Eindhalte Nijmegen

Foto: Sargasso achtergrond wereldbol

Dit is een gastbijdrage van Güven Erkasla, een jonge Jonge Democraat uit Arnhem-Nijmegen.

nijmegenstop

De Arnhems-Nijmeegse afdeling van de Jonge Democraten willen, naast verschillende Gelderse D66-afdelingen waaronder D66 Nijmegen, dat Gemeente Nijmegen de intentie toont voor het aansluiten van Nijmegen op het NS-nachtnet.
Op dit moment zit Nijmegen vanaf oo:3o afgesloten van de buitenwereld. Vanaf dat tijdstip rijden er geen treinen en bussen in en om de stad. Dit komt erop neer dat het openbaar vervoer van en naar Nijmegen rond middernacht zo goed als plat ligt. Voor de tiende stad van Nederland is dit onacceptabel.
De grote steden in de Randstad als Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Leiden zijn eerder al aangesloten op het nachtnet van de Nederlandse Spoorwegen. Sinds vorig jaar zijn de Brabantse steden, met financiële steun van de vier grote gemeenten van Noord-Brabant, de Nederlandse Spoorwegen en Provincie Noord-Brabant, aangesloten op het nachtnet van de NS. Uit een recentelijke onderzoek van de Provincie Noord-Brabant blijkt dit een aantrekkelijk en succesvolle formule te zijn.
De Arnhems-Nijmeegse Jonge Democraten zijn van mening dat de aansluiting van Nijmegen op dit traject onmisbaar is. Naast het feit dat Nijmegen de tiende stad van Nederland is, is het ook van groot belang dat zowel de inwoners in de Regio Arnhem-Nijmegen als de bezoekers van stad Nijmegen niet beperkt mogen worden in een van hun belangrijke rechten: dat van vrij verkeer van personen.
Door de mogelijke aansluiting van Nijmegen op het nachtnet van de Nederlandse Spoorwegen zullen, naast de bereikbaarheid van Nijmegen, ook de culturele en economische ontwikkelingen bevorderd worden. Op cultureel vlak kan het een bijdrage leveren omdat de aantrekkingskracht van uitgangsgelegenheden, musea en culturele activiteiten in de stad verhoogd zal worden. Hierdoor zal het voor de ondernemers aantrekkelijk worden te investeren in culturele activiteiten en grootschalige evenementen voor grootschalijke publiek. Door de aansluiting op het nachtnet kan de stad ook meer bezoekers verwachten door ruimere reismogelijkheden met het OV.
Hierdoor kunnen wij verwachten dat de stad meer inkomsten kan verwerven en deze inkomsten kunnen weer geïnvesteerd worden in de projecten ten gunste van de burgers.
Een andere belangrijke reden voor het investeren in het NS-nachtnet is de niet-strategische ligging van Nijmegen. Doordat de stad Nijmegen een oosterlijke ligging heeft, wijkt men grotendeels af naar grotere steden met ruimere mogelijkheden om te reizen. Dit is al een achterstand van de stad waar er aan gewerkt dient te worden. Elke kabinetsperiode hebben de bewindspersonen in het kabinet gekozen te investeren in Randstad-regio. Ook hierdoor kan de regio als Nijmegen niet concurreren met de andere grote steden waar er geïnvesteerd wordt in oplossingen.
Tevens heeft D66 Nijmegen schriftelijke vragen gesteld aan de wethouder van Mobiliteit. Nadat de wethouder terughoudend gereageerd heeft op de vragen, hebben de Nijmeegse raadsleden unaniem de wethouder opgeroepen aan de slag te gaan met dit onderwerp. De sociaal-liberale jongeren ondersteunen de Nijmeegse raadsleden en in het bijzonder de D66 Nijmegen als initiatiefnemer, en beloven werkt te maken van NS-nachtnet. Daarom zullen wij binnenkort van communicatie overgaan tot actie, uiteraard met gepaste middelen en methoden.

Reacties (69)

#1 jacco

Kan ik hier ook een artikel kwijt over het aansluiten van Leeuwarden op het transatlantische luchtverkeer? Of elektriciteit of schoon water?

