Hier zit muziek in

,

De reclamecampagne van Touch Wood. Preciesiewerk in het bos.

Reacties (4)

#1 qwerty

Hier een stukje over de telefoon

The body of the phone is made out of surplus Cypress wood. That is wood that comes from trees that are culled during thinning operations. Forest thinning by the way is a practice that is intended to keep forests healthy.

Hij wordt dus gemaakt van dunningshout. Nu weet ik niet wat de aantallen van deze telefoon zijn maar de hoeveelheid hout dat wordt gebruikt zal zo weinig zijn dat afvalhout bij een willekeurige zagerij waarschijnlijk voldoende zou zijn voor de volledige productie gedurende de levensduur van dit product. Het hout zal versterkt moeten worden met kunstharsen, de telefoon zal net zo vervuilend zijn als elke andere.

Ik vind het een prachtige reclame, maar zoals alle reclames gaat het hier om de creatie van een illusie. Zoiets van: koop dit telefoontje en je redt de wereld.

Nou, vergeet het maar.

  • Volgende discussie
#1.1 L.Brusselman - Reactie op #1

Jezus Bleibet Meine Freude,sta daar eens bij stil
En dat voor een telefoontje.

#1.2 qwerty - Reactie op #1.1

Over de illusie van “Jesus bleibet meine Freude” (en de relatie daarvan met telefoontjes) wil ik het verder niet eens hebben ;)

#2 Yevgeny Podorkin

Kill Bill. Dat perpetuum mobile met water/ geluid in die tuin. Japanners zijn altijd machtig mooi in staat eenvoudig ogende zaken tot kunst te verheffen. Maar is het niet gekopieerd? Staat mij een min-of-meer project uit de jaren 70 bij (kan origineel zo gauw niet vinden)…

Der Lauf der Dinge

http://www.youtube.com/watch?v=ewrohkr7iFE

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie