1. 1

    En volkomen terecht !! Schandalige spot!

    De meeste reactie’s op GS hierover zijn gellukig dan ook negatief.

    Mensen die zulke spot bedenken of erger nog, er over na danken, overwegen en goed keuren te gebruiken op de nationale radio moeten een taakstraf krijgen. Hup op het vliegtijg naar een oorlogsgebied en met hun eigen ogen zien wat er in de wereld gebeurd.

    En dan kijken of ze nog met snelle one-liners komen .. ik ben woest ! WOEST !

  2. 2

    Ik ben niet snel over de zeik, maar dit spotje slaat echt helemaal nergens op. Sowieso al niet grappig, maar ook nog eens sneu en ver over de grenzen van welke smaak dan ook heen.

    Maar ik verbaas me vooral over het gebrek aan humor, dat ben ik van GS toch wel anders gewend..

  3. 5

    Pfff…. een doorzichtige stunt, spotjes maken waarvan je vantevoren kunt verwachten dat ze geweigerd gaan worden en dan huiliehuilie doen.

    En de rest van bloggend Nederland spreekt er weer schande van!

    Boeiend.

    Mensen die hier woest over worden kunnen zich beter druk maken over de ondoorzichtigheid van zowel de publieke omroep als NGO’s, waar ook niet alle centjes netjes bij de arme kindertjes terecht komen.

  4. 6

    Eens met #5, doorzichtige stunt. Ze dekken zichzelf ook alvast in: “Dan maar strijdend ten onder gaan, dan maar geen omroep. Iedereen blij en Hilversum leefde nog lang en gelukkig…”

    Ja, anderen de schuld geven is altijd makkelijk. De politieke partijen, de Marokkaanse Nederlanders, de linkse kerk…

  5. 7

    @4 Anne,

    Smaakstraf…klinkt wel leuk.
    Smaken verschillen zullen we maar zeggen,als Joep van het Hek zo’n opmerking maakt in Carre ligt de hele grachtengordel slap van het lachen, en nu is iedereen verontwaardigt.

  6. 10

    Ja, maar dan zit je wel bij een cabaratier. Misschien een slechte, maar daarvan mag je verwachten dat hij zulke dingen zegt om mensen aan het denken te zetten.

    Misschien is dat ook de bedoeling van deze spot, hoewel ik dat betwijfel.

  7. 11

    @9: niemand heeft een advertentieverlichting volgens mij. Net als winkels geen verkoopverplichting hebben, en dus klanten mogen weigeren. Toch?

    @10: tuurlijk niet, tis “gewoon omdat het kan”, deed de VPRO dat vroeger ook niet, met mensen die poep en plas op TV riepen toen dat echt “niet kon”?
    Nu roept iedereen dat het zo taboedoorbrekend was.

    Ik ga me krom lachen als men dat over 10 jaar over GS roept.

  8. 14

    @redactie: Kees uit #1 is toch niet dezelfde Kees, die al 2 keer lid is geworden van GS (of dat hier in elk geval al 2 keer heeft gemeld)? Dat zou zijn woede wel verklaren…

  9. 16

    Laat ik eens de consensus doorbreken: ik vind dat het zeker kan en vind hem zelfs erg leuk.
    De reclame drijft m.i. de spot met de walgelijke sentimentele wijze waarop hulporganisaties geld inzamelen (en de inefficiënte manier waarop ze het gebruiken) – iets waar ik me ontzettend aan erger – en niet met het leed van Congolezen.

  10. 21

    @18: Weesie wacht met dat roepen tot hij het mag roepen in DWDD of P&W. Je moet er wel uithalen wat erin zit. Misschien krijgt hij een of andere backbencher wel zo gek er Kamervragen over te stellen!

    @19: Goede vraag. Nu vind ik die spotjes waarmee ze pleegouders zoeken wel goed (die met die creepy lege slagerij is een mini-horrorfilm op zich). Zoiets moet toch ook voor een hulporganisatie te verzinnen zijn door een goed reclamebureau.

  11. 24

    @16: Ik kon het niet helpen, maar het GS-spotje leverde om dezelfde reden ook bij mij een brede grijns op. Blijkbaar deugt mijn smaak niet.

    @19: Het kan best zijn dat die blaartrekkende hulpreclames heel effectief zijn, net zoals reclames voor wasmiddelen, maandverband en voetschimmelcrème dat zijn. Laat dat maar aan marketeers over. Ik hoef die reclames echter niet goed, leuk of aangenaam te vinden, net zoals het ook iedereen vrij staat om de GS-spot verschrikkelijk te vinden.

    @1: Kwaad worden over een radiospotje gaat overigens wel heel ver. Of mis ik de ironie?

  12. 25

    GeenStijl is wel succesvol. Boehoe. GeenStijl is groot en winstgevend. Boehoe. Geenstijl is niet links. Boehoe. Geenstijl begint een tv kanaal. Boehoe. Geenstijl trekt wel bezoekers. Boehoe. De afgunst van dit blogje naar GS is triest aan het worden.

