… niet omdat het sneller is maar omdat het verplicht is.
#2
Birdman
@1 Ja en? F1 is toch al een sterk gereguleerde sport waarin de bouwers zich aan veel regeltjes moeten houden die zo’n wagen ook niet sneller laten lopen.
Ik vind het wel goed dat een sport met een dergelijke voorbeeldfunctie zich hier mee bezig houdt. En als je het artikel leest is het een techniek die efficienter is dan de huidige hybride motoren. Nu nog een manier vinden om het in productie te zetten…
#3
Heidekonijn
F1 was tot voor enkele jaren het toppunt van techniek, de meest geavanceerde motorsport op aarde.
Tegenwoordig is een Prius geavanceerder, dus als de heren hun naam willen rechthouden..
#4
ronald
Heidekonijn, een Prius is echt niet geavanceerder hoor.
Probleem is echter dat de huidige gebruikte technieken in de F1 helaas niet kosten rendabel zijn te maken voor gewone straat auto’s.
Als alle gebruikte materialen in een normale straat auto zouden worden gebruikt dan zou het gewicht van die straat auto met minimaal 1/3 verlaagd worden (en dus stukken zuiniger worden, maar ja dan zou die straat auto ook 10 x zo duur worden als dat ie nu is.)
#5
heidekonijn
Was bedoeld als boutade Ronald. Alle F1 technieken van vroeger zijn doorgesijpeld naar de auto van vandaag, van sportstuurtjes over tractiecontrole tot carbon delen -in de jaren tachtig waren die laatste nog vrij exotisch.
En soms ging het ook omgekeerd, zoals de variabele transmissie en binnenkort ook de hybride toestanden. Economies of scale doen de rest.
Talk of the town bij de heren autobouwers is dat de échte winst van hybride nog moet komen: omdat er een electrische krachtbron van betekenis bijkomt door het electro-hybride systeem kunnen allerhande zaken die de interne verbrandingsmotor zo inefficient maken, door electromotoren worden vervangen. Hopelijk kan de competitie daar wat wind in de zeilen brengen.
Reacties (5)
… niet omdat het sneller is maar omdat het verplicht is.
@1 Ja en? F1 is toch al een sterk gereguleerde sport waarin de bouwers zich aan veel regeltjes moeten houden die zo’n wagen ook niet sneller laten lopen.
Ik vind het wel goed dat een sport met een dergelijke voorbeeldfunctie zich hier mee bezig houdt. En als je het artikel leest is het een techniek die efficienter is dan de huidige hybride motoren. Nu nog een manier vinden om het in productie te zetten…
F1 was tot voor enkele jaren het toppunt van techniek, de meest geavanceerde motorsport op aarde.
Tegenwoordig is een Prius geavanceerder, dus als de heren hun naam willen rechthouden..
Heidekonijn, een Prius is echt niet geavanceerder hoor.
Probleem is echter dat de huidige gebruikte technieken in de F1 helaas niet kosten rendabel zijn te maken voor gewone straat auto’s.
Als alle gebruikte materialen in een normale straat auto zouden worden gebruikt dan zou het gewicht van die straat auto met minimaal 1/3 verlaagd worden (en dus stukken zuiniger worden, maar ja dan zou die straat auto ook 10 x zo duur worden als dat ie nu is.)
Was bedoeld als boutade Ronald. Alle F1 technieken van vroeger zijn doorgesijpeld naar de auto van vandaag, van sportstuurtjes over tractiecontrole tot carbon delen -in de jaren tachtig waren die laatste nog vrij exotisch.
En soms ging het ook omgekeerd, zoals de variabele transmissie en binnenkort ook de hybride toestanden. Economies of scale doen de rest.
Talk of the town bij de heren autobouwers is dat de échte winst van hybride nog moet komen: omdat er een electrische krachtbron van betekenis bijkomt door het electro-hybride systeem kunnen allerhande zaken die de interne verbrandingsmotor zo inefficient maken, door electromotoren worden vervangen. Hopelijk kan de competitie daar wat wind in de zeilen brengen.
Racing improves the breed.