Misschien moeten we muren gaan bouwen om bepaalde wijken. Dat helpt in Israël ook tegen bomaanslagen. In Nederland helpt het wellicht tegen roofmoord, verkrachting, diefstal en discomoord.
Aldus “Mokum Kosher” onder dit artikeltje op PowNed. Ene “Dirkies” weet nog wel een oplossing:
-
Een winkelverbod?? doe dan gelijk een algeheel verbod en borduur een drol op hun shirt zodat we ze altijd kunnen herkennen.
De godwins zijn vandaag alvast weer voor rekening van de domrechtse meute – ik heb er niet eentje meer aan toe te voegen.
In geen enkele Nederlandse krant dit weekeinde nieuws over een verdronken pony in de buurt van Blackwater in Hampshire. Logisch ook, het is nauwelijks nieuws voor Nederlandse lezers. Maar wel voor PowNed: ZIGEUNERS VERDRINKEN PONY. Geen nadere plaatsaanduiding dan Hampshire (een gebied groter dan Overijssel) want daar gaat het natuurlijk niet om. Het schrijfseltje begint zo:
-
Een groep zigeuners heeft in het Britse Hampshire op gruwelijke wijze een pony om het leven gebracht.
-
Het diertje zat vastgebonden aan een val en werd door een groep van meer dan tien zigeuners steeds dieper het water in geduwd.
De lezer begrijpt niet welk water dat dan is geweest en waar het nou precies gebeurde. Er was een pony, een val*, water… beetje vaag allemaal. Maar er waren vooral zigeuners, een groep zigeuners en meer dan tien zigeuners. Kennelijk is dat de belangrijkste informatie.
De lezers pakken dat dan ook uitstekend op. “Vetinari”:
-
Die “travelers” zoals zigeuners heten in de UK, zijn net zo erg als de Roma.
Crimineel tuig.
Maar door de wetten in de UK kunnen ze in elk dorp of stad neerstrijken zonder enige vorm van vergunning.
En je krijgt ze niet weg.
Ik zeg: Tuig allemaal
Nog mooier wordt het als de daders, zoals hier, niet zo één twee drie in te delen zijn in een of andere etnische groep, zoals daar zijn ZIGEUNERS, MOCRO-JEUGD of JODEN. Dan laat je het uitstekende signalement van de daders weg en mogen de lezers zelf met suggesties komen. En dat kunnen ze wel, de anonieme hufterij van PowNed.
- Rif-apinnen? – “Rokus3013″
- Nergens een beschrijving van de daders te vinden dus weet ik genoeg, geldt ook voor de vermoorde discoganger in Rijssen. – “Dirk Onderop”
Komt eenmaal de aap uit de mouw en blijkt het om, eh, roomblanke dochters te gaan, dan krijg je dit:
- Een lijkbleek wijf en een vies zonnebankgebruinde gleuf met zware make-up. Oostblokkers for sure. – “uberlutser”
In de wereld die PowNed heet, is etniciteit het belangrijkste kenmerk van een mens. Nieuws is pas nieuws als er een etnische groep aan te plakken is. Aan de hand van je afkomst wordt een mens rechten toegekend en ontnomen. Aan de hand van je afkomst wordt schuld en boete vastgesteld. En aan de hand van de aard van een misdrijf wordt zelfs al je afkomst bepaald.
Zoals ik aan het begin al schreef: ik heb daar niet één godwin meer aan toe te voegen.
*Twee tellen googelen zou de lutsers bij Powned hebben geleerd dat ‘a horse and trap’ een paard met rijtuig is. Ach ja: val, rijtuig; who cares?
Reacties (126)
Ik rijtuig er niet meer in.
Toch is dat verhaal van die pony misschien exemplarisch hoe ook in de UK met nieuws wordt omgegaan.
1. http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2011/07/11/baying-thugs-drowned-pony-in-front-of-horrified-bystanders-115875-23262523/ daily mirror
2. http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-hampshire-14109244
BBC
Oja Rob:
google:
http://translate.google.com/translate_t?hl=en&biw=1024&bih=605&q=horse%20trap&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wT#auto|nl|horse%20trap
@ de edge of europe,
Ja je kan het er mee eens zijn of niet mee eens zijn op de manier waarop de heren en dames van geen stijl “journalistiek” bedrijven maar ze geven het al aan op de web site, Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Dus lijkt mij dus dat geen stijl aangeeft hoe ze het nieuws weergeven. Als je het dus niet wilt lezen ga je dus niet naar de pagina van GS toe. Je hebt het over twee tellen googlen en dan weten ze waar over het gaat ik zou zeggen twee tellen lezen en je ziet het woord ongefundeerd staan dat moet genoeg zeggen dacht ik zo.
Verdorie, gemist! De meeste reactie zijn weggejorist. @Edge of Europe, heb je een kopie van die reacties voor mij van voor ~14:00u? Mag me mailen.
Die van dat winkelverbod en die drol, lijkt me een cynische hyperbool om de reaguurders een spiegel voor te houden. Bij de schrijver van dit stukje echter duidelijk niet als zodanig overgekomen, dus niet geslaagd.
Dat van die veiligheidsmuren is ook niet serieus, maar dan weer wel gemeend denk ik. Die reaguurder acht zijn idee praktisch onhaalbaar, maar vindt het op zich een aardig idee.
Het valt niet mee. GS/PWND-reaguursels interpreteren. Waarschijnlijk zit ik er ook deze keer weer gewoon naast.
@6; Spam: volgens mij neemt Rob die reactie over die gebiedsverboden en bruine vlekken iets te letterlijk inderdaad. Zoals het Meldpunt Discriminatie Internet Wakkerpedia iets te letterlijk neemt.
Anonieme reacties op rechtse relwebsites quoten en daar verontwaardigd over gaan doen is echt kansloos..
Het is zo makkelijk voor alle betrokkenen om zich er vanaf te maken door te zeggen dat zij dat niet vinden.
En terecht..
Ook als het hyperironisch bedoeld wordt, beïnvloedt het wel het discours op de hierboven beschreven wijze.
@8; Zij vinden het niet, maar ze voeren het wel. En dat doen ze heel bewust, want het scoort.
