1. 1

    Geïnteresseerden kunnen vanaf 10 december via veilingsite eBay een bod uitbrengen op het huwelijk, dat is georganiseerd door een professionele weddingplanner. Ook krijgt de hoogste bieder een trouwjurk, kostuum, bloemen, taart, huwelijksreis en vervoer.

    PARDON?!?! Een weddingplanner, jurk huwelijksreis etc etc kost al zoveel dat ik me bijna niet kan voorstellen dat dat nog iets oplevert voor het Rode Kruis. Wat een onzin. Mensen bieden er echt wel genoeg voor om hun huwelijk te laten voltrekken door Corton. Waarom al dat gedoe er nog bij.

  2. 2

    @1, Ik denk dat deze zaken het rode kruis gratis worden aangeboden. Dan kost het ze dus geen ene cent. Al zou het misschien praktischer zijn als de partijen die dit aanbieden gewoon geld overmaakte. Maar dat levert ze waarschijnlijk minder publiciteit op.

    Kortom op deze manier krijgt het rode kruis geld, de bedrijven reclame en uhm iemand een trouwerij.

  3. 3

    @2 – Daar heb ik ook aan gedacht, Abhorsen, maar zo’n jurk en pak kost toch geld (materiaal- en productiekosten). En een huwelijksreis ook: een vliegtuig vliegt niet gratis. Het kost hoe dan ook geld.
    Bedrijven die gewoon geld overmaken komen ook in de publiciteit. Ik vind het echt zulke ontzettende onzin. En nee, ik ben niet per definitie tegen huwelijken. Wel tegen gedoe. ;-)

  4. 4

    Ik neem dus aan dat de jurk gratis is, net als de vliegreis voor het rode kruis. Aangeboden vanuit de verschillende bedrijven die daarmee in een goed daglicht hopen te komen te staan.

    Ik denk dat geld overmaken toch minder publiciteit is. Nu kan je gemakkelijk zeggen “deze vliegreis wordt mede mogelijk gemaakt door ….”. Makkelijkere manier van reclame maken.

    De wereld zit vol met gedoe. Volgens mij draait een groot gedeelte van onze economie op gedoe :D

  5. 5

    @4 – Jawel. Maar toch ben ik tegen. Als ik politieke ambities had gehad, zou ik de Partij Tegen Gedoe oprichten. :-P

    Het is echt niet zo dat 3FM blijft zeggen dat die huwelijksreis wordt aangeboden door Maatschappij X. Dat betekent dat die de publiciteit net zo eenmalig is als een actie van Bedrijf Y dat 5.000 euro schenkt.