  • Volgende discussie
#2 Anoniem

Wat een D66 reclame, de hele gemeenteraad daar heeft voor die aansluiting op het nachtnet gestemd, maar volgens jou hebben we alles aan D66 te danken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#3 klaplong

liev

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#4 J.W. Menger

Welke culturele activiteiten kan ik zoal verwachten na middernacht in Nijmegen? Een opgeblazen verhaal. Misschien kun je met je bomfiets naar Den Bosch?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#5 Roy

Wat een dramatisch stuk. Is het werkelijk nodig om al in de eerste alinea te schrijven welke subclubjes van d66 graag willen dat Nijmegen op het nachtnet aangesloten wordt?

Ten tweede: (1)Op dit moment zit Nijmegen vanaf oo:3o afgesloten van de buitenwereld. (2)Vanaf dat tijdstip rijden er geen treinen en bussen in en om de stad. (3)Dit komt erop neer dat het openbaar vervoer van en naar Nijmegen rond middernacht zo goed als plat ligt.

Voeg (2) en (3) samen en zet het vóór (1):
Vanaf 0.30 rijdt er geen openbaar vervoer Nijmegen in of uit, waardoor de stad vanaf dat moment afgesloten is (niet zit) van de buitenwereld.

Verder verhindert een onaangesloten Nijmegen kennelijk de uitoefening van een belangrijk recht: vrij verkeer van personen. Lijkt me nogal overdreven. Bovendien nogal selectief; moet je je voorstellen hoe men zich in Groningen en Maastricht moet voelen.

Ik snap je punt van culturele dingen enzo, maar vraag me ook af welke musea open zijn ’s nachts. Laten we vragen aan het Museum Scryption in Tilburg of het een bezoekersstijging heeft waargenomen sinds die stad is aangesloten op het nachtnet.

Door de aansluiting op het nachtnet kan de stad ook meer bezoekers verwachten door ruimere reismogelijkheden met het OV.

Schrap het laatste stuk na “verwachten”. Het is dubbel en dus overbodig. Wat is trouwens een “grootschalijke publiek”?

Een andere belangrijke reden voor het investeren in het NS-nachtnet is de niet-strategische ligging van Nijmegen. Daar hebben Groningen, Leeuwarden, Maastricht en Enschede ook last van. Zou je niet voor een algeheel nachtnet moeten pleiten?

Elke kabinetspreiode hebben de bewindspersonen in het kabinet

Kun je dat nog wat verder uitdiepen?

Ook hierdoor kan de regio als Nijmegen niet concurreren met de andere grote steden waar er geïnvesteerd wordt in oplossingen.

Geinvesteerd in oplossingen? Waar heb je het over?

Wat die laatste alinea betreft, die begint al onnavolgbaar met het woord “Tevens”. Die alinea sluit niet aan bij één van de voorafgaande, dus waarom er “tevens” zou moeten staan, ontgaat me. De rest van de alinea kan ook geschrapt.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#6 Merijn

Je komt Nijmegen niet meer per OV uit vanaf 0.30am, maar wel in. De laatste trein vanuit Arnhem komt om 2.14am in Nijmegen aan.

Over de vorm van de tekst is door @5 al een boel opgemerkt, het had wat bondiger gekund. Dit ziet er uit als een intern stukje binnen D’66 kaders om te laten zien dat de JD ook wat kunnen bedenken :)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#7 HansR

Volledige bereikbaarheid 24/24. Weet je wel welk onheil je over Nijmegen afroept om mee te mogen in de vaart der volkeren?

Nijmegen van dorp naar stad.
Ik zou het niet doen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#8 Michiel Maas

Pfffff. Wat een misplaatst pamflettisme zeg. Je kan de wethouder vrolijk aanspreken op het feit dat je na een kroegentocht in Amsterdam zonder BOB niet terug kan naar N, maar die heeft er niks over te zeggen. Tenzij de wethouder met miljoenen (vele) over de brug komt om NS/Prorail te sponsoren. Maar dat verwacht ik niet. En D66 vast ook niet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#9 KJ

Moet hier niet eigenlijk ‘advertentie’ boven staan ?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#10 Gezellig

wtf
…eindredacteur…?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#11 zmc

(…) niet beperkt mogen worden in een van hun belangrijke rechten: dat van vrij verkeer van personen (…)

Bwahahahahaha.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#12 Crachàt

@10: Bij gastbijdragen gaan wij er in ieder geval van uit dat de bijdrage gedredigeerd is – anders zou het helegans anarchie zijn!

De schrijver is in ieder geval gewaarschuwd dat zijn ingezonden stuk op Sargasso staat – nu maar hopen op enig weerwerk van de jonge Jonge.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#13 Bas

@5 Je moet het ook niet aan Scryption vragen. Probeer Guus van Hove:

http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/39261605

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#14 Roy

Je moet wel lezen Bas:
“Ik snap je punt van culturele dingen enzo, maar vraag me ook af welke musea open zijn ’s nachts.”

Naar aanleiding van:
“Op cultureel vlak kan het een bijdrage leveren omdat de aantrekkingskracht van uitgangsgelegenheden, musea en culturele activiteiten in de stad verhoogd zal worden.”

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#15 Güven E

Beste lezers,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik acht ze zeer waardevol, want zonder reacties komen wij niet verder.

Ik weet niet of ik op alle artikelen stuk voor stuk moet reageren, maar ga ervan uit dat dit niet nodig is. Ik zal proberen zo kort en bondig mogelijk te houden.

Ik ben wel een Jonge Democraat, maar dit wil niet zeggen dat ik reclame wil maken voor de D66 of andere organisaties. Kortom: het is niet mijn intentie reclame te maken voor geen enkele organisatie.

Over NS-nachtnet heb ik geschreven omdat ik heb kunnen ervaren dat de Nijmeegse inwoners daar behoefte aan hebben. Een voorbeeld is: wanneer men naar een concert in Ahoy of Arena gaat, vraagt zich af of hij op tijd thuis kan komen gezien er geen treinen meer rijden na hierboven genoemde tijdstip. Daardoor zijn de mensen terughoudend voor het bezoeken van evenementen. Ook de mensen wensen niet met het OV naar Nijmegen te komen op het punt zoals ik hierboven heb beschreven.

Een andere reden is dat er juist in de tijden van economische achteruitgang men niet stil moet zitten maar dient te investeren.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie waardevolle reacties.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#16 Gezellig

@12 een eindredacteur doet ook aan selectie.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#17 Crachàt

niet bij ons niet. Sargasso heeft een selectie redacteurs die daarover beslissen.
– anders zou het helegans anarchie zijn!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#18 Carlos

Precies, en die selectie redacteuren maakte eenmaal… andermaal… geen bezwaar. Ik vroeg het ze nog: “jongens iemand bezwaar tegen D66 reclame?” *OORVERDOVENDE STILTE*

Pluspunt voor dit stukje was vooral het bedienen van de provincie, na klachten vanuit de provincie dat het bij Sargasso alleen maar om de Randstad draait werd het tijd de provincie eens te bedienen. Dat is weer het mooie aan Sargasso iedereen komt aan bod.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#19 larie

Nu Twente nog ;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#20 Dr Banner

Je kan in iedergeval iedere nacht nog laat (Utrecht v0:53) terug naar Arnhem en Nijmegen,
en op zaterdag zelfs v2:00..
Plus: er rijden nachtbussen tussen Nijmegen en Arnhem.

Maar het is wel zo dat nachtnet buiten de randstad te veel als ‘niet-reguliere service voor uitgaanspubliek’ wordt bezien. Iedere nacht, ieder uur, 7/7 365/365 light-railen zou beter zou zijn… maar ja: vandalisme en intimidatie gevoelig dus te duur en blijf maar lekker veilig thuis mensen – of geld-speelt-geen-rol taxi-tarief of eigen auto met 2 glaasjes te veel op.

’s nachts staat er geen file – dus dan heb je wel een auto nodig.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#21 MaxM

Nijmegen? Daar hoeft helemaal geen trein heen, daar moet een hek om.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#22 hemaworstje

Geacht jong broekkie, bedankt voor je gast bijdrage, altijd leuk om jongeren te zien , erg verfrissend maar niet erg hoopgevend helaas.
Wellicht had een ander topic je beter gepast.

Kleine tip , oefen voor de spiegel en laat het papa lezen voordat je het op het internet zet.

Let wel dit is een journalistiek blog en kan dus grote consequenties hebben voor je politieke carriére ( je had je badge nog op )

Een trein is rendabel vanaf 125 man per rit, Hoe wens jij te voorkomen dat belasting geld wordt verspild aangezien die aantallen puur allen in de vakantie periodes gehaald kunnen worden ivm de vertrek tijden charters Schiphol?

Wat let je om in de gat van de markt te duiken,vraag niet wat de overheid voor mij moet doen maar ik voor de maatschappij.

Huur een oude Daf bus en ga rijden.
Hernoem de toko tot noviomagnum , keil je klandizie in een speedboot en hops in
35 minuten zit je in Adam aan de amstel.

Bewijs dat er een markt voor is ipv aannames ut je vriendenkring en een politieke oplossing te vinden ten koste van ons allemaal..
Iedereen buiten de grote steden heeft er last van, een van de nadelen die echt wel tegen de voordelen opwegen.

Teveel denkers, te weinig doen.
politiek dus.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#23 Bas

@14

Ik heb je reactie gelezen, maar het is flauw van jou om iets eruit te pikken wat het argument maar ten dele steunt, terwijl de uitgangsgelegenheden (mooi woord!) een veel beter voorbeeld zijn.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#24 Klaplong

@ Hemaworst

Inderdaad, perfect onder woorden gebracht!
@ Vaste kliek
Terzijde: En als die ondernemer dan succes heeft, dan kunnen we hem hier weer onaardige dingen aanwrijven. En als ie geen succes heeft dan gaan we roepen: hoogmoed! hoogmoed!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#25 Roy

@23: Het is niet flauw, ik wijs aan dat bepaalde door onze jong-democratische vriend ter ondersteuning zijner zaak aangewende argumenten flauwekul zijn. Als je flauwekul uit een betoog weglaat, gaat de kwaliteit ervan snel omhoog.

En zoals ik in #5 al aangeef kan er een heleboel weggelaten of veranderd worden, maar dáár zeg je dan weer niets over.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#26 JSK

Ja, “Nijmegen tiende stad van NL” is geen argument. Groningen is volgens mij 8ste stad van Nederland, ook maar aansluiten? Het gaat natuurlijk om het servicegebied van Nijmegen, dus hoeveel mensen uit omringende gemeenten gebruik zullen maken van het nachtnet. De regio Arnhem-Nijmegen is qua bevolking vrij klein: 600,000. Rondom Utrecht wonen er 2,5x zoveel, eveneens als de Brabantse stedenrij (Breda-Tilburg-Den Bosch-Eindhoven). Agglomeraties Rotterdam, Den Haag en Amsterdam zijn nog groter.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#27 Güven E

Ik zou het op prijs stellen als men overgaat tot inhoudelijke discussie in plaats van lay-out. Bedankt..

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#28 JSK

Kan je niet lezen ofzo? Zie #22 van hemaworst (beroep op eigen verantwoordelijkheid), Dr Banner’s #20 (jullie worden al bediend) en mijn #26 (Nijmegen is niet belangrijk genoeg). JD’ers kwamen in mijn tijd intelligenter.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#29 mb

@26
Om de regio Arnhem Nijmegen nou te vergelijken (als regio) met de Brabantse stedenrij is een beetje overdreven. In dat geval mag je ook Ede en de hele Achterhoek wel tot het KAN, eh SAN rekenen.

Verder: het recht van vrij verkeer van personen.

Is dat serieus? Nee toch? Of gaan de stadspoorten dicht nadat de laatste trein is vertrokken.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#30 JSK

Zelfs dan, hoewel het drie keer zoveel gebied beslaat als de Stedenrij, wonen er minder mensen in Ede-KAN-Achterhoek.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#31 Güven E

@22 In het beginsel kan ik uw reactie waarderen. Echter vind ik ongepast aangesproken te worden als jong broekie.

Ik dacht dat wij juist op volwassen manier met elkaar communiceren. Ik noem u toch ook geen Unox-worst of Hema-knak-worst. Voor een persoon die zijn vader al 9 jaar geleden verloren heeft, is moeilijk te communiceren via het graf van zijn vader. Misschien heeft u een beter manier waardoor mijn -reeds overleden- vader mijn kan voorlezen.

Een andere reactie kan ik niet geven, vooral op een ruimte waar men met elkaar op een volwassen manier zou moeten communiceren.

Ik had eigenlijk een beter en hoogwaardiger commentaar van u verwacht.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#32 klaplong

Dat is een dood doener zeg.

Sfeertje.

Vooral eigenlijk omdat knakworst best een aardige comment heeft geschreven.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#33 larie

Wat is dat precies “volwassen manier” poster? Niet scherp op de snede en oldspeak is oldskool..zeker op deze groeiplek.

Niet opgeven.

Uw naam in een andere taal, die van de vingers ;)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#34 JSK

Okee, dit is eigenlijk wel lullig voor die dude die het geschreven heeft.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#35 DrBanner

Het openbaar vervoer in KAN staat sowieso op z’n kop:
http://www.youtube.com/watch?v=cY4RHFlcWqk

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#36 larie

DrBanner..’change’ u have lately..dank U :)

Ik voel een frisse bries alhier..de kasten raken leeg.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#37 hemaworstje

Geachte heer D66 , ik kan door mijn beeldscherm niet ruiken of uw vader er niet meer is als U een publiek optreden doet.
Relax dus.

Als jij dat als een beperking ziet om voor je mening op te komen is dat niet mijn probleem.
Het is geen discriminerende opmerking en strak aansluitend bij het kinderlijk geschreven stukje wat rammelt aan alle kanten door slechte onderbouwing en feitenkennis.
Mocht ik je gevoelens hebben gekwetst dan spijt me dat maar dat kan dat nog geen argument zijn om de discussie af te sluiten.
Dat is een a- politieke irrationele emotionele beslissing.

Hemaworstje is hier reeds uitgemaakt voor psychisch gestoord, gek, rijp voor een inrichting simpele boer en ga zo nog maar ff door en ik zit notabene in de zaal.
Tevens wil ik je er nadrukkelijk op wijzen dat dit de meest correcte reply is geweest die ik in maanden op Sargasso heb neergezet en een vrij positieve insteek heb gegeven , niet slecht voor iemand die spuugt op den politiek.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#38 larie

(stalker)

Dat gevoel had ik ook Hema, ik dacht tjee wat mild, het gaat toch wel goed met ‘m.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#39 mescaline

Mjah. Ik denk dat het redelijk/goed gaat met Hemaworstje.

Een beetje ijdel is het wel om de jonkies te leren hoe het is om aan de lagere wal te zitten.

:P

;-)

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#40 mescaline

Verdomd ijdel als ik erover nadenk.

Of verdomd niet goed gaat.

Toegewenst: verse lakens zonder vlooien !

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#41 Micha

Nou, dit was weer een briljante reclame voor de jonge democraten…..

Is Arnhem-Nijmegen trouwens een nieuwe stad?

En Guven, leuk geprobeerd, mooie dure woordjes en erg hoogdravend, daar houden politici wel van. Maar inhoudelijk totale bullcrap.
Terug naar school (protip: in de Veolia trein van Venray naar Nijmegen zitten altijd wel appetijtelijke dames), en als je groot bent en inhoudelijk hebt leren discussieren kom dan eens terug.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#42 Micha

Tevens wil ik je er nadrukkelijk op wijzen dat dit de meest correcte reply is geweest die ik in maanden op Sargasso heb neergezet en een vrij positieve insteek heb gegeven

Inderdaad, wil je me niet meer zo laten schrikken? Bedankt alvast.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#43 klaplong

Overigens denk ik dat meneer de pers officier van JD bestuur niet blij zal zijn met jonge democraten die hakkelende stukken schrijven onder JD vlag.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#44 Landelijk Voorlichter, Manon le Blanc

Mevrouw de Voorlichter is hier inderdaad niet geheel content mee.

Hoewel het Landelijk Bestuur van de Jonge Democraten de boodschap van het bovenstaande artikel ondersteunt, betreuren wij het feit dat er geen eindredactie op het artikel is toegepast.

