1. 2

    Het is een mooie dag. Een dag om te brainstormen over het vervolg van de pandemie.
    Ik denk dat we tot de zomer van 2021 nog wel verder kunnen met SARS-CoV2. Maar misschien gaat het virus muteren naar een variant, die op het eerste gezicht nog dodelijker blijkt. Dat betekent een nieuwe test om de verschillende varianten te kunnen onderscheiden. En zo kunnen we de hele cyclus opnieuw doorlopen.
    Of er komt een heel nieuw virus.

    Na de derde ronde van overheidssteun is een groot deel van de bevolking eraan gewend: niet werken en toch bed, bad en brood.
    Misschien komt er ipv de steunpakketten een arbeidsloos basisinkomen uitgekeerd in de vorm van digitale euro’s (zeg maar euro-bitcoin). De PR-campagne voor die digi-euro is al gestart.
    https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/12/die-digitale-euro-kan-er-zomaar-komen-wat-is-het-nut-ervan-a4015693
    Die digitale euro kun je niet gebruiken om wiet of illegaal vuurwerk te kopen. Maar je kunt er wel gewoon mee betalen bij de Jumbo, de AH en bij je energie-leverancier. En zo delen we een flinke dreun uit aan de onderwereld.

    2021 wordt nog interessanter dan 2020. Borst natmaken en zo.

  2. 7

    @6: Dan maken we er gewoon eentje die wél op 30km/h werkt.

    Ik wil best zo’n kastje inbouwen dat de snelheid van mijn auto beperkt op wegen van 30 of 50km/u, als dan maar wel die koleredrempels en kunstmatige versmallingen verdwijnen.

  3. 9

    @8: Ik zie wat dat betreft ook beren op de weg, maar het gaat me even om de ruil snelheidsbeperking vs drempels/versmallingen.

    En veel auto’s hebben nu al een kastje dat bijhoudt wat je doet en die info is, voor zover ik weet, eigendom van de autofabrikant. Das veel erger.

  4. 13

    @4: het mooiste zou zijn als die auto’s de bebouwde kom helemaal niet meer in mogen. Parkeer maar buiten de stad en loop die laatste kilometer, naar huis. Maar dat is wel zielig voor die mensen, die slecht ter been zijn.

  5. 15

    @13: De essentie van een auto is dat je in beginsel ermee droog van deur tot deur kunt. En je kunt -aangenomen dat die auto meer ruimte heeft dan paardekrachten- aardig wat meenemen. Daar hebben mensen een lieve cent voor over en zo’n (vaak nog niet afbetaalde) kostbaarheid parkeer je dan ook liever voor de deur dan anoniem op een onbewaakte parking. Al helemaal al het zo’n egostreler is die veel meer levert dan de eigenaar aankan.
    Terug naar paard en wagen is geen optie: niet alleen maakt dat gekataklop ook geluid, maar we weten tegenwoordig niet meer wat we met de vijgen* aanmoeten. Bovendien kan zo’n kar niet achteruit.

    *Waarom liggen die op bospaden uitgerekend op de smalste stukken?

  6. 17

    @15: Tijd voor een verbod op door mensen bestuurde auto’s. Technisch zijn we er klaar voor (het is alleen nog een kwestie van opschaling van de productie van zelfsturende auto’s) en dan kunnen zielige slecht ter bene mensen geen bezwaar meer zijn; De auto zet die voor de deur af en rijdt door naar de volgende gebruiker. Bij gebrek aan vraag rijdt de auto naar de buitenparking. Verder nog even in de AI inbouwen dat auto’s altijd al het andere verkeer voorrang geven (je moet immers wat stimulering geven om mensen op de fiets te laten stappen) en zie de stad opknappen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren