@1 mooi voorbeeld van je aan de eu-regels houden en toch je eigen beleid voeren.
Opent vele mooie kansen: Ik ben dan bijv voorstander voor een snelheidsbeperking voor diesels zonder roetfilter in heel NL. Prive auto´s mogen max 75km-u (mogen niet meer op de snelweg). En in woonwijken en bij scholen max 5km/u (roet uitstoot is slecht voor onze kroost).
Dus dan laat je ze extra langzaam voorbij rijden? Waardoor ze meer tijd hebben om flink wat roet te verspreiden rond je kinderen? En wat slecht is voor de motor, dus tot meer uitlaatgassen leidt? Dat is jouw oplossing?
#4
Rolf
Roetfilters verbieden omdat de regeltjes dat zo voorschrijven… Snappen die Europese politici nog waar het eigenlijk om gaat? (Schone lucht!) Of zitten ze, met oogkleppen op, helemaal verstrikt in hun regeltjes? Het lijkt eerder op dat laatste…
#5
knut
@ht motoren hebben veelal de meest optimale verbranding met ca. 80km-u diesels meestal iets lager. Toegegeven voor t verschil 30>5km-u weet ik t niet zeker maar da´s niet de issue (misschien een andere redenering bedenken zolang de selectie maar t zelfde is), dit was een poging gebruik onmogelijk maken terwijl je binnen de grenzen vd eu blijft.
Reacties (5)
In Amsterdam doen we het anders.
@1 mooi voorbeeld van je aan de eu-regels houden en toch je eigen beleid voeren.
Opent vele mooie kansen: Ik ben dan bijv voorstander voor een snelheidsbeperking voor diesels zonder roetfilter in heel NL. Prive auto´s mogen max 75km-u (mogen niet meer op de snelweg). En in woonwijken en bij scholen max 5km/u (roet uitstoot is slecht voor onze kroost).
Dus dan laat je ze extra langzaam voorbij rijden? Waardoor ze meer tijd hebben om flink wat roet te verspreiden rond je kinderen? En wat slecht is voor de motor, dus tot meer uitlaatgassen leidt? Dat is jouw oplossing?
Roetfilters verbieden omdat de regeltjes dat zo voorschrijven… Snappen die Europese politici nog waar het eigenlijk om gaat? (Schone lucht!) Of zitten ze, met oogkleppen op, helemaal verstrikt in hun regeltjes? Het lijkt eerder op dat laatste…
@ht motoren hebben veelal de meest optimale verbranding met ca. 80km-u diesels meestal iets lager. Toegegeven voor t verschil 30>5km-u weet ik t niet zeker maar da´s niet de issue (misschien een andere redenering bedenken zolang de selectie maar t zelfde is), dit was een poging gebruik onmogelijk maken terwijl je binnen de grenzen vd eu blijft.