De Jonge Democraten pleiten al jaren voor een beter openbaar vervoer in de nacht, en met succes. Een handtekeningenactie in 2007 heeft er bijvoorbeeld aan bijgedragen dat de provincie Noord-Brabant momenteel een NachtOV-pilot draait. Een pilot die zeer positief wordt geëvalueerd en hoogstwaarschijnlijk een vervolg krijgt. Met de positieve resultaten uit zowel de Randstad als Brabant, wordt het interessant om ook in andere stedelijke regio’s te experimenteren met nachtelijk openbaar vervoer.
De Stadsregio Arnhem-Nijmegen is een van de mogelijke opties. De Jonge Democraten steunen dan ook de D66-afdelingen in Gelderland in hun lobby richting provincie, NS en de Rijksoverheid.

Voor meer informatie over de JD-standpunten m.b.t. NachtOV verwijs ik jullie graag door naar http://www.jongedemocraten.nl.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#45 Heidebloempje

Oooh! Plechtstatige taal, dure woorden, dure redeneringen, gemeenplaatsen en open deuren. Het gaat goed met D66!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#46 Heidebloempje

Ohja D66-meneer: komt er nog een lijstje met OV-armoedige steden in het holst van de nacht? Want ook de inwoners van de zwarte kousensteden rond Nijmegen willen graag ’s nachts op pad. Of geldt dat verheven ideaal van vrij personenverkeer slechts voor Havana aan de Waal? Dát zou pas echte diskriminazi zijn!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#47 Hay

Het probleem is niet Nijmegen inkomen (de laatste trein vanuit Utrecht gaat om 0.53) maar Nijmegen uitkomen. Op een doordeweekse dag gaat de laatste trein naar Utrecht om 23.18, en dan moet je ook nog overstappen in Den Bosch. De laatste directe trein gaat om 23.09, wat volkomen belachelijk is, alsof iedereen voor middernacht in bed wil liggen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#48 Anoniem

Tevens wil ik je er nadrukkelijk op wijzen dat dit de meest correcte reply is geweest die ik in maanden op Sargasso heb neergezet en een vrij positieve insteek heb gegeven , niet slecht voor iemand die spuugt op den politiek.
Complimenten, hemaworstje!

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#49 Carlos

Manon Le Blanc, wat doet u nu??!!

U schuift de Zwarte Piet naar Sargasso? Als u niet blij bent met de gastbijdrage van een regiovoorzitter van uw club dan moet u dat met hem afstemmen? Wij plaatsen enkel zijn bijdrage in het vertrouwen dat de partij haar zaakjes op een rijtje heeft.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#50 klaplong

Hahaha, heerlijk, lekker sijben.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#51 Roy

@44: komkom Manon. Het enige wat je de Sarg-eindredactie kunt verwijten, is dat ze een paar spelfouten hebben laten staan en dat ze het artikel überhaupt hebben geplaatst.

Als ik jullie was, zou ik ik eerder het feit betreuren dat het stuk op deze manier is geschreven. Misschien moet je dat dan maar overleggen met je Nijmeegse onderknuppels.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#52 klaplong

@ Manon

Overigens is dit wel weer sprekend voor het kinderachtige amateurisme van de jonge democraten.
Waar je in de VS mensen van dezelfde leeftijd hele mega campagnes met vrijwilligers uit de grond ziet stampen, strooit de JD houterige stukjes vol spelfaudten rond om vervolgens degene die ze publiceert verwijten te maken.

Oh oh oh..

Kneuterigheid troef, lekker een beetje politiek naspelen maar eigenlijk geen enkel moment effectief en bewust gebruik maken van het menselijk kapitaal dat deze organisatie in zich heeft.

