1. 1

    Ik snap het niet, waarom niet een totaalverbod op alle gesleep met dieren en planten uit andere ecosystemen naar het onze?
    Waarom eerst van alles toelaten en als de overlast begint (en het vaak al te laat is) beginnen met moeizaam onderzoek?
    Laat de importeur maar omstandig en duur onderzoek doen naar de schadeloosheid van een exotisch dier of plant én de noodzaak van de import aantonen.

    “Waarom deze vis en 16 andere soorten nu op de zwarte lijst staan in de EU”
    https://nos.nl/artikel/2297655-waarom-deze-vis-en-16-andere-soorten-nu-op-de-zwarte-lijst-staan-in-de-eu.html

  2. 6

    @2: Het is nu eenmaal wielrennen op de weg. Ik begrijp je verwarring wel, omdat veldrijders die wedstrijden (waarvan er overigens nog veel te weinig zijn) tegenwoordig de hele tijd winnen.

  3. 8

    @7 nee.

    Het is een openbare weg. Je ziet niets afgezet staan bij het zebra pad.

    Als je als voetganger oversteekt op een zebrapad heb je voorrang. Je ziet op de video in de verte mensen van de organisatie staan, die hadden ook bij de zebra kunnen staan.

    Het is i.d.d. van de zotte dat de samenleving lam gelegd wordt om een stelletje doping gebruikers door te laten.

    Regelmatig worden hele steden/gebieden afgezet voor wieler en hardloop wedstrijden. Er staat nauwelijks een toeschouwer aan de kant. Hooguit bij de 100 meter bij de finish.

    Als er toch (bijna) niemand komt kijken, waarom moet dan een halve gemeente/provincie lamgelegd worden? laat ze lekker rondjes rijden op een afgelegen gebied. Hoeft echt niet dwars door stadscentra heen. En al helemaal niet op alle hoofdwegen in een gemeente.

    In mijn gemeente gebeurt dit alles een keer of 6-8 per jaar. Sluit men de ring af voor een halve dag. De wedstrijd komt er maar 10 minuten langs. En tot overmaat ligt er een parallel weg naast.

    Waarom niet die parallelweg gebruiken zodat het reguliere verkeer gewoon door kan?

  4. 9

    @7: Ja, en die zijn voorbij, dus zou je nu veilig over moeten kunnen steken…
    @8: Vroeger werd inderdaad de hele dag het parcours afgezet voor die paar tellen dat het peloton langs zoefde. Dat is inmiddels flink verbeterd, de tijdelijke afzetting is tegenwoordig heel goed getimed. Maar het is hier in het Heuvelland daarentegen dan weer wel bijna elk weekend raak. Elke bierbrouwer, energieboer, meukverhuurder, bank of verzekeringsgigant wil zijn eigen rondje en allemaal ook liefst over dezelfde steile hellingen. Een aantal gemeenten in het Heuvelland begreep dat dit teveel van het goede was en dat het aantal koersen moest worden beperkt.
    Hoe hebben ze dat gedaan? De lokale kleine clubjes moeten nu voor hun rondje om de kerk naar de Ardennen uitwijken en de ruimte die zo vrij kwam kon worden gebruikt voor uitbreiding van de bestaande koersen met damesritten, die dan bij voorkeur in nog niet ontgonnen gebieden werden verreden.
    De overlast werd dus meer uitgesmeerd, een beetje zoals men de geluidsdruk van vliegvelden manipuleert.
    Daarbij wil de nagenoeg failliete stad Sittard zich als wielerstad op de kaart zetten, en als je letterlijk tot de grens bent volgebouwd, dan wijk je voor de kilometers toch doodleuk uit naar de buurgemeenten? En of de bewoners daar dan hun auto maar even weg willen halen, want de organisator is blijkbaar te krenterig om de boel fatsoenlijk te verzekeren.

    Een eenzaam hoogte/dieptepunt was de eerste editie van de Ironman Maastricht, drie of vier jaar geleden. Op een zomerweekend dat bol stond van de evenementen werd door de überarrogante* organisator eventjes een parcours van 180 km de hele dag hermetisch afgesloten. Daar wonen een half miljoen mensen! Artsen, vroedvrouwen: de verkeersregelaars lieten pas iemand door als de politie erbij werd gehaald en die expliciet toestemming gaf. De provincie en de stad Maastricht hebben er twee dingen van geleerd: 4×45 is ook 180 en België is een stuk dunner bevolkt.
    Het borrelen van belastingcenten bij de start/finish is natuurlijk wel gebleven.

    *Hij wilde na die eerste editie meer hoofdwegen in zijn parcours want hij vond dat de buitenwegen hier wat smal zijn. Voor wereldkampioenschappen zijn ze echter wel goed genoeg.

  5. 10

    @9: Als je niet van wielrennen houdt, kun je beter uit Zuid Limburg vertrekken. Tip: Ga niet naar Vlaanderen, want dan ga je van de regen in de drup (je moest es weten hoe kwaad ze daar spreken van moordenaars als jij, die niet gewoon uit eigen beweging de auto van de straat halen, als ze toch weten dat het weekend en dus koers is).

  6. 11

    @10: De rest van Nederland is mij te plat en ik weet dat het over de Maas nog erger is, ook waar het onkundige bestuurders betreft. Maar je kunt toch niet van een inboorling verwachten dat die wijkt voor een groepen bovenmoerdijkse mamils die denken dat de weg van hun is en die te beroerd zijn om een fatsoenlijke bel op hun fiets te monteren, of erger nog: in het wild onder dekking van een aannemersbusje op de rijbaan hun eigen koers rijden, naast het fietspad. Doe dat inderdaad maar in België, daar is meer bos zodat je niet in een tuin hoeft te schijten, maar dan moet je inderdaad een mondje Waals kunnen moelen…
    Dat ze in hun midlifecrisis hun vrouw in de overgang willen ontwijken, soit, maar zadel een ander er niet mee op.
    De verwensing “ga fietsen!” is overdrachtelijk bedoeld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren