Elke week maakt GeenCommentaar ruimte voor een artikel van de satirische website de Speld! Nieuws zonder de ‘feitish’ van de reguliere media.
Toen Geert Muller vijf jaar geleden zijn nieuwe website bedreigen.nl begon liep het niet bepaald storm. Het bedreigen van politici was een activiteit die slechts aan weinigen besteed was. De markt leek rijp voor de democratisering van het anoniem bedreigen van landelijke bestuurders, maar Muller moest de eerste jaren tot zijn spijt constateren dat het ?voor de fijnproever? bleef. Van de gemeente Driehuis kreeg hij dan ook geen subsidie voor de opstartfase. ?In die tijd hebben we zelf ook veel bedreigingen de deur uit gedaan, om te proberen het ?Flippo-effect? op gang te krijgen?, vertelt Muller.
Inmiddels is de website een goedlopend bedrijf geworden. Tientallen aanvragen stromen dagelijks binnen en de site heeft een palet aan opties ontwikkeld om politici op een originele manier agressief te bejegenen. ?Het moest makkelijk en toegankelijk worden voor consumenten. Bij ons kan je tijdens het koken even een anonieme kogelbrief versturen. Wij maken de drempel lager voor iedereen en dat spreekt mensen enorm aan?, aldus de nummer 343 uit de Quote top-500.
Bedreigen.nl heeft tegenwoordig stuntprijzen voor gestandaardiseerde e-mails, maar klanten kiezen toch vaak voor de nieuwe kogelbrieven. ?Zo?n brief is toch persoonlijker, een e-mail waarin je de kinderen van een politicus bedreigt is leuk, maar hij is makkelijk uit de inbox te verwijderen?, zegt de succesvolle ondernemer. Tot een jaar geleden stuurde het bedrijf ook verschillende ledematen zoals tenen en vingers op, maar de dienst is gestaakt omdat de vraag niet meer bij te benen was.
De ondernemer begint te glimmen als hij het over zijn klanten heeft. De ?Geenstijlgeneratie? denkt minder in clichés en is ?op zijn eigen manier? politiek actiever dan de vorige generatie. ?Onze klanten zijn erg oprecht, betrokken en geëngageerd. ?Verschillig?, zoals de Vara dat sinds kort noemt?, concludeert Muller.