddoek ging dragen. Geen idee of dat door externe factoren of eigen keuze, zoals ze het zelf vertelt is. Eigenlijk is het onderdeel van een traditie, zoals die eveneens lang in christelijk Nederland gold. Tradities verander je niet zo snel, vooral op gedwongen manieren vanuit de overheid, zal het populairder worden als geuzengebruik.
Zo langzamerhand wordt vanuit bepaalde kringen op die vrouwen net zo veel druk uitgeoefend om de hoofddoek af te doen, als er druk vanuit bepaalde islamitische kringen uit wordt geoefend om die doek te dragen. Op deze manier worden die vrouwen van 2 kanten in de mangel genomen en is van een vrije keus of een bevrijding geen sprake. De strijd om de hoofddoek begint te lijken op de veel te vaak voorkomende strijd tussen 2 gescheiden mensen, die de kinderen tot inzet van hun onderlinge ruzie maken.