Ach ja, Nana heeft ook een pensioen en aandacht nodig vandaar dat dit soort volstrekt niets toevoegende producties ontstaan. Auteursrechten hè. Foute muziek dus.
@1 Jij denkt werkelijk dat Nana Mouskouri een muziekproducer heeft gebeld met het verzoek of hij alsjeblieft een nummer van haar wilde herbewerken zodat zij daar een fractie van de royalties van zou ontvangen?
Kan ze beter een rondje optredens geven voor €100,- per kaartje.
Maar doorgaans werkt het zo dat een hedendaagse muziekbewerker een bestaand nummer dat hem aanspreekt bewerkt en in een nieuw jasje giet, en dan toestemming vraagt aan de rechthebbende.
En tenzij mevrouw Mouskouri dat nummer zelf geschreven of gecomponeerd heeft, is dat primair de platenmaatschappij. Die heeft doorgaans de rechten op de opnamen.
Zoek je niet gewoon ‘argumenten’ om af te geven op wat je als een schennis van je jeugdsentiment beschouwt; een beetje zoals filmliefhebbers die met liefde terugdenken aan de oude Star Wars-films het zonde vinden dat George Lucas die oude films ging zitten herbewerken met computertechniek en ze zo verpestte?
@1:
Je kunt er van houden of niet, maar Ιωάννα Μούσχουρη behoeft echt geen aanvulling op haar pensioen ;-)
N.B.
Lees ook even het (laatste) van politieke carrière.
Ik herinner me een parodie op Nana, waarbij ze zo karakteristiek haar armen spreidde, die vervolgens alsmaar langer werden. Waarop ik me afvroeg: zouden ze in het EP ook wel eens een bonte avond hebben?
@2: Jij denkt werkelijk dat Nana Mouskouri een muziekproducer heeft gebeld met het verzoek of hij alsjeblieft een nummer van haar wilde herbewerken zodat zij daar een fractie van de royalties van zou ontvangen?
Nee.
Ik zal de volgende keer vermelden dat Nana katholiek is en die producer ook (/flauwekul; voordat je weer van acquit gaat, overreageren is ook een vak).
Maar het blijft verder totaal een nutteloze toevoeging en het voegt wel degelijk iets toe aan haar pensioen (geen idee hoeveel). Er is dus van meerdere kanten kritiek te leveren op dit soort bewerkingen. Vanwege het muzikale en vanwege het financiële.
Het geld draait zo rond in verkeerde kringen.
En blijkbaar de muziek ook.
En NB: Zoek je niet gewoon ‘argumenten’ om af te geven op wat je als een schennis van je jeugdsentiment beschouwt; een beetje zoals filmliefhebbers die met liefde terugdenken aan de oude Star Wars-films het zonde vinden dat George Lucas die oude films ging zitten herbewerken met computertechniek en ze zo verpestte?
Manmanman… wat er allemaal over mij niet in jou kop rond gaat.
Maar het blijft verder totaal een nutteloze toevoeging en het voegt wel degelijk iets toe aan haar pensioen (geen idee hoeveel). Er is dus van meerdere kanten kritiek te leveren op dit soort bewerkingen. Vanwege het muzikale en vanwege het financiële.
@5 Ik snap deze ‘kritiek’ op het financiële aspect niet helemaal. Wat kan jou het schelen of Nana Mouskouri een paar honderd euro per jaar extra op haar bankrekening overgeschreven krijgt of niet?
Het geld draait zo rond in verkeerde kringen.
Leg eens uit, hoezo behoort Nana Mouskouri tot “verkeerde kringen”? Is dat omdat ze wat jou betreft al geld genoeg heeft (maar dan snap ik je argument niet dat ze dit doet omdat ze kennelijk een pensioen nodig heeft). Of kan je die vrouw persoonlijk iet uitstaan, en indien zo, wat heeft ze dan wel misdreven?
Of heb je gewoon een afkeer van haar muziek en was je blij dat je Mouskouri nooit meer hoefde te horen, ja, zelfs niet meer aan haar hoefde te denken, en kreeg je vlekjes toen je dit item zag?
En indien zo, heb je dan op het filmpje geklikt om je ergernis lekker te voeden, of heb je deze herbewerking überhaupt niet beluisterd en gewoon vooringenomen een reactie getikt?
En als dat zo was, zou het dan niet waarachtiger zijn geweest een reactie achter te laten in de trant van:
“God, Jezus, ik dacht dat ik van die Mouskouri verlost was, maar nou gaan ze haar nog een beetje zitten samplen ook! Waarom, in vredesnaam? Wat voegt het toe om een schromelijk overschatte, zijige jaren zeventig-artieste te herkauwen op een modern beatje? Blegh!”
