@2: Tuurlijk joh…
En dan wordt dit ook nog een keer onder ‘cultuur’ gelogd. Dat zegt iets over de Nederlandse cultuur, over Sargasso of over… nou ja. La maar…
Nou ja, je staat er toch elke keer weer van te kijken hoe ze met feiiloze precisie hun eigen graf dieper en dieper weten te graven. Wie gaat er aan de haal met de – toch vrij bekende – domeinnamen Nederland 1, 2 en 3? Ze liggen te grabbel!
Of : belangrijke dingen des levens, humor, onzin, shit van NL? Zoveel goeie mogelijkheden en het wordt cultuur!
Ik heb er geen moeite mee hoor, ik heb nergens moeite mee.
Ik observeer alleen. De wereld glijdt van me af. Niets gaat meer ergens over. En cultuur al helemaal niet. Hetgeen te bewijzen was.
NB: waarom kan cursief in HTML en bbcode en bold alleen in bbcode?
Zo, dus “het merk moet sterker neergezet worden”. Als ik dit soort marketing taal lees wordt ik al onwel. Het is tekend voor de manier waarop de Publieke Omroep helemaal mee gaat met de tijd en alles doet “voor de markt”, inclusief het meten doormiddel van kijkcijfers, het concureren met commercielen, de hele marketing zut dus. Ik begin me echt af te vragen waarom we nog een publieke omroep hebben, die kunnenwe zo langzamer hand wel afschaffen, scheelt weer een bezuinigings post. [/cynisme]
@7 Meegaan met de tijd? De publieke omroep heeft altijd al de kijk- en luistercijfers bijgehouden en de programmering afgestemd op de commerciëlen toen die opkwamen. Wat nog best lastig was omdat eerst rekening moest worden gehouden met alle afzonderlijke publieke zendgemachtigden.
Waarom we een publieke omroep nodig hebben? Omdat commerciëlen uitsluitend kijken naar de winst.
@7, maar de publieke omroep hebben nu toch een goede functie als bliksemafleider, gezamelijke vijand, iets om je gezellig over op te winden, en ondertussen toch stiekem P&W, BZV, DWDD en WIDM (afko’s! allemaal afko’s!) te bekijken. Bovendien is het zonde om bezuinigingsposten af te schaffen, want dan vergeet iedereen het en heb je er pr-technisch niets meer aan.
Maar hoe het is om zoiets daadwerkelijk in te typen zonder je volstrekt belachelijk te voelen… ik kan me er niets bij voorstellen.
Ik vermoed vooral dat ze bezuinigingen voor het grote publiek zichtbaarder willen maken. Een bezuiniging van de NPO is nu vooral een bezuiniging op een vage organisatie die niemand echt kent, maar straks EEN BZENUIGINK OP LINGO, WANT DAT IS OP NPO Eén!!111Elf.
#11
Raymo
De publieke omroep laat met deze actie wel haarfijn zien dat er nog veel meer bezuinigd kan worden. Ik bedoel, wie onderneemt een dergelijke actie als je bergen geld moet besparen?
#12
kevin
Het gaat meteen over hoeveel geld dit grapje gaat kosten, maar volgens mij hoeft dat helemaal niet zoveel te zijn. Een volledige redesign is lang niet nodig en men kan volstaan met Nederland vervangen door NPO in de meeste communicatie. Dan haal je meteen de angel uit het debat. Vandaar mijn vraag: wie de fuck betaalt er een ton voor een website?! Dan vraag je er natuurlijk om!
Eigenlijk kan dit alleen maar bedacht zijn door een tegenstander van de publieke omroepen. Want
1. verspilling van geld,
2. de aandacht vestigen op de verspilling van geld,
3. het in de naam opnemen van ‘publieke omroep.’ Gewoon ‘Nederland 1’ straalt teveel vanzelfsprekendheid uit, de kijker moet goed weten dat het van gemeenschapsgeld is. Eigenlijk was de naam Nederlandse Gemeenschapsgeld Omroep overwogen, maar de afkorting NGO levert verwarring op, en bovendien vroeg de Nederlandse GeotextielOrganisatie meer geld voor hun domeinnaam.
Volgens de Telegraaf kost e.e.a. €153K. Het aanpassen van de logo’s kost 93.000 euro, liet een woordvoerder weten. Het doorvoeren van de wijzigingen op de schermen kost nog eens 60.000 euro, waarmee de NPO in totaal 153.000 euro kwijt is voor de naamswijzigingen. De bekende ruitvorm en bijbehorende kleuren van de logo’s blijven gehandhaafd, maar Nederland 1 wordt straks NPO 1 en Radio 2 verandert bijvoorbeeld in NPO Radio 2.
