Joehoe, Everybody Happy bij Tele2?

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

router“Op dit moment is er een storing in het netwerk van Tele2 voor internet, bellen en tv kijken, de storing doet zich voor in de regio Amsterdam. Hierdoor kunt u problemen ondervinden met uw ADSL verbinding…”

Nouja, problemen, problemen. We lepelen wel een gratis signaal van de buren weg, daar niet van. Maar welke Jeffrey van de technische dienst op het hoofdkantoor van Tele2 heeft met zijn paardenstaart in de bekabeling gehangen? We wachten slechts 18 ronde uren op signaal van Tele2. Internetten en bellen in de hoofdstad is even niet mogelijk voor Tele2-klanten. “Via deze website houden we u op de hoogte van de storing,” zegt Tele2. Ja, dankzij het wifi-signaal van de buren van de concurrent. Moet Jeffrey soms ook bij Tele2 de afdeling communicatie verzorgen – met zijn paardenstaart voor zijn ogen?

Reacties (19)

#1 Rene

Net zoiets als de huiswijn van de ALDI inslaan en dan een zuur stukje schrijven over hoe het toch geen Château Margaux is.

Mensen die willens en wetens klant van Tele2 zijn geworden verdienen alles wat ze krijgen. Dat fijne bedrijf dat groot geworden is door telefonisch oude mensen te belazeren die dachten dat ze alleen maar ja zeiden tegen toezending van informatie en cheap blijft door de administratie uit te besteden aan de sociale werkplaats.

Ik lach om U van Aalten. Haha!

  • Volgende discussie
#2 Arjan

Een internetverbinding heeft voor mensen dezelfde prioriteit als gas, water en licht. Je betaald er je rekeningen mee, je onderhoud sociale contacten, doet de boodschappen en je doet je werk ermee. Je luistert muziek, kijkt films en speelt spelletjes via het internet.

Het internet heeft de wereld gerevolutioneerd op een manier gelijk aan de renaissance en de industriele revolutie. Het brengt mensen bij elkaar in een constante explosie van creativiteit en ontwikkeling. Het is een onstopbare, constante stroom van emotie en expressie die de grenzeloosheid van onze menselijkheid demonstreert.

Als je er dan voor gekozen hebt om dit wonder van de moderne wereld te ervaren via Tele2 VERDIEN je het om 18 uur offline te zijn.

Geen medelijden hier.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 Kalief

Als je 18 uur offline was heb je zelf zitten prutsen, Van A.

Tele2 heeft al een tijd problemen met hun DNS, gisteravond langer en vaker dan daarvoor. Volgens mij sinds ze hun primary DNS hebben veranderd van 62.58.50.5 naar 62.58.50.20, maar misschien was dat al hun poging een storing te verhelpen. Die storingen zijn er niet vaak en niet erg lang en omdat ze storingen zelden melden op hun ‘mededelingen2’ pagina merk je ze niet eens. Behalve als je grote torrents hebt draaien, want die lopen altijd door :)

Als je een adsl + telefoon abonnement neemt, bij welke provider dan ook, neem je altijd bewust het risico dat als de verbinding wegvalt je beide diensten kwijt bent. Je moet dan zelf zorgen voor een alternatief, zoals de wifi van de buren en je mobieltje.

In een Consumentenbondvergelijking komt Tele2 er goed van af, ze staan tweede met XS4all maar net boven ze:

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 Maarten

@3: ik heb geen hands-on ervaring met Tele2, maar om nou op de consumentenbond af te gaan voor Internet onderzoeken?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Klaplong

Ik heb al twee jaar tele2 en het doet het prima,beter dan verwacht eigenlijk.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Kalief

@Maarten #4: waar ga jij dan “op af”?

Je kunt het Tweakersforum helemaal doorlezen, dan heb je acht miljoen particuliere meningen. Je kunt een prijsvergelijking van de abonnementen bekijken op internetten.nl, of je kunt zoals de CB doet leden een vragenlijstje laten invullen.

Het enige alternatief zou een instantie zijn die continue de kwaliteit van de lijnen en beschikbaarheid van de diensten bijhoudt. En die is er volgens mij niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 Maarten

@6 : dat is inderdaad de ellende, waar ga je op af.
Jouw idee van een instantie dat zou monitoren vind ik niet zo slecht aangezien Internet laatst nog benoemd is als een levensbehoefte :-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Maarten

mijn schoonvader heeft overigens zeer beroerde ervaringen met Ziggo, dus gebasseerd op mijn steekproef zou ik niet voor Ziggo gaan als alternatief.
Het zou ontzettend helpen als ze daar een dossier van de helpdesk calls per klant zouden bijhouden…

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 Thomas van Aalten

Wil je geloven dat-ie het weer deed toen dit narrige stukkie online stond (één uur ’s nachts)?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 Klaplong

@ Thomas

En nu al rustig lurkend aan het internet, rustig tot bedaren aan het komen?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 Bismarck

He, Brusselsmans is onder het pseudoniem Thomas van Aalten stukjes komen schrijven op Sargasso?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 Thomas van Aalten

@10 Tv ook aan. Radio aan. Kranten ernaast. Nokia ook. Linkerhand schrijft boek. Rechterhand schrijft dit. Welkom in de Van Aalten cockpit.

Gelukkig voor de mensen alhier ga ik over een tijd weer druk zijn met andere zaken. De vette jaren zijn voorbij.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 Klaplong

@ thomas

Je bedoelt dat je minder gaat schrijven voor sargasso?

Dat vind ik jammer, ik lees je stukken graag!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 Thomas van Aalten

Dat is ongetwijfeld een van de neveneffecten, maar vermoedelijk komt het er op neer dat er minstens één post per dag komt ipv per uur.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15 Dr. Galesloot

@Kalief : die instantie is er wel, dat is iPing. Helaas zijn de rapportages niet meer vrij beschikbaar. De consumentenbond maakt hier lijkt me wel gebruik van.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16 Ernest

@15 Deze: “Zelfs bij zoiets ludieks als de verkiezing van een stadsdichter, weet Iping het bij sommigen blijkbaar alsnog te verprutsen.”? http://www.mediastudies.nl/nap/modules.php?name=News&file=article&sid=640

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#17 buijshaeve

Ons bedrijf zit nu een dag zonder telefoon/kantoor en mobiel waardoor klanten ons niet kunnen bereiken, hetgeen ons geld kost.Hoe wilt u ons daarvoor schadeloos stellen?Tot onze stomme verbazing bent u ook zelfs op uw servicenummer niet bereikbaar!
Namens Hr Ir F.P.Buis alg.dir.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 Rene

Ja Carlos, geef daar maar eens antwoord op!

Maar @ de hier namens de geachte Hr Ir F.P. Buis, alg. dir., sprekende: het feit dat uw algemeen directeur Hr Ir F.B. Buis zo’n verschrikkelijke malloot is dat ie zaken doet met een ellendig bedrijf als Tele2 zou ik als U was laten impliceren dat U snel een nieuwe baan nodig heeft want Uw bedrijf krijgt precies wat het verdient. Voor een dubbeltje op de achterste rang.

Nu is het natuurlijk wel zo dat U zelf ook intellectueel niet te stevig bedeeld lijkt, gegeven Uw aanspreken van Tele2 op een wat dat betreft volstrekt willekeurig weblog dat niets met Tele2 van doen heeft dus wellicht past U in feite prachtig bij elkaar. Houdt het toch in overweging.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#19 Eric

Zo handig joh, TV, internet en bellen allemaal bij dezelfde aanbieder! ;-)

  • Vorige discussie