Paar jaar terug vertelden ex-medewerkers van Spitsnieuws dat ze bewust anti-Marokkanenonderwerpen kozen en die lekker tendentieus aanzetten, omdat ze wisten dat die extra vaak gelezen werden.
Gaat gewoon om de verkoop. Het is gewoon makkelijk scoren. Maar wel over de rug van hele bevolkingsgroepen. Prima, maar dan moet je niet huilie-huilie doen dat je niet weet waar je mee bezig bent en niet verantwoordelijk bent voor wat reaguurders schrijven.
Gelul natuurlijk. Als de politie jou een zogenaamd “gestolen” fiets aanbiedt, en je gaat daar op in, dan is het ook uitlokking.
Een duidelijk geval van “blaming the messenger”. De Nederlandse gevangenissen zitten vol met allochtonen en buitenlanders en het ene wat men hier kan bedenken is de radeloze burger van racisme beschuldigen. Als de Nederlandse overheid beter werk zou maken van het opsluiten en uitzetten (waar mogelijk) van criminelen, dan zou het veronderstelde “racisme” heel snel verdwijnen.
ik moest meteen denken aan een aflevering van zon engels dierencops programma:
ook zigeuner types ( of andere gajes-engelsen, t zijn niet echt zigeuners in de klassieke zin)
die op een soort paarden festival met paarden, ponys zonder zadel of met zadel en of karretje door de straten van een dorp racen.paarden worden uitgeput, botsen op elkaar of op autos en men ging ook met de dieren een rivier ingedreven(met of zonder berijder. waarschijnlijk om af te koelen ofzo.
bruut en dom volk,( want daar kan zo’n beest heus wel tegen) dus ik kan me inderdaad wel voorstellen dat er gasten bij zitten die zoiets doen. ik heb het originele bericht niet gelezen en kan dus niet beoordelen of er opzet is geweest of gewoon dom handelen (rivier te diep ofzo). maar als het op pownews staat zal het wel precies andersom zijn.
@11 onzin
@12
aan die bbc-link (@2) te zien was hier ook sprake van een dergelijk evenement. Voor zover ik het op kon maken, het hele verhaal is me niet helemaal duidelijk. Ook niet wat een ’trap’ (‘val’) is etc.
Dader etniciteit is voor de Roze Khmer heel belangrijk, dat zag je destijds ook bij de moordpartij in het Alphense winkelcentrum. Op GS waren de reaguurders oprecht in verwarring dat de dader een blanke man betrof en geen getinte moslim. De Rapen der Ideologische Ontreddering waren helemaal gaar toen het nieuws kwam dat de dader een PVV stemmer was geweest. Het past niet in hun straatje om alles wat fout gaat te wijten aan Marokkanen of Antillianen.
@Carlos 15, precies. En dat weerlegt ook het argument van hyper-ironische intentie.
@ 14,
Hier heb je zo’n paardenval: http://www.copyright-free-pictures.org.uk/harness-horses/trap-and-horse.jpg
Geen ontkomen aan inderdaad.
Het is naar volk, dat zich machtig voelt achter de PC. Maar van etnische vooroordelen en racisme komen we niet af door af te geven op extereme reaguurders. Het enige kruid dat daartegen gewassen is, is opvoeding. En dat is iets dat de Nederlandse overheid al zo’n 30 jaar heeft laten versloffen. Gevolg? Een domme onderklasse met sterker dan gemiddeld xenofobe gevoelens (ja, volgens mijn particuliere opvatting zijn mensen van nature xenofoob; daar kan ik een heel mooie evolutionaire verklaring voor geven).
De enige oplossing is Bildung weer op het programma te zetten in plaats van SBS6 en voor lief te nemen dat er 1 a 2 generaties verloren zijn.
PS Ik geloof niet in evolutionaire verklaringen.
“Maar van etnische vooroordelen en racisme komen we niet af door af te geven op extereme reaguurders. “
Als je de helft van de reacties met bijval op het artikel moet censureren omdat je anders justitie op je dak krijgt, en de andere helft staat nog vol kreten als “Het zullen wel weer rifapen zijn geweest”, en quasi-sarcastische oproepen tot knokploegen en deportaties, en dat artikel in artikel uit, dag in dag uit, dan kun je je als medium niet verschuilen achter het excuus dat dit ‘extreme reaguurders’ zijn, en dat jij niet verantwoordelijk bent voor wat die doen met jouw tekst.
Dan ben je namelijk bewust de xenofobie van je lezerspubliek aan het voeden om die via de reclameinkomsten weer uit te kunnen melken. Prima hoor, maar wees dan een vent, en geef dat gewoon toe.
Jezus… is dit het niveau van Sagasso nu? Gaan jullie nou reacties op de PowNed wepzijde erbij halen om maar te kunnen bewijzen dat we bij PowNed heel erg eng zijn? Hoe nieuw! Hoe fris.
Als we een dinggetje hebben bewezen afgelopen TV seizoen, is het dat we iedereen aanpakken, van welke politieke signatuur dan ook. PowNed is niet rechts. Ook niet links.
Get a life, gesubsidieerde mediabroeders.
Dee quintescence in uw betoog? “domrechtse meute”. Verklaar u nader vanuit de Organon van Aristoteles natuurlijk.
Hoor ik daar een hoofd tegen een muur knallen?
Opzetje: als je rotte vis eet wordt je ziek. Ik eet geen rotte vis dus ik wordt niet ziek..if U get your drift.
@19 Prediker: nee, dat bedoel ik ook niet. Ik bedoel dat het geen effect heeft.
@20 PowNed is niet rechts. PowNed is niet links. PowNed is een uit de subsidieruif etend stelletje toffe jongens die voor roem en persoonlijk gewin graag de hele samenleving naar de kloten helpt. Ga iets nuttigs doen, geus.
CITAAT (in 1 na laatste alinea van de ‘posting’.
‘Aan de hand van je afkomst wordt een mens rechten toegekend en ontnomen. Aan de hand van je afkomst wordt schuld en boete vastgesteld. En aan de hand van de aard van een misdrijf wordt zelfs al je afkomst bepaald.’
