Op de Filippijnen: het paradijs van iedere pedotourist gaat reclame regelmatig nèt even te ver. Vorig jaar adverteerde een cognacmerk met de slogan “Heeft u wel eens een 15-jarige geproefd?”. Ondanks dat de fabrikant volhield dat het ging om 15 jaar oude cognac was de toespeling overduidelijk. De advertentie werd ingetrokken.
Vorige week probeerde Virgin Cola het opnieuw, langs de snelwegen van Manila verschenen borden met de tekst “virgins to satisfy you”. Dat is op z’n minst opmerkelijk te noemen in een stad met duizenden minderjarige prostituees. Of avonturier en grensverlegger Richard Branson hiervan persoonlijk op de hoogte is gesteld is niet bekend? Wel merkte de filippijnse weblogster Sassy Lawyer op dat de controversiële reclametekst plotseling weer was aangepast.
Self-regulation seems to be the policy where it concerns advertisers. No government intervention unlike in films and TV programs. Why? Does the government think that ads are any less potent in influencing and swaying public opinion? Truth be told, the subliminal messages of many ads carry more force than any talk show. (The Sassy Lawyer)
Reacties (5)
Fancy a Shag?
No no.. this GI don’t want boom boom !!
Lauwe Cola is ook goed tegen buikloop.
wat het allemaal ook mag wezen tsunamie vind ik nog altijd het mooiste woordje