1. 1

    De alternatieven zijn ruim voorhanden.
    De accu staat in de aanvang van een volwassen stadium waardoor electrisch vervoer reeel wordt en eigenlijk al is.
    Electriciteit is weliswaar geen garantie voor fossiel vrije energie, maar biedt in ieder geval centralisatie en dus meer flexibiliteit in de soorten van energieopwekking.
    Golfslag en zonne- energie bieden vooruitzicht op giga-watts aan vrij op te rapen energie.
    Als het aan mij ligt is er niets aan de hand.

  2. 2

    @1:
    Centralisatie en dus meer flexibiliteit?

    Decentralisatie is juist flexibel en centralisatie star.

    Het mooie aan een decentraal energienetwerk is juist dat er op meerdere manieren door zowel huishoudens, bedrijven als centrales electriciteit kan worden opgewekt en verhandeld.

  3. 3

    @2
    Je leest slechts de helft.
    Electriciteitscentales leveren (het woord zegt het al) centraal de energie. Hoe die energie wordt opgewkt valt flexibeler te bepalen dan wanneer iedereen met zijn eigen agregaatje duurzaam gaat lopen zijn.
    Een klein voorbeeldje. Bio-energie (een slechtere vorm van duurzame energie bestaat haast niet, vandaar dat schwarzennegger deze omhelst) wordt decentraal aangeleverd. De keuze ligt bij de consument aan de benzinepomp.

  4. 4

    @3:
    Gascentrales zijn niet bepaald om te bouwen naar kerncentrales, dus wat je bedoelt met de flexibiliteit van centrales is me nog steeds niet duidelijk.

    Iedereen met zijn eigen aggregaatje? Meer iedereen die het zich kan veroorloven met zijn eigen windmolen, zonnepaneel of zonneboiler.

    Waarom je het over aggregaten of benzinepompen hebt, is me ook niet duidelijk. De verbrandingsmotor zal in ieder geval steeds marginaler worden omdat brandstof duurder wordt. De electromotor zal die plek innemen.

    Met bio-energie bedoel je ’t verbranden van biomassa? Dat is een van de mogelijkheden voor het opwekken van electriciteit, helaas gaat dat vaak ten koste van de voedselproductie.

  5. 5

    Ik snap ook niet helemaal wat ie bedoelt, maar wat mij betreft is solar(PV) de toekomst:

    1)efficientie neemt langzaam maar zeker toe
    2)decentrale opwekking is mogelijk
    3)opwekking is consistenter, en zelfs bij slecht weer mogelijk
    4)geen veldsterkte/efficientie-issues zoals bij windenergie
    5)het netwerk is redundant
    6)minder horizonvervuiling (met opzet achteraan als argument)
    7)er is ruimte. veel ruimte.

  6. 7

    Precies parallax. Hier b.v. een driewieler (verbruik 851mpg, i.v.m. Toyota Prius hybrid van 48mpg).

    Maarrr: the Government refuses to accept that a three-wheeled vehicle qualifies as an automobile. (preventing Aptera from being able to collect a $75 million loan from the Department of Energy, under a scheme created by Congress in 2007 to speed up the development of hyper-efficient cars.)

    http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/article6840652.ece

  7. 8

    Precies parallax. Hier b.v. een driewieler (verbruik 851mpg, i.v.m. Toyota Prius hybrid van 48mpg):

    http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/article6840652.ece

    Maarrr: the Government refuses to accept that a three-wheeled vehicle qualifies as an automobile. (preventing Aptera from being able to collect a $75 million l*oan from the Department of Energy, under a scheme created by Congress in 2007 to speed up the development of hyper-efficient cars.)

    *1 x in spamfilter, niet plaatsen s.v.p*