CRITIEK.
1 Een leidraad voor het opsporen van misdadigers kan het type misdaad zijn. Ook in crimineel opzicht differentiëren (specialiseren) zich groepen, en dat zijn dan o.a. ook ethnische groepen.
Op die manier ontstaan er misdaadpatronen die zich socio-cultureel laten herleiden. Als dit niet min of meer vast stond, zou je denk ik geen academische Criminologie hebben.
En zo bepaalt principieel niet de misdaad de afkomst (de cultuur), maar is het omgekeerde het geval. Er is dus geen fatsoenlijke reden om zo hysterisch als in boven weergegeven citaat tekeer te gaan.
De andere citaten laat ik als overspannen, pervers, onwaar, buiten beschouwing.
2 Maar soms geven leden van een bepaalde groep G zich relatief meer aan criminaliteit over dan personen uit andere groepen, en komt het voor dat als er weer eens wat is ‘gebeurd’, door volk en politie allereerst naar G mensen wordt ‘gekeken:’ Lui van die groep zullen het wel hebben gedaan.
Dit vooroordeel wordt door nette mensen vaak – doctrinair-plichtmatig – als verwerpelijk veroordeeld en spreken ze boos van ‘stigmatisering’. Wat ze daarbij vergeten is dat er (1) de individu en (2) de groep zijn en dat het primair de G-groep is die via haar leden zichzelf loopt te stigmatiseren, of die bestempeling uitlokt. En ook de groep* is strafbaar, bijvoorbeeld d.m.v. critiek, die er toe kan leiden dat zij zich intern aan zelfreiniging overgeeft.
En nu geen geloei over arme, onschuldige individuen. Die bestaan trouwens niet.
* We hebben in Nederland (in het Westen) problemen met de GROEP. Die zien we haast niet
niet meer,want dat is ons verboden. Zien we haar toch, omdat we niet helemaal gek zijn, dan worden we racist genoemd. We hebben de Sociologie, i.e. de wetenschap van de groep, maar die discipline helpt ons niet meer. Vroeger wel.
BIJLAGE
Het eerbare instituut WODC* geeft dd 1997 namelijk de volgende informatie door:
‘Ethnische minderheden in Nederland plegen 1,5 tot 3 x vaker een misdrijf dan autochtonen van en in hetzelfde land.
Wordt met de zwakkere sociale positie geen rekening gehouden en met het feit dat allochtonen meer jongeren tellen in de ‘risico’-leeftijden voor criminaliteit, dan plegen allochtonen 3 tot 6 keer zoveel delicten.’
Aan deze openbare kennisgeving verbindt WODC het voorstel voortaan bij publicatie van gevallen van misdaad de ethnische herkomst van de dader te vermelden.
Alihan Akel, hoofd van het Nederlands Centrum Buitenlanders, heeft zich kort na het verschijnen van het WODC-artikel daarmede accoord verklaard. De inheemsere antiracistenbureaus evenwel kantten zich plus pape que le Turque heftig tegen WODC’s idee en deden dat met het argument van het stigmatiserend effect van zo’n maatre¬gel uitgaand. Wat van een geheel andere gezindheid getuigt. Overigens een die naar de woorden geoordeeld waarin zij zich uitdrukt ad nauseam bekend is.
*Wetenschappelijk Onderzoek en Documentatie centrum.
@Carlos#15..die verwarring is toch een prachtige paradox.
Zoals ik al eens zei, allochtoon is het nieuwe apartheid.
HPax..less is more :)
@22 ik ga niet in discussie met laffe anoniempjes.
HPAX moet de NRC van vandaag maar eens lezen…
Na dertig jaar fanatiek godwinnen van links gaan vanuit rechts ook de sluizen open. De rechtse woede is alleen gebaseerd op de realiteit en het linkse godwinnen op volledig misplaatste morele verhevenheid.
@22 ik ga niet in discussie met laffe anoniempjes.
Hoezo niet? Het vrijwel geheel door belastinggeld gesubsidieerde Powned bedient die laffe anoniempjes namelijk. Daar is GeenStijl zelfs groot mee geworden. Jij eet dus een goed belegde boterham van die laffe anoniempjes.
Zelfs de redacteuren van GeenStijl – waaraan Powned is ontsproten – verschuilen zich zoveel ze kunnen achter laffe anoniempjes.
En dan nu denigrerend doen over anoniempjes om een discussie te ontvluchten, Jan Bennink? Dacht het dus effe niet.
@PietjePuk
Vindt jij deportaties op dit moment een proportionele/gerechtvaardigde maatregel om af te komen van het ´Islam-probleem´ zoals gedefinieerd door de PVV?
@11: Als je zo’n tweede zin neerzet hè, en dan de eerste terugleest, kom je dan niet op het idee dat er misschien wat discrepantie tussen zit?
ik verdien niet zoveel met PowNed, prediker.
Enne, Schelden op anoniempjes maar zelf lafjes een beetje blaten op dit zuurdesemblogje… Kom maar achter je nickje vandaan. Dan praten we.
Anders kan je me wat…. SUKKEL
tjeez Steeph. t is hier een soort frontaalnaakt.nl geworden. Jullie zouden moeten fuseren, heeft Peter ook nog wat subsidie. SOOOOOLIDARITEIT!
touché Bismarck
@jan
@ 31 Nick
Dat hangt van je definitie van deportatie af. Als je ermee bedoelt dat we 1 van 2 paspoorten (het Nederlandse wel te verstaan) van criminelen moeten afnemen en ze een enkeltje naar het land geven waarvan ze nog wel een paspoort hebben dan vind ik dat een gerechtvaardigde maatregel om de enorme maatschappelijke ontwrichting een halt toe te roepen. Is dit een antwoord op je vraag?
lol 36
@Jan
als je a) hier niet komt om te praten, en b) het hier maar een zuurdesemblogje is, wat doe je hier dan?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel benieuwd te horen van iemand die werkt bij een organistatie van babyboomers, door babyboomers, tegen babyboomers, te horen hoe zij nou kijken tegen dat ophitsen van de massa, zeker als het niet eens behoorlijk schuift. Niet dat ik je een of andere beschuldiging in de schoenen wil schuiven hoor.