#15
Bismarck
@14: #13 noemde al een domeinnaam. De koop daarvan (van de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie) kostte nog eens een ton.
Ben bang dat dit de Publieken nog verder marginaliseert.
Moet bij dit soort berichten onwillekeurig aan Komrij denken,hij wist dit soort vergadermaffiosi altijd zo fraai te fileren.
,
#17
bullie
IJzersterke publiciteitsstunt i.i.g.
De naamsverandering schijnt over een week of twee, dus ongeveer per 1 april in te moeten gaan.
Wel een beetje kritisch blijven mensen.
Dit kan niet waar zijn, lijkt mij.
#18
bullie
@17: Hmm de verkoop van het domein schijnt toch wel echt te zijn volgens de nieuwsbrief van de postduivenhouders… ’t ZAL toch niet!
#19
bullie
@18: truth is stranger than fiction
#20
analist
De aandeelhouders hebben de publieke omroep hier toe aangezet. Een instelling zonder winstoogmerk zou namelijk nooit en te nimmer op deze manier publiek geld over de balk smijten.
#21
Niet JeZus
Is er geen meldpunt waar aangifte kan worden gedaan tegen het volledig onnodig verbranden van gemeenschapsgeld?
#22
Nguyen Van Minh
Ik vindt het persoonlijk goed dat zij van naam veranderen, Nederland 1 & 2 zijn al oud, and Nederland 3 is goed, maar met een nieuwe Koning moet ook een nieuwe tijdgeest komen, en deze veranderingen zijn een goed iets, ik ben blij dat ze samen één N.P.O. worden, kan ik toch van dit (domme) land houden (-_-).
Nú kunnen ze/zij óók iets doen aan het oude imago, en vele nieuwe moderniseringen onder het mom van ”N.P.O.” maken.
Reacties (23)
Zijn er geen andere dingen om je aandacht en geld aan te besteden?
@1 Die vraag kun je herhalen totdat er nog maar een ‘ding’ over is gebleven.
@2: Tuurlijk joh…
En dan wordt dit ook nog een keer onder ‘cultuur’ gelogd. Dat zegt iets over de Nederlandse cultuur, over Sargasso of over… nou ja. La maar…
@3: Het had ook onder “leven” geplaatst kunnen worden.
Nou ja, je staat er toch elke keer weer van te kijken hoe ze met feiiloze precisie hun eigen graf dieper en dieper weten te graven. Wie gaat er aan de haal met de – toch vrij bekende – domeinnamen Nederland 1, 2 en 3? Ze liggen te grabbel!
Of : belangrijke dingen des levens, humor, onzin, shit van NL? Zoveel goeie mogelijkheden en het wordt cultuur!
Ik heb er geen moeite mee hoor, ik heb nergens moeite mee.
Ik observeer alleen. De wereld glijdt van me af. Niets gaat meer ergens over. En cultuur al helemaal niet. Hetgeen te bewijzen was.
NB: waarom kan cursief in HTML en bbcode en bold alleen in bbcode?
Zo, dus “het merk moet sterker neergezet worden”. Als ik dit soort marketing taal lees wordt ik al onwel. Het is tekend voor de manier waarop de Publieke Omroep helemaal mee gaat met de tijd en alles doet “voor de markt”, inclusief het meten doormiddel van kijkcijfers, het concureren met commercielen, de hele marketing zut dus. Ik begin me echt af te vragen waarom we nog een publieke omroep hebben, die kunnenwe zo langzamer hand wel afschaffen, scheelt weer een bezuinigings post. [/cynisme]
@7 Meegaan met de tijd? De publieke omroep heeft altijd al de kijk- en luistercijfers bijgehouden en de programmering afgestemd op de commerciëlen toen die opkwamen. Wat nog best lastig was omdat eerst rekening moest worden gehouden met alle afzonderlijke publieke zendgemachtigden.
Waarom we een publieke omroep nodig hebben? Omdat commerciëlen uitsluitend kijken naar de winst.
@6 Bold in html is hier strong.
