1. 1

    Het imago van een school opvijzelen bij potentiële ouders is uitermate nuttig, net als een onder architectuur gebouwde school, het verhogen van gemiddelde CITO-scores, leertijdverlenging en een hogere uitstroom naar HAVO/VWO.
    Al deze zaken betekenen een groter aanzien, meer toestroom van leerlingen en dus meer geld voor het schoolbestuur.

    Kernwaarden van onderwijs zoals het vergroten van het welbevinden van leerlingen, het zich eigen maken van een open, receptieve leerhouding, het op individuele behoefte begeleiden van kinderen bij hun groei naar volwassenheid zijn onmeetbaar, dus niet nuttig.

    Jammerdebammer

  2. 3

    Op de LS moet je kinderen naast rekenen/ taal e.d. de andere basisbeginselen des levens spelenderwijs laten opdoen. Voor mij was dat Sport & Spel (en met Apps, I- pad zijn de mogelijkheden onbegrensd). Goed kijken hoe en waar kinderen op reageren/ enthousiast van worden. Maar dat vereist vooral andere kwaliteitsnormen t.a.v. het aanstellen/ opleiden van onderwijzend personeel. Ik ben daarnaast voorstander dat mensen uit het elders* tijdens hun actieve loopbaan verplicht 1 jaar les moeten geven. Meer selecteren simpel op overweg kúnnen omgaan met kinderen en die niet eigen onvermogen/ onmacht a.h.w. op kinderen kunnen projecteren (moeilijk: psychoanalyse, afijn, 1 blik op Robert M. had voldoende moeten zijn om daar geen kinderen mee in aanraking te brengen).

    *met punt van schoen verlegen in grind schraapt: Rutte geeft wat dat betreft in deze wél het goede voorbeeld…(zijn liefde voor een op de VS- geschoeid (a-)sociaal systeem gaat echter volledig mank, wij kennen hier geen systeem van shelters/ motels/ trailerparken/ tentenkampen waar je tijdelijk kan bivakkeren als het ff tegen zit. Gaat niet: mag niet. Je kan hier geheel vrijblijvend naar eigen inzicht kiezen uit Leger des Heils of het CS…).

  3. 4

    Dus geen dragonder van een lerares aanstellen die vanachter een fondsbrilletje een beetje interessant tegen de 3 bollebozen en 2 Echte Jannen aan zit te schurken. En je daarnaast werkelijk dágelijks doodgooit met Annie M.G. Schmiedt (Wiplala a la). Of een pre mammoet varken de hand boven het hoofd houden (a la de Roomsche Klu Klux- kerk) dat met satanisch genoegen met zegelring z’n initialen in me knarretje heeft lopen te stansen. En het dan gek vinden als ik de rest van mijn leven dom ben gebleven omdat de CITO- toest, ik ga er zelfs scheef van tikken, omdat de toets na 1 jaar ploeteren op meerkeuzevragen uitwees dat ik slechts geschikt was voor het nobele vak van Diamantslijpert godverdegodver…

    Ik moet de vacatures nu nóg voorbij zien komen.

  4. 6

    Wat een slechte kop. Het artikel laat zien dat een beperkte mate van huiswerk in de laatste klassen van de basisschool wel degelijk zin kunnen hebben. Ik heb daar nu ervaring mee met twee kids.

    Het gaat dan niet om woordjes te leren, topo te stampen, andere zaken op te pikken, maar om leren plannen, leren een agenda te hanteren, leren wat een deadline is (woordjes en topo zijn slechts het middel).

    Ik zou er niet aan moeten denken dat de kids dat op hun overladen programma aan het begin van de Middelbare school zouden moeten doen. Een foei naar de titelmaker van dit stukje.

  5. 7

    Wat een loze reactie. Want die kop slaat op het artikel dat weinig aandacht schenkt aan wat jij zo belangrijk vindt. Dus kun je dat de koppenbedenker niet verwijten. Er staat namelijk in het artikel alleen onderaan pas zo’n beetje wat jij zegt: “A little bit of homework is probably OK at all ages, if part of the reason is to help kids become self-directed learners.” Meer niet. Jouw eigen reactie beslaat al bijna meer woorden dan het artikel zelfs.

  6. 9

    Wat? Wie wil d’r nu geen kans onbenut laten om het leven van jonge kinderen te verkloten? Ze moeten maar leren leven met de joods-christelijke cultuur dat het leven geen pretje is en vooral bestaat uit werk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

| Registreren