Sowieso, als je die Mouskouri niks vindt (en/of herbewerkingen van haar oeuvre niks), dan klik je toch gewoon weg, Hans? Vanwaar die behoefte om deze productie dan af te zeiken (laat staan daar oneigenlijke argumenten bij te verzinnen)?
Ik ben natuurlijk ongelofelijk aan het zuigen, maar dat komt omdat ik mij dan weer enigszins irriteer aan de oneigenlijkheid en daarmee de onwaarachtigheid van je argumenten, die ik waarneem.
‘Het voegt niks toe’, tja dat is joúw mening. Maar als er ook maar één iemand is die er schik in heeft hier naar te luisteren (bijna vier miljoen weergaven, bijna vijfentwintigduizend likes tegenover tweehonderdzestig dislikes), dan heeft het natuurlijk al per definitie wel iets toegevoegd.
Man, man, slecht geslapen? Verkeerd gegeten of gevreeën?
Je draaft veel te ver door. Nana en haar geld kan me echt niet schelen. Een deuntje pakken en daar even een beat achter zetten wel, ik denk nl dat ik iets van muziek weet. Muzikaal is het niets en omdat het een te simpele methode van geld verdienen is is dat wat mij betreft ook niets.
En ik hoef dat helemaal niet te verantwoorden aan een anonieme stalkende zeikerd op het internet.
Ik hoef helemaal niets te verantwoorden aan een anonieme stalkende zeikerd op het internet.
Als Wendy Carlos (die hier onlangs ook wat aandacht kreeg) de 40e symfonie van Mozart onder handen neemt is dat alleen vanwege zijn synthesizer pionierswerk interessant. Muzikaal is het niks. En ja, voordat je weer losgaat, dit is een totaal ander voorbeeld dan dat van Nana.
Maar idd, ook maar een mening. Edoch, niet geheel feitenvrij maar blijkbaar wel een andere culturele achtergrond dan de jouwe. Kijk, dezelfde feiten hebben niet altijd dezelfde waarheid binnen de verschillende culturele frames. Lastig hè.
Je bent hier onlangs als grootinquisiteur gekarakteriseerd (niet eens door mij) maar jouw reacties hierboven onderschrijven die kwalificatie wel wat mij betreft.
En als je nou echt door wil gaan met dit gezeik, stel ik voor dat we de email gebruiken of even de telefoon pakken.
Reacties (9)
Ach ja, Nana heeft ook een pensioen en aandacht nodig vandaar dat dit soort volstrekt niets toevoegende producties ontstaan. Auteursrechten hè. Foute muziek dus.
@1 Jij denkt werkelijk dat Nana Mouskouri een muziekproducer heeft gebeld met het verzoek of hij alsjeblieft een nummer van haar wilde herbewerken zodat zij daar een fractie van de royalties van zou ontvangen?
Kan ze beter een rondje optredens geven voor €100,- per kaartje.
Maar doorgaans werkt het zo dat een hedendaagse muziekbewerker een bestaand nummer dat hem aanspreekt bewerkt en in een nieuw jasje giet, en dan toestemming vraagt aan de rechthebbende.
En tenzij mevrouw Mouskouri dat nummer zelf geschreven of gecomponeerd heeft, is dat primair de platenmaatschappij. Die heeft doorgaans de rechten op de opnamen.
Zoek je niet gewoon ‘argumenten’ om af te geven op wat je als een schennis van je jeugdsentiment beschouwt; een beetje zoals filmliefhebbers die met liefde terugdenken aan de oude Star Wars-films het zonde vinden dat George Lucas die oude films ging zitten herbewerken met computertechniek en ze zo verpestte?
@1:
Je kunt er van houden of niet, maar Ιωάννα Μούσχουρη behoeft echt geen aanvulling op haar pensioen ;-)
N.B.
Lees ook even het (laatste) van politieke carrière.
Ik herinner me een parodie op Nana, waarbij ze zo karakteristiek haar armen spreidde, die vervolgens alsmaar langer werden. Waarop ik me afvroeg: zouden ze in het EP ook wel eens een bonte avond hebben?
@2: Jij denkt werkelijk dat Nana Mouskouri een muziekproducer heeft gebeld met het verzoek of hij alsjeblieft een nummer van haar wilde herbewerken zodat zij daar een fractie van de royalties van zou ontvangen?
Nee.
Ik zal de volgende keer vermelden dat Nana katholiek is en die producer ook (/flauwekul; voordat je weer van acquit gaat, overreageren is ook een vak).
Maar het blijft verder totaal een nutteloze toevoeging en het voegt wel degelijk iets toe aan haar pensioen (geen idee hoeveel). Er is dus van meerdere kanten kritiek te leveren op dit soort bewerkingen. Vanwege het muzikale en vanwege het financiële.