@7, maar de publieke omroep hebben nu toch een goede functie als bliksemafleider, gezamelijke vijand, iets om je gezellig over op te winden, en ondertussen toch stiekem P&W, BZV, DWDD en WIDM (afko’s! allemaal afko’s!) te bekijken. Bovendien is het zonde om bezuinigingsposten af te schaffen, want dan vergeet iedereen het en heb je er pr-technisch niets meer aan.
Maar hoe het is om zoiets daadwerkelijk in te typen zonder je volstrekt belachelijk te voelen… ik kan me er niets bij voorstellen.
Ik vermoed vooral dat ze bezuinigingen voor het grote publiek zichtbaarder willen maken. Een bezuiniging van de NPO is nu vooral een bezuiniging op een vage organisatie die niemand echt kent, maar straks EEN BZENUIGINK OP LINGO, WANT DAT IS OP NPO Eén!!111Elf.
De publieke omroep laat met deze actie wel haarfijn zien dat er nog veel meer bezuinigd kan worden. Ik bedoel, wie onderneemt een dergelijke actie als je bergen geld moet besparen?
Het gaat meteen over hoeveel geld dit grapje gaat kosten, maar volgens mij hoeft dat helemaal niet zoveel te zijn. Een volledige redesign is lang niet nodig en men kan volstaan met Nederland vervangen door NPO in de meeste communicatie. Dan haal je meteen de angel uit het debat. Vandaar mijn vraag: wie de fuck betaalt er een ton voor een website?! Dan vraag je er natuurlijk om!
Eigenlijk kan dit alleen maar bedacht zijn door een tegenstander van de publieke omroepen. Want
1. verspilling van geld,
2. de aandacht vestigen op de verspilling van geld,
3. het in de naam opnemen van ‘publieke omroep.’ Gewoon ‘Nederland 1’ straalt teveel vanzelfsprekendheid uit, de kijker moet goed weten dat het van gemeenschapsgeld is. Eigenlijk was de naam Nederlandse Gemeenschapsgeld Omroep overwogen, maar de afkorting NGO levert verwarring op, en bovendien vroeg de Nederlandse GeotextielOrganisatie meer geld voor hun domeinnaam.
De VPRO doet flauw en niet mee.
Volgens de Telegraaf kost e.e.a. €153K.
Het aanpassen van de logo’s kost 93.000 euro, liet een woordvoerder weten. Het doorvoeren van de wijzigingen op de schermen kost nog eens 60.000 euro, waarmee de NPO in totaal 153.000 euro kwijt is voor de naamswijzigingen. De bekende ruitvorm en bijbehorende kleuren van de logo’s blijven gehandhaafd, maar Nederland 1 wordt straks NPO 1 en Radio 2 verandert bijvoorbeeld in NPO Radio 2.
@14: #13 noemde al een domeinnaam. De koop daarvan (van de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie) kostte nog eens een ton.
Ben bang dat dit de Publieken nog verder marginaliseert.
Moet bij dit soort berichten onwillekeurig aan Komrij denken,hij wist dit soort vergadermaffiosi altijd zo fraai te fileren.
,
IJzersterke publiciteitsstunt i.i.g.
De naamsverandering schijnt over een week of twee, dus ongeveer per 1 april in te moeten gaan.
Beoordeel zelf de geloofwaardigheid van dit stukje van APRIL vorig jaar op, let op, de NOS-site :
http://nos.nl/artikel/361150-ton-komt-duivenhouders-goed-uit.html
Wel een beetje kritisch blijven mensen.
Dit kan niet waar zijn, lijkt mij.
@17: Hmm de verkoop van het domein schijnt toch wel echt te zijn volgens de nieuwsbrief van de postduivenhouders… ’t ZAL toch niet!
@18: truth is stranger than fiction
De aandeelhouders hebben de publieke omroep hier toe aangezet. Een instelling zonder winstoogmerk zou namelijk nooit en te nimmer op deze manier publiek geld over de balk smijten.
Is er geen meldpunt waar aangifte kan worden gedaan tegen het volledig onnodig verbranden van gemeenschapsgeld?
Ik vindt het persoonlijk goed dat zij van naam veranderen, Nederland 1 & 2 zijn al oud, and Nederland 3 is goed, maar met een nieuwe Koning moet ook een nieuwe tijdgeest komen, en deze veranderingen zijn een goed iets, ik ben blij dat ze samen één N.P.O. worden, kan ik toch van dit (domme) land houden (-_-).
Nú kunnen ze/zij óók iets doen aan het oude imago, en vele nieuwe moderniseringen onder het mom van ”N.P.O.” maken.
wijn..kruiken..schraal.