  13. 27

    Zeg jij het maar Joost. In plaats van zelf een naam opbouwen kunnen jullie niet anders dan afgeven op het wel succesvolle Geenstijl.

  14. 28

    Nu ik er zo over nadenk lijken jullie nogal op de Volkskrant.
    Een stelletje verzuurde salonsocialisten die nog steeds denken alle gelijk van de wereld aan je kant te hebben en voor de politiek correcte linkse mening uit te dragen in de beste tradities van de PvdA en Den Uyl, maar intussen leest niemand je en heb je geen enkele invloed meer.

  15. 30

    @Hockey: GeenStijl is inderdaad zeer succesvol. GS komt ook vaak in het nieuws en daar vinden wij wat van. Op dit weblog hebben we niet allemaal dezelfde mening, ook niet over dit onderwerp. Jammer dat je dan ook spreekt over “dit log” en zelf met van die zure kwalificaties komt. Ik vind dat afgeven wel meevallen, het wisselt per onderwerp. Waar geven wij af op de nieuwe omroep? Zoals – naar ik meen Martijn – in een recent artikel betoogde – is het moeilijk om iets van PowNed te vinden, omdat niemand nog weet wat er te zien zal zijn.

  16. 31

    @28: Eén fout in deze redenering: mensen lezen de Volkskrant niet meer omdat het een zuur populistisch rechts blaadje is geworden, de uitlaatklep van de Zwagermannetjes van deze wereld.

  17. 32

    @25
    Geen haat mails hier op dit weblog.
    Anders krijg je een proces aan je broek. GW is nog niet gedaagd. Dus Lucas en Spong hebben nog wel tijd over!
    Pas maar op.

  18. 38

    Als het een vrouw is, kan je het haar niet kwalijk nemen. Want vrouwen kunnen toch niet redeneren? Uitgezonderd Judith Polgar dan.

  19. 50

    Tegenwoordig zijn verbale gaven al genoeg om bankier of manager te worden.
    Maar terug naar Hockey:
    je hebt veel uit te leggen en te verklaren virtuele hermafrodiet (bij gebrek aan goede aanknopingspunten het enige mogelijke toepasbare woord). Maak alles voor ons duidelijk met een goede onderbouwing en met links naar wetenschappelijk onderzoek. (alleen voor Pedro).

  20. 51

    Kom op; je bent toch niet het zusje of broertje van Erdogan, die er briesend van doorging. Toon wat je waard bent.
    Van mij mag je ze op de hak nemen. Doe ik ook vaak.

  21. 52

    Ik was jouw sokken niet meer, Eurocraat, linkse lamlul. Zoek daar maar een andere oudere vrouw voor!

    Omdat 33 nog niet was beantwoord: omroepen mogen elke reclame weigeren die ze niet in hun profiel vinden passen. Weet je nog dat Talpa geen Jamba-reclames en geen Schimpie wilde? Nou dus.

  22. 54

    @Zieke kat: Veronica denkt daar duidelijk anders over, zie net een spotje, PowNed gaat vanaf 13 februari een programma brengen op het Jongste, Wildste station van Nederland!

  23. 59

    Nee hoor, je bent best lief. Sokken was je nooit heter dan 40 graden,anders gaat de rek eruit. Onthouden! Vlas mag je heter wassen.

    On topic: iedereen die het idee heeft dat GS de stekker eruit gaat trekken, roep AYE

  24. 60

    Zon dergelijk grof spotje lijkt mij niet meer en niet minder dan een publiciteits stunt van Geenstijl. Aan het aantal reacties te zien zeer succesvol

  25. 62

    Dat krijg je er van als je veel aandacht aan de tegenstander besteed!

    Wilders, PowNed, enz. Kom met je eigen sterke punten! De linkse partijen, vooral de PvdA en Groenlinks moeten zich daar echt op gaan beraden! Met de vraag wat zijn onze sterke punten, en hoe verkopen we dat aan de potentiële kiezer!

  26. 66

    @ Joost

    “Die eerste kees was een andere dan de tweede, maar deze kees is er wel een die heeft gezegd lid te zijn van powned. “

    Verklaar u nader aub

  27. 67

    @33

    Bijvoorbeeld vanwege schending van het auteursrecht door een (gedeelte van een) ander spotje zonder toestemming in je eigen commercial te gebruiken en de ander daar bezwaar tegen maakt.

  28. 70

    Zeg Joost,

    Ik zou het fijn vinden waarom je zegt dat ik hier heb gezegd dat ik lid ben of wil worden van powned … waar haal je dat vandaan of waar basseer je dat op ?

    Is de derde keer dat ik hier nu om vraag, valt me op dat je hier niet op in gaat.

  29. 71

    Prachtige spot,

    en terecht. 6 Euro daarvan gaat toch in grote auto’s, wat boeit ons dat nu? Laat de mensen die daar rechten hebben er lekker geld in stoppen, en er zijn al genoeg goede doelen.

    Jammer dat het is geweigerd, maar was wel te verwachten. Jammer voor PowNed, want die heeft nu weer een slechte naam.

    Ik ben natuurlijk lid van PowNed, zouden jullie ook eens moeten doen mannen. ;)