Het geld draait zo rond in verkeerde kringen.
En blijkbaar de muziek ook.
En NB: Zoek je niet gewoon ‘argumenten’ om af te geven op wat je als een schennis van je jeugdsentiment beschouwt; een beetje zoals filmliefhebbers die met liefde terugdenken aan de oude Star Wars-films het zonde vinden dat George Lucas die oude films ging zitten herbewerken met computertechniek en ze zo verpestte?
Manmanman… wat er allemaal over mij niet in jou kop rond gaat.
@5 Ik snap deze ‘kritiek’ op het financiële aspect niet helemaal. Wat kan jou het schelen of Nana Mouskouri een paar honderd euro per jaar extra op haar bankrekening overgeschreven krijgt of niet?
Leg eens uit, hoezo behoort Nana Mouskouri tot “verkeerde kringen”? Is dat omdat ze wat jou betreft al geld genoeg heeft (maar dan snap ik je argument niet dat ze dit doet omdat ze kennelijk een pensioen nodig heeft). Of kan je die vrouw persoonlijk iet uitstaan, en indien zo, wat heeft ze dan wel misdreven?
Of heb je gewoon een afkeer van haar muziek en was je blij dat je Mouskouri nooit meer hoefde te horen, ja, zelfs niet meer aan haar hoefde te denken, en kreeg je vlekjes toen je dit item zag?
En indien zo, heb je dan op het filmpje geklikt om je ergernis lekker te voeden, of heb je deze herbewerking überhaupt niet beluisterd en gewoon vooringenomen een reactie getikt?
En als dat zo was, zou het dan niet waarachtiger zijn geweest een reactie achter te laten in de trant van:
“God, Jezus, ik dacht dat ik van die Mouskouri verlost was, maar nou gaan ze haar nog een beetje zitten samplen ook! Waarom, in vredesnaam? Wat voegt het toe om een schromelijk overschatte, zijige jaren zeventig-artieste te herkauwen op een modern beatje? Blegh!”
Sowieso, als je die Mouskouri niks vindt (en/of herbewerkingen van haar oeuvre niks), dan klik je toch gewoon weg, Hans? Vanwaar die behoefte om deze productie dan af te zeiken (laat staan daar oneigenlijke argumenten bij te verzinnen)?
Ik ben natuurlijk ongelofelijk aan het zuigen, maar dat komt omdat ik mij dan weer enigszins irriteer aan de oneigenlijkheid en daarmee de onwaarachtigheid van je argumenten, die ik waarneem.
‘Het voegt niks toe’, tja dat is joúw mening. Maar als er ook maar één iemand is die er schik in heeft hier naar te luisteren (bijna vier miljoen weergaven, bijna vijfentwintigduizend likes tegenover tweehonderdzestig dislikes), dan heeft het natuurlijk al per definitie wel iets toegevoegd.
Nu jij weer!
Man, man, slecht geslapen? Verkeerd gegeten of gevreeën?
Je draaft veel te ver door. Nana en haar geld kan me echt niet schelen. Een deuntje pakken en daar even een beat achter zetten wel, ik denk nl dat ik iets van muziek weet. Muzikaal is het niets en omdat het een te simpele methode van geld verdienen is is dat wat mij betreft ook niets.
En ik hoef dat helemaal niet te verantwoorden aan een anonieme stalkende zeikerd op het internet.
Ik hoef helemaal niets te verantwoorden aan een anonieme stalkende zeikerd op het internet.
Als Wendy Carlos (die hier onlangs ook wat aandacht kreeg) de 40e symfonie van Mozart onder handen neemt is dat alleen vanwege zijn synthesizer pionierswerk interessant. Muzikaal is het niks. En ja, voordat je weer losgaat, dit is een totaal ander voorbeeld dan dat van Nana.
Maar idd, ook maar een mening. Edoch, niet geheel feitenvrij maar blijkbaar wel een andere culturele achtergrond dan de jouwe. Kijk, dezelfde feiten hebben niet altijd dezelfde waarheid binnen de verschillende culturele frames. Lastig hè.
Je bent hier onlangs als grootinquisiteur gekarakteriseerd (niet eens door mij) maar jouw reacties hierboven onderschrijven die kwalificatie wel wat mij betreft.
En als je nou echt door wil gaan met dit gezeik, stel ik voor dat we de email gebruiken of even de telefoon pakken.
@7:
Nadat ik net even heb gekeken of er nog pofmais in huis is?
La Mouskouri maakt wat los. En of dat wat toevoegt. ;)
Sommige mensen hebben teveel vrije tijd of te weinig omhanden.