Closing Time | Prayer in C

Foto: Ted (cc)
Serie:

In 2014 en 2015  stond het aanstekelijke Prayer in C van Lilly Wood & The Prick op nummer 1 in diverse hitlijsten. Het nummer zal wel de boeken in gaan als zomerhitje en luchtig niemendalletje, maar wat vond ik ‘m leuk. Wat ik alleen niet zo in de gaten had, was dat het remix betrof. Die naam van die Duitse producer, Robin Schulz, had ik wel zien staan, maar ik let eigenlijk nooit zo op producersnamen of aan welke knoppen ze hebben zitten draaien en schuiven, boeien. Totdat ik het origineel uit 2010 hoorde van het liedje. En mijn mond viel open. Hoe, hoe, had die producer in dat toch wel wat oubollige, lieve, suffige folkliedje een floorfiller kunnen horen? Hoe, hoe, had hij door die dwarsfluit heen, de hitpotentie kunnen horen?

Reacties (8)

#1 Hans Verbeek

Like

  • Volgende discussie
#2 sikbock

Jah, you never said a word :-) pakkende combinatie van beeld en geluid wat mij betreft. Vooral waar die skateboarders die 2CV misbruiken, mijn meest slechte en krakkemikkige auto ooit. Wat een rotzooi was dat

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 beugwant

@2: Maar wel met karakter. Misschien wel het meeste karakter van alle auto’s ooit. Het probleem met budgetauto’s is dat men vaak het onderhoudsbudget niet begroot. Simpelweg omdat men vaak al blij is dat die auto d’r vanaf kan.
(Wat ik overigens aan de andere kant van Citroën niet begrijp, is dat ze in die hele retrorevival van Mini’s, Kevers, Rugzakjes en zelfs Trabanten van de eigen twee iconische auto’s (de Eend en de Snoek) van de laatste alleen de naam hergebruiken, voor een behoorlijk lompe bak nota bene.)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Sikbock

@3: de 2cv werd gebouwd om 9 jaar mee te gaan en daarna wastie gewoon verrot en moet er een nieuw chassis onder. Verder bijna geen vermogen, geen enkele kreukelzone, dramatisch slecht weg- en stuurgedrag, lawaaig en de aanblik van de stoelen was al genoeg om accuut rugpijn van te krijgen.

De ( moderne) Mini Cooper S. DAT is pas een leuke auto!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Rigo Reus

@4: Die vering in de bochten in heuvelachtig terrein! Dat open dak! Die versnellingshendel! Dat imago!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Sikbock

@5: het vehikel fungeert daarom nog aardig in het bovengeplaatste videootje, dat is waar

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 beugwant

@4: Het prettige van dat soort simpele poespasvrije lichte autootjes, is dat de productie en sloop een minimum aan milieubelasting veroorzaken. Twee belangrijke factoren die makkelijk worden vergeten omdat men zich blind staart op wat er uit de uitlaat komt.

@5: En dat meeveren tijdens de seks!

De VPRO heeft ooit tussen de stoelen van een Eend een camera gemonteerd om er vervolgens met topsnelheid wat bochtenwerk ergens bij A2, A9 en A10 mee te nemen.
Het spectaculaire resultaat zou wel eens als inspiratie voor de film Breaking the waves kunnen hebben gediend. Daar is ook menigeen zeeziek uit de bioscoop gekomen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Henk van S tot S

@5:
Op de Franse bergwegen en hobbelige paadjes was het een ideale auto.
Met een beetje tussengas kon je ook nog rijdend naar 1 schakelen.
Zelf heb ik een getectyleerde bestel uitvoering (435 cc) op lpg gehad.
Iedere 5000 km kleppen even bijstellen.
Heb er 200.000 km mee gereden.

  • Vorige discussie