Nieuwe dienstregeling NS gaat morgen in

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol
,

Trein!En het belooft leuk te worden. De afgelopen dagen lag door het extra bezoek de website van de NS regelmatig op zijn gat.

Ook de dienstregeling zelf loopt volgens de vakbonden CNV en FNV ernstig gevaar. Het onderhoudsbedrijf Nedtrain loopt namelijk 94 treinstellen achter op de planning. Dit betekent dat treinen moeten worden ingekort of dat treinen niet meer rijden.

Heeft iemand hier nog vertrouwen in de NS?

Reacties (5)

#1 Hugo

Zolang er zich geen onverwachte situaties voordoen, gaat het reizen per NS prima. En ik ben ook niet zo iemand die luidkeels gaat staan klagen als de trein een paar minuten te laat is.
Maar waar ik me steeds meer aan erger is het kennelijke onvermogen om iets onverwachts op te vangen. Er breekt gewoon paniek uit onder de medewerkers! Ze lopen maar een beetje rond als kippen zonder kop en communiceren, ho maar.

  • Volgende discussie
#2 Joost

Daarbij vind ik dat er wel heel veel onverwachte dingen gebeuren. Veel van die “onverwachte” dingen zijn gewoon het gevolg van materiaalpech, seinstoringen e.d.

En dat zijn dingen die je weldegelijk in de hand hebt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Victor

Wat een ramp, deze nieuwe dienstregeling. Nu zit ik iedere dag op het enige stuk dat er volgens de NS inderdaad echt op achteruit gaat (Haarlem-A’dam Amstel), maar vanmorgen ging het wel ver. Met zn allen in een piepklein (snel!)treintje moesten we om halftien nog staan. Hij miste uiteraard zijn aansluiting (hoewel de NS heeft gezegd dat daar geen problemen waren). Nouja, even mopperen en de week maar afwachten. Mijn forensgenot is in ieder geval danig verknald de komende tijd.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Packet Storm

Ik heb 7 jaar intensief gebruik gemaakt van het ov en één ding viel me altijd op:
De streekbussen waren vrijwel altijd op tijd, en dat op een route van 40 km van eindpunt tot eindpunt. Als de bus te laat was, moest er echt iets van een kettingbotsing zijn anders was hij er gewoon.
De trein was regelmatig te laat en dan meteen ook goed.
Hoe kan een bus die last kan hebben van: stoplichten, druk verkeer, andere bestuurders enz. enz. enz. op tijd rijden terwijl een trein op een volledig gecontroleerde omgeving dit niet lukt?

Ik verwacht dus niet veel van de NS ;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Jay

Ik heb tot nu toe geen klagen. Van Amersfoort naar Eindhoven duurt nu ongeveer 5 minuten langer dan voorheen, maar die 5 minuten zitten hem voornamelijk in een iets ruimere overstaptijd op Utrecht CS, dus dat is eigenlijk alleen maar gunstig (voorheen miste ik hem nog wel eens door vertraging van een paar minuten).

  • Vorige discussie