1. 10

    Disclaimert: wat dietwee lieden daar zeggen in al hun wijsheid, hoeft niet noodzakelijk de mijne te zijn, – dènk ik?

    Je suis in ieder geval, dat is naar het schijnt zeker.

  2. 11

    @10: Ah, nou komen we ergens. Al is de wijsheid van een ander de jouwe niet, toch besta je.
    Maar wat, als die ander, in al zijn wijsheid, jouw existentie ontkent?

  3. 17

    @12: Hulde! Hoe hebben we over het hoofd kunnen zien dat Crachàt met één streek het pessimistich-realistisch denken heeft gememoreerd.

    Nu nog op zoek naar een optimistisch-realistisch denker (Ik denk van wel… / Wel, dat denk ik ook…) en een idealistisch-positivistische breinkraker (Ik denk dat alles kan…/Altijd al gedacht!)

  4. 21

    Eline Vere, zij had Otto zoo lief, en deze ééne emotie was haar genoeg….?
    HET FATALISME IN ONZE JONGSTE LETTERKUNDE 1891.?
    Leest toch eerst eens over het leven van onzen Aristotelse-1891-Deugdethicus Dik Trom: Ondergaat eene gedaanteverwisseling en blijft toch dezelfde.

    Otto: Don’t call me stupid.
    Eline: Oh, right! To call you stupid would be an insult to stupid people! I’ve known sheep that could outwit you. I’ve worn dresses with higher IQs. But you think you’re an intellectual, don’t you, ape?
    Otto: Apes don’t read philosophy.
    Eline: Yes they do, Otto. They just don’t understand it. Now let me correct you on a couple of things, OK? Aristotle was not Belgian. The central message of Buddhism is not “Every man for himself.” And the London Underground is not a political movement. Those are all mistakes, Otto. I looked them up.