(Een van de persvoorlichters van Gerlach Cerfontaine was 22 toen ze dag in dag uit perfecte controle uitoefende over wat er zoal in de media kwam, laten we dus die leeftijd niet als vergoelijkende factor meetellen) Gerlach = schiphol

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#53 Steeph

@Manon De redactie houdt zich alleen maar bezig met het corrigeren van de echt belangrijke fouten van (aanstaande) politici. En dat blijkt al een onmogelijke opgave.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#54 zmc

protip: in de Veolia trein van Venray naar Nijmegen zitten altijd wel appetijtelijke dames

*beaam*

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#55 su

Mja, maar hoe zit het met de dienstregeling tussen Venray en Nijmegen? Vroegah, toen er nog dieselhondekoppen reden van de NS, was het nog redelijk. Maar ik kan mij wel een paar bezoeken aan ons pa herinneren dat de veoliasprinters 3x nix waren.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#56 Taco Zip

Güven, als je toch bezig bent haal dan ook ff de stijl- en spellingschecker langs je introductie op: http://www.jongedemocraten.nl/content/view/2429/2230/

“U kunt met met contact opnemen diir een mail te sturen”. Tsskk.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#57 Micha

de veoliasprinters 3x nix waren

Dat valt tegenwoordig reuze mee. Zijn ook wel wat overbevolkt tijdens de spits, maar als je dat forensen tuig weet te vermijden is het prima vertoeven in deze treinen.

@manon, dit is natuurlijk wel een dolk in de rug van deze jongeman. Die ongetwijfeld met de beste bedoelingen dit stukje heeft geschreven, om hem dan in het openbaar zo af te vallen is dan niet echt netjes.

Zo zie je maar Guven, in de politiek heb je geen vrienden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#58 vosje

Jammer, jammer… iets waarover je kunt discussieren door middel van onderbouwing met echte argumenten (aansluiten van grote steden op het nachtnet van treinen/overig ov: voor/ nadelen, opbrengsten) eindigt in succesjes claimen door politieke jongeren organisaties en modder gooien tussen een redactie, bezoekers en een tweetal ‘2e-fase’ producten.

Een schot voor de boeg: is het niet beter om Nijmegen op een separaat, nog op te richten, nachtnetwerk van Aachen, Maastricht en Luik aan te sluiten? Daarmee zet je dat stedelijke gebied wat meer op de kaart. Kun je gelijk een beetje stimuleren dat daar ook wat aan cultuur wordt gedaan. En anders verhuizen ze maar naar de Randstad, daar in Nijmegen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#59 Taco Zip

@vosje: Koop eens een kaart van West-Europa.
Aken, Luik…wtf?? Eerder Keulen of Düsseldorf en die verbinding is prima.
Overigens kun je zelfs overdag vanwege die pre-historische lijn naar Roermond al nauwelijks in Maastricht komen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#60 vosje

@ 59
Ok, is misschien wat ver :) Maar het legt mooi het probleem bloot: of je ’s nachts nou 150 KM per trein aflegt, 75 KM of 25 KM, het blijft een subjectieve, irrationele keuze (net als de keuze voor de driehoek aken, luik, maastricht).

Als jouw redenering wordt gevolgd, kunnen Groningen, Leeuwarden en Enschede ook niet worden aangesloten, want die liggen behoorlijk ver van de Randstad. Waarom Nijmegen en Arnhem dan wel?

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#61 Taco Zip

@60: Ik begrijp niet wat waar subjectief of irrationeel aan is.
En al helemaal niet waaruit blijkt dat ik zou beweren dat Groningen, Leeuwarden of Enschede niet aangesloten zouden kunnen worden.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#62 vosje

Waar het om gaat is dat jouw redenering nachtnet verbindingen uitsluit op basis van afstand en de reeds aanwezige treinverbinding. Dat is op zich logisch, ware het niet dat dit bij mij de vraag op roept wat je dan met die andere grote steden moet doen, die net zo veel ‘recht’ hebben om een nachtnet verbinding te claimen als Nijmegen en Arnhem hebben.

Een keuze voor een nachtnet aansluiting is natuurlijk irrationeel. Het is nooit zonder subsidie uit te voeren, geld ga je er niet aan verdienen. Het is die zin een voorziening die je kunt gebruiken om de daadwerkelijke problemen in het openbaar vervoer in Nederland een beetje naar de achtergrond te schuiven: het is niet noodzakelijk, mensen zijn economisch niet minder of meer afhankelijk vanhet nachtnet.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#63 Micha

met echte argumenten (aansluiten van grote steden op het nachtnet van treinen/overig ov: voor/ nadelen, opbrengsten

Waar hebben we het over bij het nachtnet?