Maar vooralsnog zijn er twee smaken: of je gaat door met trollen, of je gaat doen alsof je argumenten hebt. Waarmee ga je jezelf voor lul zetten, Jan?
“Kom maar achter je nickje vandaan. Dan praten we. Anders kan je me wat…. SUKKEL”
Prima joh. Gaan wij hier lekker anoniem verder op de inhoud discussiëren. Dág, Jan Bennink!
Gs/powned is een treurig stelletje, dat is al een tijdje duidelijk.
Een nadeel van internet is dat vroeger elk dorp wel een paar van die gekken had, nu zitten ze bij elkaar en lijken het er meer.
Als we een dinggetje hebben bewezen afgelopen TV seizoen, is het dat we iedereen aanpakken, van welke politieke signatuur dan ook. PowNed is niet rechts. Ook niet links.
Nee. Wat jullie hebben bewezen is dat jullie, mét subsidie, gewetenloos geld verdienen ten koste van anderen, net als jullie grote broer de Telegraaf. En omdat domrechts ophitsen zoveel commotie teweegbrengt, kiezen jullie bij voorkeur xenofobe onderwerpjes. “Een pony vastgebonden aan een val”…yeah, right.
ik ga niet in discussie met laffe anoniempjes.
Tssk. Dat kulargumentje werkt niet kneusjes zoals van Jeaule, Bas Paternotte, of het haatbloggertje Bert Brussen. Dus ook niet bij jou, Jan Bennink.
Kom met inhoudelijke argumenten, als je kunt. Dan kijk ik wel voorbij de naam “Jan Bennink”.
Richard, volgens mij heb ik wel degelijk een antwoord gegeven hoor. Ik wil best praten. daarvoor ben ik hier.
PowNed gelooft niet in links of rechts. Ik ben eigenlijk eerder links dan rechts. Lid van D66
We modereren misschien online niet alle onwelgevallige reacties weg, zoals een Joop of een Peter, maar die reacties, zijn… reacties. Dat is niet Powned en dat weten Steeph en Carlos best. En jullie ook. Gefeliciteerd met de soepsidie, doe er n keer iets mee, journalistiek bedrijven ofzo…
En Fransje Smeets (Prediker), er zijn gelukkig nog meer mensen dan jou laffe zelfje, larf.
Zo Monade, weer zo’n held.. heb je iets tegen mijn naam, geef dan eerst de jouwe.
een anoniempje met kritiek op je naam, zo rolt sargasso.
Je kunt mij aanspreken met “Monade”, Jan Bennink.
Vraag 1: Wanneer gaat Powned journalistiek bedrijven?
Beste Jan Bennink, nu je hier toch bent kan je even kort uitleggen wat het verschil is tussen PowNed, Geenstijl, de Telegraaf en SpitsNieuws? Alvast bedankt voor je antwoord.
’t is al vaker gezegd: ‘linkse’ blogs trappen naar boven, GS & Powned trappen naar beneden, naar mensen die al in de modder liggen.
Carlos, je bent zelf journalist, toch? als je deze toch zeer eenvoudig op te vragen gegevens niet kan regelen, geef die subsidie maar weer terug, kunnen chronisch zieken hun pgb houden.
@46 Iedereen die iets voorstelt in de journalistiek (dus niet jullie) geeft toe dat PowNed een uitstekende journalistieke bijdrage heeft geleverd dit seizoen. Kan Sargasso niet zeggen. Verder komt het nogal onaangenaam over als je me met voor en achternaam blijft noemen.
over @48 gefeliciteerd Carlos, met zulke lieve domme volgertjes… nuttige idioten zei stalin toch?
’t Zit Jan Bennink duidelijk dwars, de kritiek in dit stuk. Uitstekend.
“…reacties. Dat is niet Powned en dat weten Steeph en Carlos best.”
Ha! Zeg mij wie uw reaguurders zijn en ik zal u zeggen wie u bent, Jan Bennink.
Die reaguurders voelen zich namelijk vrij om – keer op keer op keer – die reacties te geven omdat Powned/GeenStijl/Telegraaf/Spitsnieuws/Elsevier platforms bieden waarin dat soort reacties niet alleen worden getolereerd, maar zelfs worden gekoesterd door het reaguurderstaaltje over te nemen, en gestimuleerd met hetzerige stukjes over haatbaarden en criminele buitenlanders.
Zie je dat, Jan? Dat is nou een inhoudelijk argument. Die kun je gewoon bedenken en opschrijven, ook als anonymus. Zoals jij omgekeerd bewijst dat je met naam en toenaam kan reaguren en dan kan blijven steken in ad hominems en nietszeggende scheldwoorden.
Nou…uhhhh…das een moelijke..
Jan Bennink is een navelstaarder
“@48 gefeliciteerd Carlos, met zulke lieve domme volgertjes… nuttige idioten zei stalin toch?”
Zegt de mannelijke groupie van Bert Brussen…
Kom op, wie houd je voor de gek? Jezelf?
lulkoek Frans
Lastig over een kam te scheren. Zelf vind ik de posts van Peter verhaar o.a. toch ruiken naar diepte journalistiek ( zonder putlucht) en de taalvaardigheid van Pritt amusant en kunstig/Sargassoboy;)
overigens lach ik me helemaal gek hier. En zeker om jou Frans. Ik zit hier met een grote mok kruidenthee te knipogen naar mn verse poster (net gekregen, trots op) van Femke Halsema en lach julie allemaal toe. Zuurtjes, met een jaloerse afdronk.
maar t klopt wel dat ik een groupie van Bert Brussen ben. Die worden onder ons ook wel Bruppies genoemd. we zijn met veul!
als reaguurders van Sargasso het echt niet meer weten zeggen ze altijd.”Kom nou eens met een argument” LOL (deze twitter ik ook maar even vanwege de eeuwigheidswaarde)
jullie, allemaal, onder ons we zijn met veul.
Tja Jan Bennink zo kom je niet echt overtuigend over. Als je een visie wil tonen of punt wil maken doe je het vanuit je “ik”.
we zijn met veul!
Alle dorpsgekken bij elkaar.
