1. 1

    Uhh, ik lees echt iets heel anders.

    Nl. dat het niet meer rendabel lijkt om dat vlees nu in te kopen en maandenlang te koelen.

    Marktwerking ? Crisis! Gezond verstand ? Portemonnee!

  2. 2

    @1 Er zijn inderdaad 2 verhalen, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

    Maar ook.. “there are no marketing campaigns as there are for other food products”

    Gelukkig hebben verschillende Ngo’s wel diepe zakken en hoop ik dat door ‘tegencampagnes’ de vraag over de jaren zodanig daalt dat de marktwerking er (inderdaad) een eind aan maakt.

  3. 4

    @2: “there are no marketing campaigns as there are for other food products”

    Tja, Noorwegen zit niet bij de EU, dus er is geen potje om de eigen visserij met reclamecampagnes te steunen, in tegenstelling tot bij de EU-boeren.

  4. 6

    Pah! De reden dat de vraag zo laag is, is dat Noorwegen het spul niet mag verkopen omdat alle walvissoorten, ongeacht hoeveel exemplaren er van die soort zijn, op de CITES-lijst staan.

    Misschien dat er in de rest van Europa wel een enorme vraag zou zijn geweest. Nederlanders vreten per slot van rekening alles als het maar voor twee euro in de vriezer van de Aldi ligt.