Een paar dronken gasten die geeneens echt door kunnen gaan tot 6 uur (losers) of te besluiteloos zijn om een BOB aan te stellen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#64 hemaworstje

Manon , ook hier blijkt maar eens uit dat je voor sociaal gevoel niet bij de politiek dient te wezen.

Kritiek tegen je collega’s doe je in de wandelgangen en niet in het openbaar , welke flapdrol jou heeft aangesteld als woordvoerder moet nog maar eens op zijn hoofd krabbelen.

Grappig dat de jongerenafdeling tegenwoordig ook al amateur spindocters nodig heeft om met de media om te kunnen gaan.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#65 rechts

Naast het feit dat ik het absoluut niet eens ben met de strekking van het verhaal – OV in de nacht zonder extra toeslag voor de reiziger – vind ik het jammer hoe er een aantal mensen hier praten over politici in het algemeen, de Jonge Democraten in het bijzonder en helemaal Manon le Blanc.

Ik raad eenieder aan om een Google query te zoeken met de naam van de auteur van dit artikel. Iedereen zal zien dat het internet wars staat met slechte artikelen met nog slechtere spel – en stijlfouten. Daarom vink ik het correct dat de voorlichter van de JD een rectificatie doet. Denken jullie soms dat de JD of enige andere fatsoenlijke politieke beweging in Nederland een soort van Stalinistisch beleid heeft waarop ieders mond wordt gesnoerd?

Het is juist goed dat leden en bestuurders van de JD stukken schrijven en daar discussie over is hier. Het moet dan alleen wel duidelijk zijn dat het niet gaat om te stijl/mening van de Jonge Democraten an sich maar van een persoon die op onsmakelijke wijze zijn lidmaatschap gebruikt om te bloggen.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#66 Micha

Denken jullie soms dat de JD of enige andere fatsoenlijke politieke beweging in Nederland een soort van Stalinistisch beleid heeft waarop ieders mond wordt gesnoerd?

Ja.

Daarbij zijn politici het schuim vd aarde. Vandaar onze duidelijke taal jegens hem, zo kunnen we misschien zijn onschuldige ziel redden van een bestaan als beroepsleugenaar, konkel expert en draaikont.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#67 vosje

@ 65

De tweede en derde alinea van je reactie bijten elkaar een beetje. Geen Stalinistische praktijken, dat wil ik nog wel geloven. Maar hoe kan een persoon zijn lidmaatschap op onsmakelijke wijze gebruiken om te bloggen, terwijl de JD het wel met de strekking van zijn verhaal eens is?

Het is allemaal niet handig geformuleerd en het verhaal rammelt aan alle kanten. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit een onsmakelijke post is, laat staan dat je het rectificeert. Als je discussie voorstaat, laat je het die jongen zelf oplossen en niet een partij voorlichter. Nu lijkt het net alsof die jongen zich misdraagt, terwijl hij een partij standpunt uitdraagt. Slap.

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#68 hemaworstje

Een partijvoorlichter die als eerste google resultaat partyflock geeft en nachttreinen wenst

Dit is de prr. actie :
http://www.flickr.com/photos/d66nijmegen/3081915331/in/set-72157610723032814/

Tja.
en voor verder commentaar verwijzen we naar onze wepsite.

De politiek is dood ,
jippie !

  • Volgende discussie
  • Vorige discussie
#69 DrBanner

nog even een gore godwin (verborgen /seth!) en een om dit draadje helemaal compleet te maken.

VROEGER, VROEGER – TOEN WAS ER NOG EEN SPOORBRUG BIJ RHENEN EN KON JE IN NIJMEGEN MIDDEN IN DE NACHT NAAR KEUZE NAAR KEULEN OF AMSTERDAM.

MAAR JA DAAR HEEFT DE TWEEDE WERELDOORLOG EEN EINDE AANGEMAAKT EN SINDsdien zijn die randstadters aan het navelstaren gegaan. WACHTMAAR TOT DE ZEE OMHOOG KOMT (daar is de gore) – DAN PRATEN ZE WEL ANDERS – dan is het, om met crachat te spreken:

  • Vorige discussie