“overigens lach ik me helemaal gek hier. En zeker om jou Frans.”
Yeah right, vandaar dat je hier al meer reacties in dit draadje hebt gepost dan willekeurig welke poster – al dan niet anoniem.
Als de kritiek je niets deed, zou je hier niet zo zitten griepen en mokken, Jan.
Ergens steekt die kritiek toch, blijkbaar.
Maar verder wil ik best toegeven dat Powned méér is dan alleen de website, en dat Pownews een paar mooie scoops had, afgelopen jaar. Ruktor had Maxime goed bij zijn ballen over dat oneigenlijk gebruik van campagneambtenaren, om maar eens wat te noemen.
Maar dat neemt niet weg dat jullie daarnaast op allerlei manieren gewoon de xenofobe onderbuik zitten te voeren. En waarom zou dat niet bekritiseerd mogen/kunnen worden?
ik heb Weesie en Bottehond ooit ratten genoemd.
Botte was een useful idiot.
Lui als Weesie en Bennink, en Bosma en Burema overzien de consequenties van hun spelletjes-spelen niet.
Iedereen die iets voorstelt in de journalistiek (dus niet jullie) geeft toe dat PowNed een uitstekende journalistieke bijdrage heeft geleverd dit seizoen
Maar jullie hebben geen van de vele prijzen gewonnen? Hmmm, jammer voor je, Jan Bennink. Beetje zonde van de omroepsubsidie die jullie hebben gekregen, vind je ook niet?
prijzen?
Onlangs, ik erken bezoek GS regelmatig, was er de topic welke soort reaguurder ben jij. Voorgekauwde soorten uiteraard. Mijn respons was dit:
De verontruste lezer.
Zie een groeiende kloof tussen het stijgend nivo van de posts (nuancering kruipt binnen`) en de “schoorsteen moet roken dus we doen het ermee” belevingswereld van een significant deel van de reaguurders.
larie | 01-07-11 | 20:54 | + 9 –
Met stijgend nivo doel ik op een duidelijke tweede agenda ter burele.Is vaker gebeurd, kijk nu naar b.v. Terhaar. Je moet wat tussen de zinnen doorlezen. Lees wat niet genoemd wordt. Zo is de Volkskrant ineens salonfahig (.) en nog meer van die dingen. Langzaam maar zeker verdwijnt wat Prediker noemt de xenophobe-kriebel.
U zag het voor het eerst op Sargasso.
@larie, nou…
(Over Bas Paternotte)
Een paar maanden geleden zou een aanhanger van Francisco van Jole nog met pek en veren overgoten het redactiebureau zijn uitgejaagd. Nu is het ineens een columnist.
zeg maar jansen | 29-05-11 | 11:49
Best ironisch trouwens: gister in de Volkskrant, vandaag op Geenstijl
Tantalus K. | 03-04-11 | 17:58
/De eer gun ik je, hoor.
Monade (over je link): wat de neuq is een ‘zwitsal’?
Overigens: het valt me op dat Geenstijl héél véél zwitsals erbij heeft (sinds een jaar). Wat me nog meer opvalt is dat ze steeds slechter schrijven. Ja ja, kun je lekker propageren dat Geenstijl gelezen wordt door hoogopgeleide mensen… Daarnaast is met name Bert Brussen graag uit op rassenrellen. En laat ik het niet vergeten: er zit een recht evenredig verband tussen het aantal stukjes van Bert Brussen en het aantal zwitsals.
Socialist | 08-07-11 | 22:42
Fraaie link Monade..THX.
Zo de bbq is uit..and now
http://www.youtube.com/watch?v=8AxsAM_VBtw&feature=related
wat de neuq is een ‘zwitsal’
@Prediker! Dat jij dat niet weet! Mijn wereld stort in!!1!
Een beginnend GeenStijl/PowNed/… reaguurdertje krijgt een ikoontje van een lachebekje achter zijn(m/v) naam. Vanwege de gelijkenis wordt dit ikoontje een “Zwitsal” genoemd, en daarmee ook het nieuwe reaguurdertje.
Vraag mij niet wanneer of waarom een zwitsal een niet-zwitsal wordt. Misschien kan Jan Bennink ons dat vertellen.
@34: tjeez Steeph. t is hier een soort frontaalnaakt.nl geworden.
Daar heeft hij wel een punt, helaas allemaal door Prediker. Bevalt dat, Carlos, om Sargasso te zien verworden tot een tweederangs Frontaal Naakt?
Bennink is een mooi voorbeeld van de afzeik-mentaliteit van GS cum suis. De één is een larf, blogs zijn ‘zuurdesem’blogs, ik ben een nuttige idioot in de beste Stalin-traditie.
‘Ik wil best praten, daarvoor ben ik hier’, maar meestal wordt er hier niet op zo’n manier gepraat, dus snap ik niet helemaal wat hij met z’n gejoel bereiken wil.
Voorlopig hou ik m’n nick maar op ‘piet de nuttige idioot’, want piet dat is ook maar zo piet dat piet. Dat heeft hij dan wel weer bereikt.
Prediker is een waardevolle aanwinst voor dit blog..9 said.
piet wees niet bang, ik verdoof mijn slachtoffers altijd eerst
negen gezegd?
@74
kijk, dat is nou weer heel lief.
Ik had alleen niet zo erg het gevoel slachtoffer te zijn.
Jan? bij blijven..nuf said. nuf staat voor enough
(zelfs deze krasse knar weet dat;)
my god.. het begint hier qua toonzetting, taalgebruik en topics steeds meer op FN te lijken.. * gaat es om zich heen kijken naar wat anders *
“es” ?
Ei ei en mijn waarde..Men zal nog van mij horen… over dat akelige witte ventje. (zo maar uit mijn mouw Sikbock..ik was en ben een fan van die strip)
Wat Sikbock zegt, onbegrijpelijk dat een decennium oud blog zich laat misbruiken als podium voor privé-oorlogjes tussen Burema & Breedveld & van Kan.
smakeloos bloggen voor de incrowd, de inteelt en de stammenstrijd.. benauwend.. ik denk dat jullie me daarbij wel kunnen missen
@75 negen gezegd?
