“We wilden geen herhaling van vorig seizoen. Rijden, de hele wereld over reizen en wachten op je salaris. Ik heb echt maandenlang op mijn centen moeten wachten, terwijl ik er alles voor doe om de A1GP te promoten.”
Arme Jos Verstappen. Een dikke bankrekening en dan nog wachten op je salaris ook, dat is geen leven en dus komt hij dit jaar niet uit in de A1 Grand Prix’. Manager Huub Rothengatter heeft een geheel eigen stijl van onderhandelen die niet altijd even goed valt en die in het verleden, zo gaan de geruchten, hem al de das heeft omgedaan bij onderhandelingen met de wat grotere formule 1 teams. Ditmaal is het de vraag of Jos sowieso nog wel ergens gaat rijden in een aansprekende klasse, of dat hij een omgekeerd traject aflegt als aanstormende talenten als Jeroen Bleekemolen die zijn plek zal innemen. (Die naar het schijnt ook geen grindbak fetisj heeft)
Jos was leuk in een tijd dat Nederland amper coureurs had op het wereldpodium, maar met de nieuwe generatie rijders die inmiddels is opgestaan, is het overduidelijk op geld beluste fossiel uit Montfoort achterhaald geraakt. Daaaaaag Jos!
Reacties (17)
Wat een zak niet? Lammers (held) doet zijn stinkende best om Racing For Holland met die Lola’s te laten racen op de 24 uur. En om ook nog eens een A1 GP team te runnen. Dat er te weinig grote sponsoren zijn in NL heeft hem er niet van weerhouden om dit op te zetten. Maar Verstappen ziet meer in Racing for My Wallet…
Wat verdienen die andere coureurs eigenlijk?
Sommigen brengen geld mee maar het gemiddelde is iets rondt de € 75.000,- per wedstrijd.
ff zeuren: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=montfort+verstappen&meta=
Mat Herben die komt uit Montfoort!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mat_Herben
Trouwens erg interessant, dat boek van je HansR. Heb em toch maar even besteld…
Een coureur wil dat zijn salaris wordt betaald. Lijkt me logisch. Waarom maakt hem dat tot een geldwolf?
@RennieB
Dank je wel :)
@Kalief: simpel, omdat het meer is dan 1x modaal
@Kalief: Als je een hele dikke bankrekening hebt en niet van dat geld afhankelijk bent, je een volstrekt legitieme vordering hebt op een organisatie met een oliesjeik aan het hoofd, je de beste advocaten kunt betalen en bovendien als geen ander weet hoe de racerij werkt en niet meer eerste keus bent, dan is het niet zo handig. Echt, die man had een veel mooiere carriere kunnen hebben als hij niet steeds over geld had lopen janken. Hij wil echt geld voor alles hebben.
En bovendien is het geld van afgelopen jaar betaald
@Grobbo
Als je een hele dikke bankrekening hebt en niet van dat geld afhankelijk bent
Moeten heel wat topmanagers dan vanaf nu gezellig gratis beginnen werken??
Moeten bedrijven dan stoppen met winstmaximalisatie na te streven??
Verder heb ik Jos Verstappen altijd een clown gevonden.
Hoeveel F1 races heeft de man uitgereden? Volgens mij is hij in meer dan 90% van z’n races gecrasht.
We hebben in België niet veel F1 rijders gehad maar die die er geraakt zijn was wel puur op talent en niet op een grote mond.
Pff nou,… d’r gaat inderdaad veel poen in die racerij om. Maar Verstappen houdt zich in die A1- klasse, gezien materiaal vergeleken met b.v. landen als Frankrijk en Engeland, best aardig staande. Heeft vorig seizoen race gewonnen terwijl hij achter in het veld lag.
Maar e.e.a. heeft misschien te maken met de a.s. race in Zandvoort,…weet niet wanneer die is…maar zonder Verstappen heeft dit zeker invloed op aantal toeschouwers. Druk leggen op sponsor zodat deze alsnog e.e.a. ophoest. Ze zullen hem dus wel betalen of een bankgarantie geven….
Het is Montfort, niet Montfoort. Overigens een behoorlijk respectloos stuk voor wat toch terecht het nederlandse breekijzer in de F1 mag genoemd worden. Zonder de aandacht die Jos in Nederland losmaakte, hadden die “aanstormende talenten” nu niet achter het F1-circus aangereden (danwel voortijdig hun F1-bolide aan de kant geparkeerd).
Overigens ben ik heel benieuwd of Grobbo nog netjes elke dag naar zijn werk gaat als hij een half jaar geen salaris krijgt.
Ik vind ook dat Jos gelijk heeft. Het maakt niet uit of je het minimumloon, modaal, of een topsalaris (wat dat dan ook is) verdient. Loon is loon en als mijn werkgever me niet betaalt, ben ik ook weg. Of hij het slim aanpakt of anders had moeten doen, dat is zijn zaak, niet die van mij.
Hehehe, nee dat doet Grobbo niet
Hij is minder dan 90% gecrasht. En daarnaast heeft hij groot gelijk. Die ene reageerder die vindt dat je na 1 x modaal niet moet zeuren …. sneu.
@11:Verstappen is in 58 van zijn 107 GP’s uitgevallen. Als je in aanmerking neemt dat tientallen keren de (vaak inferieure) motor, danwel andere onderdelen de oorzaak van de uitval waren, is objectief de stelling dat hij in 90% van zijn GP’s gecrashed is onmogelijk te houden.
Er zijn trouwens genoeg Belgische coureurs in de F1 geweest die daar gezien hun racetalenten niets te zoeken hadden. Je komt de F1 niet binnen met een grote mond. Er zijn maar twee ingangen: veel talent en bakken met geld. Gezien de berichtgeving, kunnen we de bakken met geld wel wegstrepen bij Jos (die zijn zit vaak moest afstaan aan coureurs die met veel meer sponsorgeld aankwamen).