Per kilometer?
New York, meanwhile, is building the most expensive subway line of all time, at $1.7b per km. This figure makes London’s 16-km-long Jubilee line and Amsterdam’s 10-km North-South line, which both faced delays and controversy and cost $350m and $400m per km, respectively, seem reasonable in comparison.
Per vierkante kilometer, ja. Amsterdam is relatief dun bevolkt ivm stad New York (scheelt een factor 3). Je zou het niet zeggen, maar Amsterdam is relatief slecht georganiseerd. Zelfs Berlijn heeft een hogere bevolkingsdichtheid maar is toch een oase van rust en orde ivm Amsterdam.
Reacties (6)
New York en haar economie zijn ook een paar slagen groter.
Per kilometer?
New York, meanwhile, is building the most expensive subway line of all time, at $1.7b per km. This figure makes London’s 16-km-long Jubilee line and Amsterdam’s 10-km North-South line, which both faced delays and controversy and cost $350m and $400m per km, respectively, seem reasonable in comparison.
Maar hoe zit het met de uitgaven voor asfalt in de VS en Nederland?
Lijkt me in dit geval vooral om grondprijzen gaan?
Per vierkante kilometer, ja. Amsterdam is relatief dun bevolkt ivm stad New York (scheelt een factor 3). Je zou het niet zeggen, maar Amsterdam is relatief slecht georganiseerd. Zelfs Berlijn heeft een hogere bevolkingsdichtheid maar is toch een oase van rust en orde ivm Amsterdam.
Slecht georganiseerd? Bedoel je dat Amsterdam niet zoals Berlijn is platgegooid en toen opnieuw ontworpen?