Getuigt toch van lef als je je gebrek aan ontwikkeling hier dusdanig etaleert. Ik zal je even helpen:
“Frans,” zegt Frans in het Frans tegen Frans, “is Frans in het Frans, Frans?”. “Nee,” zegt Frans in het Frans tegen Frans. Frans in het Frans is Francois.”
Alstublieft, Jean!
Worlds collide…
Er kan niet gezegd worden dat er geen dialoog is.
Tis laat moet mijn gordijntjes dicht doen, vroeg op, maar het werd net leuk…pot vol blomme.
Sikbock..komaan je komt vaak op bezoek (easy trail) en reageer dan iets afstandelijker dan voorheen.
Nee..ik in ieder geval kan ik je niet missen…ech wel rotjeknor piepel!
\sleep.
@Bazzle..heb je ook nog het tutoyer” en”vousvoyer…moeilijk moeilijk.
Wat dit artikel doet noemen ze op de Retecools parelduiken. Tussen vele duizenden reacties vindt je altijd wel een paar ‘parels’ kan je alle kanten mee op.
86 @Vitu, punt 1 is dat de
parels tegenwoordig als vanzelf in je emmertje vliegen, en punt 2 is dat de reactiepanelen van de TMG nu meer zijn dan alleen oesterbedden. Het zijn continu overtromende afvalputjes van xenofobe haat en rancune. En vrijwel niemand kijkt er meer van op. Het is een waar fenomeen.
Nederland en haar georganiseerde polarisatie. Wij zijn een triest volkje geworden.
Wacht, lees ik dat nou goed? Jan Bennink die afgeeft op anonieme lafbekjes, terwijl hijzelf tijden onder het pseudoniem ‘Superjan’ reaguurde op GS. Vaak als één van de allereersten/ fipo’s scorende, en dat jarenlang? Die “vriendjes” is met Jan Dijkgraaf, die meerdere Twitteraccounts heeft, om te trollen, en zelfs iemand anders de login gegevens gaf, om “aan te tonen” dat hijzelf zogenaamd niet via die accounts berichten plaatste? Diezelfde Jan Bennink die subsidie trekt, via & voor Pownedtv?
Sorry, maar euhm….MUHAHAHAHAHAHA
(van de subsidie voor pownedtv, hadden er meerdere personen een PGB kunnen ontvangen. Jan Bennink is een hypocriet mannetje.)
@89 Maar ze voegen zo veel toe aan het Nederlandse medialandschap!
Het verschil tussen jou en mij… M?.. is dat ik het lef heb gehad mijn anonimiteit op te geven. Jij bent nog steeds een lafbekje M. Ik was dat wellicht. Waar ben je bang voor? Je vertegenwoordigt geen stroming die ook maar iets te duchten heeft.Hetzelfde geldt voor de ietwat dommige børkbørkbørk.
Jesus ja, ik bedoel PowNed, dat is toch voor mensen die zo empathisch gehandicapt als een middelgrote zwerfkei zijn. Wie kijkt/luistert daar ook naar? Dan hebben je ouders toch ook geen levende kinderen…
Ik begrijp wat Prediker en Monade proberen te zeggen, maar toch is het artikel één grote flamebait. En het is zooo vermoeiend. De vinger moet aan de pols gehouden worden, maar kunnen dit soort posts op rantsoen? Uiteindelijk is het namelijk toch vooral dit.
Verder kan ik het waarderen dat Jan Bennink helemaal naar salonsocialistenland afreist om repliek te geven.
Ik snap echt niet dat Bennink nu wordt aangepakt hier. Rob komt met een stuk waarin hij Powned en vooral de reaguuurders aan de kaak steelt. Prima. Vervolgens komt Jan, die nb. Commissaris is van die omroep, zn toko verdedigen. Ook prima lijkt mij.Vervolgens een tsunami van haat richting Bennink. Ik snap dat niet, dan toon je jezelf net zo een-dimensionaal als de stupide , inderdaad door etniciteit geobsedeerde reaguurders.
Vervolgens komt Jan, die nb. Commissaris is van die omroep, zn toko verdedigen.
“Gefeliciteerd met de soepsidie, doe er n keer iets mee, journalistiek bedrijven ofzo”, “larf”, “zuurdesemblog”. Noem je dat verdedigen? Ik noem dat gewoon schelden.
Vervolgens een tsunami van haat richting Bennink.
Grote woorden. Geef eens concrete voorbeelden?
@94; nou misschien heeft het er iets mee te maken dat Jan hier binnenkomt met
– “Jezus… is dit het niveau van Sagasso nu? (…) Get a life, gesubsidieerde mediabroeders.”
– “@22 ik ga niet in discussie met laffe anoniempjes.”
– “Enne, Schelden op anoniempjes maar zelf lafjes een beetje blaten op dit zuurdesemblogje… Kom maar achter je nickje vandaan. Dan praten we. Anders kan je me wat…. SUKKEL”
Tja, dan moet je niet gek opkijken dat je een tsunami aan spiegeltjes voorgehouden wordt. Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ; haat? Milde irritatie, hoogstens.
Ik wil best een serieus gesprek aangaan met Jan over wat Powned wel is en wat powned niet is, maar dan moet ‘ie wel een beetje normaal doen en niet met twee maten gaan meten, want die ad hominems krijgt ‘ie dan recht in zijn gezicht terug.
En verder is bovenstaand stuk van Rob polemisch en rellerig opgesteld (het zoekt heel duidelijk de confrontatie), maar hij legt volgens mij wel de vinger bij een aspect van de nieuwsvoorziening van GS/Powned/Telegraaf/Spitsnieuws/Elsevier online waar je inderdaad best kritische kanttekeningen bij kunt plaatsen.
Dus waarom zouden we het daar niet over hebben?
@94
Zoiets wordt ook wel ‘causaliteit’ genoemd, Huub. Jan Lul sluipt z’n grot uit omdat hij zich bedreigd voelt en krijgt vervolgens een terecht pak slaag omdat hij een te kleine knuppel meenam (in de vorm van zeer zwakke schijtargumenten) en nogal in het nadeel was door die zware plaat in z’n harses. Wat begrijp je hier niet aan? Zo moeilijk is het toch niet?
Het viel me op dat ik me moest inschrijven bij GeenStijl om op PowNed te reageren. Deed me aan… oh ja, ene Jan Bennink denken die bij hoog en laag bleef volhouden dat PowNed geen GS is.
Verder staat, om het in GS-woorden te zeggen, Bennink gebukt voor de man met de subsidielul en ontvangt schrijver dezes (ik) geen subsidie van Sargasso, de Nederlandse staat, de Republiek Italie of wie anders ook. En ook geen uitkering, want dat is dan natuurlijk de volgende domrechtse aanname. Ergo, stoekje ies graties geschreift.
Bennink moet niet zo janken. En eens met een inhoudelijk antwoord op het artikel komen in plaats van een reeks slappe aanvalletjes op de man.
@97; Zeg Pinda; er is een tijd van roosteren en er is een tijd van suikeren. Het roosteren is inmiddels vakkundig gebeurd. Dat hoeven we niet eindeloos over te gaan doen. Kom je ook niet verder mee, en bovendien kom je dan over als de agressor.
@99
Is dit trouwens een voorbeeld van dat “moralistische opgeheven vingertje” waar ze het bij de roze buren altijd over hebben?
Ik had wat gemist en vond dat ik nog een zinvolle bijdrage kon leveren. Vandaar.
@98; Rob, ik snap je ergernis over GeenStijl en hun methoden; maar pas je wel een beetje op dat het hier geen flambeeroorlog wordt?
Iemand een beetje het vuur aan de schenen leggen is leuk, maar ’t moet wel gezellig blijven.
Is goed Prediker, laat ik de volgende keer gewoon over me lopen. Zucht.
Wat een achterlijke reacties hier allemaal. Ik als hindoestaanse Surinaamse Nederlander ben het 100% eens met GS. Gewoon het beestje bij de naam noemen. Links moet eens leren hoe het hoort in de grote mensen maatschappij. Ik heb net als de roomblanke Nederlander een hekel aan de buitenlanders/zigeuners/polen/whatever. Heb je hier niets te zoeken ga dan weg uit mijn prachtige Nederland.
.
Marokkanen moeten stevig aangepakt worden. Niet buigen voor terreur.
@103
Het valt vast niet mee om zo’n hekel aan jezelf te hebben. Het is dat ik van Prediker niets meer mag zeggen, maar anders had ik je alle hoeken van het internet laten zien.
Groeten van een Indische Nederlander.
Pfff, met z’n allen kunnen we @Prediker gemakkelijk aan. Gewoon zijn armen en benen vasthouden en hem de kieteldood geven. Dat zal hem leren!
Dat heet nu “Man en Paard noemen” om even in het thema van dit artikel te blijven. Met het negeren van problemen gaan ze niet weg.
Nee, inderdaad. Kunnen we wat aan de stoplichten in Delft doen? Die staan zo vaak voor niets op rood…
Nog zo’n genegeerd probleem.
Het beestje bij de naam noemen, man en paard noemen, van een mug een olifant maken…
@Monade #87
Als ik de draad bij telegraaf of powned zelf lees valt het eigenlijk wel erg mee. Het beeld wordt overdreven en als je er zelf niet komt bepalen vooral linkse vooroordelen & verhalen het beeld?
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/07/winkelverbod_voor_allochtonen.html (Zelfs met mega nuance, zie bv Nationale Eenheid | 11-07-11 | 10:25 )
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/10174110/__Juwelier__winkelverbod_voor_allochtonen__.html?p=1,1
ps met de foto van de juwelier die 8 x is overvallen door jonge Marokkanen & Antillianen zit nu met dwarslaesie in rolstoel. Wil policor links nu echt van hem eisen dat hij politiek correct blijft en daardoor meer risico loopt tot hij definitief dood is?
Jullie vallen allemaal in de val die door Janmaat/Fortuyn/Wilders/bepaalde media is opgezet: de koppeling van criminaliteit aan etniciteit. “Het beestje bij de naam noemen” klinkt geweldig. Maar wat benoem je nou eigenlijk?
Waarom niet “inkomensschaal” benoemen, of “opleidingsniveau”? Twee factoren die ook sterk meewegen bij de ontwikkeling van iemand tot crimineel.
Maar etniciteit zie je, dat is wel zo makkelijk, en er ligt geen schuld bij de maatschappij als geheel, en dat is ook al zo makkelijk. We hoeven niks te doen – als we ‘hullie’ tegenhouden / onderdrukken / hard aanpakken, dan zijn al onze problemen voorbij.
Wie dat echt gelooft, is natuurlijk volledig van de pot gepleurd, dat zie je zelf ook nu ik het zo opschrijf. Toch is dat kennelijk een heel gangbare denkwijze.
“de Policor” @109, zucht. Het is zo simpel. De man mag binnenlaten wie hij wil, en buiten laten staan wie hij wil. Dat gebeurt hier in Italie overal, want je kunt bij geen juwelier gewoon naar binnen banjeren. Ze hebben allemaal sluizen en als jouw kop hen niet aanstaat, of je komt agressief over, dan drukken ze niet op het knopje en blijft de deur dicht.
Maar hij is een enorm rund dat-ie van de daken schreeuwt dat hij bepaalde groepen allemaal gaat weigeren. Het is hem wellicht ingefluisterd door de “hulp” die hij van de PVV heeft gehad, met als doel dat iedereen weer HIJ HEP GELIKJ!!!11! gaat roepen. Zoals jij.
@109: In de Televaag zegt Hero Brinkman ook al dat het geen goed idee is. Behoort die nu ook al tot policor linksch?
109 @Vitu, zoals altijd kijk ik naar het totaalbeeld en ik vind dit helemaal niet meevallen, omdat zoals gewoonlijk de bulk van de reacties dezelfde soort framing- en denkfouten bevat die @Rob van Kan en @Prediker terug in deze discussie aan de kaak stellen.
[de juwelier die 8 x is overvallen door jonge Marokkanen & Antillianen zit nu met dwarslaesie in rolstoel] Wil policor links nu echt van hem eisen dat hij politiek correct blijft…
Ten eerste weet ik technisch helemaal niets over deze juwelier; misschien bestaat de man niet eens.
Wat ik wel weet is dat er voor de zoveelste keer een zwaar tendentieuze berichtgeving bij de Telegraaf/GeenStijl/PowNed is geplaatst en ook dat er een stereotype vloedgolf van verontwaardigde reacties erbij is geplaatst. De vorm van de berichtgeving en de vorm van de reacties geeft indirecte informatie over de TMG en de groep reaguurders.
Vanwege de grote variatie in het taalgebruik weet ik bijvoorbeeld dat de reacties niet door TMG redactie zelf zijn verzonnen. Deze groep reaguurders en de door hen gebruikte framing, hun wereldbeeld, enz. zijn daarom een nuttige indicator van wat leeft in grote delen van de Nederlandse samenleving, juist omdat je die in meer bedekte vorm overal tegenkomt.
Ten tweede, aannemend dat deze juwelier bestaat: ik ben geen middenstander, maar volgens mij is het voor hem gewoon mogelijk om een lidmaatschapsconstructie in te voeren en/of iedereen onder de 18 in zijn winkel te weren.
Mijn indruk is dat hij, uit terechte(?) frustratie om gehoord te worden, zich tot de PVV heeft gewend die hem voor hun misselijke karretje spannen. Zij en de TMG leggen de nadruk op het weren van minderjarige “allochtonen”.
Maar zolang ik niet weet wat er werkelijk aan de hand is en hoe het afloopt, ga ik niet serieus hierover speculeren.
Dat deurbeleid had deze juwelier bij de laatste overval, waarbij hij een gedeeltelijke dwarslaesie opliep, geen zak geholpen.
Hij is toen vlak vóór openingstijd overvallen, winkeldeur was dus gesloten, via de achterkant van de zaak, die ook gesloten was. Drie overvallers met gele werkhesjes aan probeerden de achterdeur te forceren. Er ontstond een worsteling met één van de overvallers en met zijn tweeën zijn ze in een 4 meter diepe bouwput gevallen.
Beste Jan Bennink,
Wat schitterend om te lezen dat jij, na meerdere jaren, over je schaduw hebt durven springen en tegenwoordig onder je eigen naam durft te reageren op het internet. Petje af hoor. Persoonlijk boeit het mij totaal niet, of iemand onder een pseudoniem reageert, of juist onder eigen naam. Uiteindelijk draait het om de boodschap en niet om de boodschapper. De reden dat ik onder ‘M’ een reactie plaatste, is vrij simpel uit te leggen: registratie geneuzel is niets voor mij. Daarom zal je mij ook niet snel via een zoekmachine terugvinden. Hyves of Facebook gebruik ik ook niet. (veel zoekplezier, roze slaafjes)
Het prettige van een site, zoals bijvoorbeeld Sargasso, is dat deze vrij laagdrempelig is, wat reacties aangaat. Vul maar een ‘M’ als naam in en een verder niet bestaand emailadres en knallen maar. Niet dat ik hier nou zo vaak/ veel reageer, maar evengoed vind ik dit wel prettig.
Ik denk dat ik, bij een eventuele volgende reactie, maar eens een cijfer ga gebruiken.
Trouwens, een reactie zoals: “Je vertegenwoordigt geen stroming die ook maar iets te duchten heeft.”…laat mijn buik hard schudden van het lachen. Bijna net zo hard als je vele geuitte beledigingen, aan meerdere personen, binnen dit artikel – en elders. Oh ja, ‘nieuwe hufterij’ noemen jij en je kornuiten het tegenwoordig. Ach, sommige kinderen…
@redactie, excuus voor deze offtopic zijsprong.
Weet iedereen dat dit website’je gesubsidieerd wordt?
Dit is dus wat je dan krijgt.
Ik vraag naar de bekende weg, maar wat krijg je dan, logic free @richard?
Ik gun Sargasso die subsidie echt van harte maar het is natuurlijk wel extra wrang voor de onderbuikert dat de overheid een site subsidieert die dan vervolgens stukjes gaat publiceren die bestaan uit citaten van reacties bij Powned.
Met andere woorden: graag meer van dit moois.
:D
Ik heb van deze draad een naar gevoel overgehouden :(
Dan let je niet goed op!
“Weet iedereen dat dit website’je gesubsidieerd wordt? Dit is dus wat je dan krijgt.”
Ja nou, want als Sargasso die subsidie niet gekregen had, dan zou dit stuk natuurlijk nóóit zijn gepubliceerd.
‘Logic Free Zone’. Nomen est omen.
Powned krijgt zijn energie van ; …. A : De Tea Club Party ( http://www.powned.tv/uitzendinggemist/2011/05/pownews_133.html )… B : Israël …. C : Verhagen
Ik weet niet wat voor normen waarden daar in de amsterdamse rechtbank vergaan zegt buro jansen & janSSen
Dit stuk was al subsidievrij gepubliceerd en is gratis ook hier te bewonderen. Sommige dingen moet je heel vaak herhalen en dan blijven ze nog niet hangen.
Dus: dit stuk is tot stand gekomen met subsidie van het Geheim Ministerie voor Extreemlinkse Agitprop. Met dank aan Volkscommissaris Paul Rosenmöller, de NCPN, Joop.nl en de Fondazione Palmiro Togliatti.
jvdheuvel#120..explain.
Het is mij goed als op GS en Sargasso geen topic vice versa wordt gepost en er een blacklist komt, een filter block linkse en rechtse kerk…please??
@L het moet jou als vaste GS bezoeker toch wel opgevallen zijn dat GS volcontinu over de “Linkse Kerk” zit te brallen? Over ons (krapuul) vertellen ze bijvoorbeeld dat we Geert Wilders gaan “poppen”. En dan staat er een reactie onder “iedereen die krapuul.nl wil mollen veel succes en maak er iets moois van”. Dan mag er toch af en toe wel iets terug gezegd worden zeker? Of moeten we helemaal terug in ons holletje. In ons linkse schuilkerkje. En dat dan minstens een halve eeuw lang (10 jaar was niet genoeg).